Το hotpotatoes λειτουργεί μόνο σε windows, εκτός αν βάλουμε την έκδοση java, άλλα πάλι μου φαίνεται ο φορητός δεν έχει java εγκατεστημένη. Το ίδιο ισχύει και για το Jclic από ότι είδα. O/H Alexandros Kofteros έγραψε: > Αγαπητοί συνεργάτες, > > όπως ίσως γνωρίζετε, από το Σεπτέμβριο και μετά (κατά πάσα πιθανότητα) > θα γίνει μια εκτεταμένη εφαρμογή του Φορητού στην Ελλάδα. Είναι στο χέρι > μας να θέσουμε τις σωστές βάσεις ώστε να συνεχιστεί σε γερά θεμέλια η > εφαρμογή της τεχνολογίας αυτής. Δεν έχουμε περιθώρια λάθους γιατί μια > αποτυχία, ειδικά με αριθμό 10 000 μηχανημάτων, θα οδηγήσει την εφαρμογή > της πληροφορικής στην εκπαίδευση πολλά χρόνια πίσω. > > Τα έργα της 3ης Συντονιστικής Ομάδας θα χωριστούν σε δύο μεγάλες ομάδες > (τις υποκατηγορίες τις έχουμε αναφέρει). > > *Α. Ανάπτυξη υλικού* > Για διάφορους λόγους, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε (αρχικά) το Squeak. > Για να το κατεβάσουμε στην αγγλική έκδοση παρακαλώ επισκεφτείτε τη > σελίδα www.squeak.org και όχι το www.squeakland.org. Η δεύτερη ας > χρησιμοποιηθεί για αναφορά στα παραδείγματα. > > Άλλο λογισμικό για ανάπτυξη υλικού είναι το πολύ καλό Hot Potato > (http://hotpot.uvic.ca/). Επίσης εξαιρετικό εργαλείο είναι το JClic > (http://clic.xtec.es/en/index.htm) > > Η έμφαση θα είναι (αρχικά) στην Ε' Δημοτικού και Β' Γυμνασίου, στα > μαθήματα των Φυσικών Επιστημών και Μαθηματικών. Με τον κύριο Τσινάκο ήδη > ετοιμάζουμε μια λίστα με ενότητες/ μαθήματα/ δραστηριότητες που θα σας > στείλουμε. Από εκεί και πέρα είμαστε πρόθυμοι να δούμε και τις δικές σας > εισηγήσεις, χωρίς να αποκλείουμε ανάπτυξη ποιοτικού υλικού σε άλλα μαθήματα. > > Προσωπικά αναπτύσσω λογισμικό κάτω από περιβάλλον Director, Flash και > RealBasic. Το Λαπτοπ όμως δεν έχει προς το παρόν δυνατότητες να παίξει > τέτοιο περιεχόμενο έτσι η έμφαση θα δοθεί στο Squeak. > > *ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ.* > 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ > > (α) εποπτικοποίηση της εύρεσης εμβαδού παραλληλογράμμου. Ας > κατασκευάσουμε δραστηριότητες στις οποίες ο μαθητής (της Ε Δημοτικού) να > μπορεί να μετακινήσει τα τρίγωνα που σχηματίζονται όταν φέρουμε το ύψος > από τις δύο κορυφές του Παραλληλογράμμου προς τη βάση. Με τον τρόπο αυτό > αντιλαμβάνεται τον τύπο (Εμβαδό παραλληλογράμμου = βάση x ύψος) κατά > παρόμοιο τρόπο που ισχύει στα ορθογώνια (Εμβαδό = μήκος x πλάτος) > > (β) υπολογισμός του χρόνου. Ψηφιακό και αναλογικό ρολόι που δείχνει την > ώρα. Προβλήματα με εντοπισμό της νέας ώρας μετά από παρέλευση (i) 40 > λεπτών (ii) μιας ώρας και 15 λεπτών (iii) 4 ημερών, δύο ωρών και 20 λεπτών > > (γ) υπολογισμός του όγκου σχημάτων. Δημιουργία τρισδιάστατων σχημάτων τα > οποία ο μαθητής να μπορεί να περιστρέψει ώστε να μελετήσει τα > χαρακτηριστικά τους (π.χ. έδρες κύβου). > > *2. ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (Φυσική, Χημεία, Βιολογία)* > > (α) αγωγοί ηλεκτρισμού/ μονωτές. ασκήσεις στις οποίες ο μαθητής να > μπορεί να δημιουργήσει κλειστό κύκλωμα εξετάζοντας την αγωγιμότητα > διαφόρων αντικειμένων (π.χ. γομολάστιχα, συνδετηράκι από μέταλλο, μολύβι > κ.α.) > > (β) ανώμαλη διαστολή του νερού. Τι συμβαίνει στο νερό όταν αυξάνουμε ή > μειώνουμε τη θερμότητα που δίνουμε > > (γ) τροχιά οβίδας κανονιού υπό κλίση. Πως μια οβίδα πάει στο στόχο της > όταν αλλάζει η γωνία βολής και η απόσταση από το στόχο > > Τα πιο πάνω είναι αρχικές ιδέες που αφορούν την ανάπτυξη υλικού. > > > *Β. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών* > > Η επιμόρφωση θα πρέπει να γίνει τόσο στη χρήση του υπολογιστή όσο και > στη χρήση των λογισμικών ανάπτυξης υλικού (όπως τα 3 που ανάφερα στην > αρχή) αλλά και στην αξιοποίηση του υλικού που θα δημιουργηθεί. Η > επιμόρφωση μπορεί να γίνει με οργανωμένα μαθήματα κάτω από το περιβάλλον > Moodle που ήδη τρέχει (www.mathisis.org). Εδώ θα πρέπει κάποια άτομα να > ασχοληθούν με τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για τα 3 πακέτα που > ανάφερα, και τη διαχείριση των μαθημάτων. Ήδη έχω δημιουργήσει > λογαριασμούς Εκπαιδευτή σε όσους έχουν εγγραφεί στη σελίδα του mathisis.org > > Συνιστούμε επίσης να δημιουργηθούν και μαθήματα για εκπαιδευτικούς για > χρήση των εργαλείων που ήδη υπάρχουν στο Moodle. > > Θα ήταν, τέλος, καλό να ανοίξουμε όλοι λογαριασμό Skype ή έστω MSN > Messenger για να έχουμε καλύτερη επικοινωνία. Το Skype μου είναι > Alexandros_Kofteros και το MSN μου είναι alexand_27 [ at ] hotmail [ dot ] com > > Φιλικά > Αλέξανδρος Κοφτερός > _______________________________________________ > olpc mailing list > olpc [ at ] grnet [ dot ] gr > https://mailman2.grnet.gr/mailman/listinfo/olpc >