ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Εργασίες 3ης Συντονιστικής Ομάδας

  • Subject: Re: Εργασίες 3ης Συντονιστικής Ομάδας
  • From: Γιάννης Δαγκουλής <idagkoulis [ at ] sch [ dot ] gr>
  • Date: Fri, 22 Dec 2006 19:44:49 +0200
Το hotpotatoes λειτουργεί μόνο σε windows, εκτός αν βάλουμε την έκδοση
java, άλλα πάλι μου φαίνεται ο φορητός δεν έχει java εγκατεστημένη. Το
ίδιο ισχύει και για το Jclic από ότι είδα. 

O/H Alexandros Kofteros έγραψε:
> Αγαπητοί συνεργάτες,
>
> όπως ίσως γνωρίζετε, από το Σεπτέμβριο και μετά (κατά πάσα πιθανότητα) 
> θα γίνει μια εκτεταμένη εφαρμογή του Φορητού στην Ελλάδα. Είναι στο χέρι 
> μας να θέσουμε τις σωστές βάσεις ώστε να συνεχιστεί σε γερά θεμέλια η 
> εφαρμογή της τεχνολογίας αυτής. Δεν έχουμε περιθώρια λάθους γιατί μια 
> αποτυχία, ειδικά με αριθμό 10 000 μηχανημάτων, θα οδηγήσει την εφαρμογή 
> της πληροφορικής στην εκπαίδευση πολλά χρόνια πίσω.
>
> Τα έργα της 3ης Συντονιστικής Ομάδας θα χωριστούν σε δύο μεγάλες ομάδες 
> (τις υποκατηγορίες τις έχουμε αναφέρει).
>
> *Α. Ανάπτυξη υλικού*
> Για διάφορους λόγους, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε (αρχικά) το Squeak. 
> Για να το κατεβάσουμε στην αγγλική έκδοση παρακαλώ επισκεφτείτε τη 
> σελίδα  www.squeak.org και όχι το www.squeakland.org. Η δεύτερη ας 
> χρησιμοποιηθεί για αναφορά στα παραδείγματα.
>
> Άλλο λογισμικό για ανάπτυξη υλικού είναι το πολύ καλό Hot Potato 
> (http://hotpot.uvic.ca/). Επίσης εξαιρετικό εργαλείο είναι το JClic 
> (http://clic.xtec.es/en/index.htm)
>
> Η έμφαση θα είναι (αρχικά) στην Ε' Δημοτικού και Β' Γυμνασίου, στα 
> μαθήματα των Φυσικών Επιστημών και Μαθηματικών. Με τον κύριο Τσινάκο ήδη 
> ετοιμάζουμε μια λίστα με ενότητες/ μαθήματα/ δραστηριότητες που θα σας 
> στείλουμε. Από εκεί και πέρα είμαστε πρόθυμοι να δούμε και τις δικές σας 
> εισηγήσεις, χωρίς να αποκλείουμε ανάπτυξη ποιοτικού υλικού σε άλλα μαθήματα.
>
> Προσωπικά αναπτύσσω λογισμικό κάτω από περιβάλλον Director, Flash και 
> RealBasic.  Το Λαπτοπ όμως δεν έχει προς το παρόν δυνατότητες να παίξει 
> τέτοιο περιεχόμενο έτσι η έμφαση θα δοθεί στο Squeak.
>
> *ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ.*
> 1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
>
> (α) εποπτικοποίηση της εύρεσης εμβαδού παραλληλογράμμου. Ας 
> κατασκευάσουμε δραστηριότητες στις οποίες ο μαθητής (της Ε Δημοτικού) να 
> μπορεί να μετακινήσει τα τρίγωνα που σχηματίζονται όταν φέρουμε το ύψος 
> από τις δύο κορυφές του Παραλληλογράμμου προς τη βάση. Με τον τρόπο αυτό 
> αντιλαμβάνεται τον τύπο (Εμβαδό παραλληλογράμμου = βάση x ύψος) κατά 
> παρόμοιο τρόπο που ισχύει στα ορθογώνια (Εμβαδό = μήκος x πλάτος)
>
> (β) υπολογισμός του χρόνου. Ψηφιακό και αναλογικό ρολόι που δείχνει την 
> ώρα. Προβλήματα με εντοπισμό της νέας ώρας μετά από παρέλευση (i) 40 
> λεπτών (ii) μιας ώρας και 15 λεπτών (iii) 4 ημερών, δύο ωρών και 20 λεπτών
>
> (γ) υπολογισμός του όγκου σχημάτων. Δημιουργία τρισδιάστατων σχημάτων τα 
> οποία ο μαθητής να μπορεί να περιστρέψει ώστε να μελετήσει τα 
> χαρακτηριστικά τους (π.χ. έδρες κύβου).
>
> *2. ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (Φυσική, Χημεία, Βιολογία)*
>
> (α) αγωγοί ηλεκτρισμού/ μονωτές. ασκήσεις στις οποίες ο μαθητής να 
> μπορεί να δημιουργήσει κλειστό κύκλωμα εξετάζοντας την αγωγιμότητα 
> διαφόρων αντικειμένων (π.χ. γομολάστιχα, συνδετηράκι από μέταλλο, μολύβι 
> κ.α.)
>
> (β) ανώμαλη διαστολή του νερού. Τι συμβαίνει στο νερό όταν αυξάνουμε ή 
> μειώνουμε τη θερμότητα που δίνουμε
>
> (γ) τροχιά οβίδας κανονιού υπό κλίση. Πως μια οβίδα πάει στο στόχο της 
> όταν αλλάζει η γωνία βολής και η απόσταση από το στόχο
>
> Τα πιο πάνω είναι αρχικές ιδέες που αφορούν την ανάπτυξη υλικού.
>
>
> *Β. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών*
>
> Η επιμόρφωση θα πρέπει να γίνει τόσο στη χρήση του υπολογιστή όσο και 
> στη χρήση των λογισμικών ανάπτυξης υλικού (όπως τα 3 που ανάφερα στην 
> αρχή) αλλά και στην αξιοποίηση του υλικού που θα δημιουργηθεί. Η 
> επιμόρφωση μπορεί να γίνει με οργανωμένα μαθήματα κάτω από το περιβάλλον 
> Moodle  που ήδη τρέχει (www.mathisis.org). Εδώ θα πρέπει κάποια άτομα να 
> ασχοληθούν με τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για τα 3 πακέτα που 
> ανάφερα, και τη διαχείριση των μαθημάτων. Ήδη έχω δημιουργήσει 
> λογαριασμούς Εκπαιδευτή σε όσους έχουν εγγραφεί στη σελίδα του mathisis.org
>
> Συνιστούμε επίσης να δημιουργηθούν και μαθήματα για εκπαιδευτικούς για 
> χρήση των εργαλείων που ήδη υπάρχουν στο Moodle.
>
> Θα ήταν, τέλος, καλό να ανοίξουμε όλοι λογαριασμό Skype ή έστω MSN 
> Messenger για να έχουμε καλύτερη επικοινωνία. Το Skype μου είναι 
> Alexandros_Kofteros και το MSN μου είναι alexand_27 [ at ] hotmail [ dot ] com
>
> Φιλικά
> Αλέξανδρος Κοφτερός
> _______________________________________________
> olpc mailing list
> olpc [ at ] grnet [ dot ] gr
> https://mailman2.grnet.gr/mailman/listinfo/olpc
>   

πλοήγηση μηνυμάτων