Mathisis.org: ένα παράδειγμα πραγματικής χρήσης του Μοodle για συνεργασία δημοτικών σχολείων Κύπρου και Ελλάδας με αναλογία 1 υπολογιστή ανά δύο μαθητές Το Δημοτικό Σχολείο Δασούπολης (Κύπρος) και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Καλυβίων Αττικής έχουν αρκετά κοινά: δύο από αυτά είναι ο βαθμός εξοικείωσης των εκπαιδευτικών τους με την τεχνολογία, αλλά και τα εργαστήρια με υπολογιστές τύπου Thin Client και Linux/ Windows που χρησιμοποιούν. Μετά από ένα χρόνο διεργασίας και συνεργασίας σε διάφορα επίπεδα, με ανταλλαγές επισκέψεων εκπαιδευτικών και από τα δύο σχολεία, ξεκίνησε η τηλεδιάσκεψη μεταξύ των μαθητών με τη χρήση του λογισμικού Skype και με προβολή στο διαδραστικό πίνακα που έχει η κάθε τάξη. Ακολούθως δημιουργήθηκαν λογαριασμοί στο MSN για όλους τους μαθητές και των δύο σχολείων, και έγινε διαπροσωπική συζήτηση μέσω διαδικτύου. Το Mathisis.org, καθώς και το educationaltv.on-line.gr είναι οι χώροι στον οποίο οι μαθητές, συνεργατικά, μπορούν να εργάζονται πάνω σε κοινά θέματα διδακτέας ύλης. Συμπληρωματικά στο moodle του 2ου Δημοτικού γίνεται προσπάθεια να περιληφθούν βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης σε μορφή flv ( ήδη υπάρχουν τα πρώτα) με σκοπό τη δημιουργία μιας τράπεζας που θα λειτουργεί ως ενίσχυση της διδασκαλίας από το σχολείο, αλλά πολύ περισσότερο από το σπίτι και οποιοδήποτε άλλο χώρο. Τα πρώτα μαθήματα ξεκίνησαν, με τους μαθητές και των δύο σχολείων να αποκτούν τις βασικές εμπειρίες και δεξιότητες που απαιτούνται για τη χρήση των εργαλείων του. Στο Δημοτικό Δασούπολης έγινε παρουσίαση του Moodle στους γονείς (Σύνδεσμος Γονέων) και συμφωνήθηκε να διοργανωθούν σεμινάρια επιμόρφωσής τους, ώστε να γίνουν συνεργάτες στη διαδικασία μάθησης των παιδιών τους, αλλά και να αποκτήσουν σύγχρονη και ασύγχρονη επικοινωνία, όλες τις ώρες, με τον εκπαιδευτικό. Επίσης στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Καλυβίων γίνονται επιπλέον μαθήματα χρήσης του εργαστηρίου και εργαλείων επικοινωνίας , αλλά και διάφορων λογισμικών με κύριο σκοπό την εξοικείωση των παιδιών με τις Νέες Τεχνολογίες . Τα μαθήματα αυτά γίνονται μετά το πέρας του πρωινού ωραρίου σε 15 μαθητές Γ΄ και Δ΄ τάξης και 15 μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ . Τόσο το υλικό, όσο και οι δραστηριότητες, εμπλουτίζονται με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς, καθώς αναμένουμε να γίνει μεταφορά ορισμένων μαθημάτων (Γεωγραφία, Ιστορία) σχεδόν εξ'ολοκλήρου στην πλατφόρμα. Έτσι με την χρήση των δυνατοτήτων της πλατφόρμας μπορούμε να μιλάμε για ουσιαστική συνεργασία μεταξύ δύο απομακρυσμένων σχολείων αλλά και ουσιαστική συνεργασία μεταξύ μαθητών που συμμετέχουν πλέον ενεργά , επικοινωνούν , ενεργούν , διαχειρίζονται τον τρόπο μάθησής τους. -- Mathisis.org: ena paradeigma pragmatikis xrisis toy Moodle gia synergasia dimotikon sxoleion Kyproy kai Elladas me analogia 1 ypologisti ana dyo mathites To Dimotiko Sxoleio Dasoypolis (Kypros) kai to 2o Dimotiko Sxoleio Kalybion Attikis exoyn arketa koina: dyo apo ayta einai o bathmos exoikeiosis ton ekpaideytikon toys me tin texnologia, alla kai ta ergastiria me ypologistes typoy Thin Client kai Linux/ Windows poy xrisimopoioyn. Meta apo ena xrono diergasias kai synergasias se diafora epipeda, me antallages episkepseon ekpaideytikon kai apo ta dyo sxoleia, xekinise i tilediaskepsi metaxy ton mathiton me ti xrisi toy logismikoy Skype kai me proboli sto diadrastiko pinaka poy exei i kathe taxi. Akoloythos dimioyrgithikan logariasmoi sto MSN gia oloys toys mathites kai ton dyo sxoleion, kai egine diaprosopiki syzitisi meso diadiktyoy. To Mathisis.org, kathos kai to educationaltv.on-line.gr einai oi xoroi ston opoio oi mathites, synergatika, mporoyn na ergazontai pano se koina themata didakteas ylis. Sympliromatika sto moodle toy 2oy Dimotikoy ginetai prospatheia na perilifthoyn binteo tis ekpaideytikis tileorasis se morfi flv ( idi yparxoyn ta prota) me skopo ti dimioyrgia mias trapezas poy tha leitoyrgei os enisxysi tis didaskalias apo to sxoleio, alla poly perissotero apo to spiti kai opoiodipote allo xoro. Ta prota mathimata xekinisan, me toys mathites kai ton dyo sxoleion na apoktoyn tis basikes empeiries kai dexiotites poy apaitoyntai gia ti xrisi ton ergaleion toy. Sto Dimotiko Dasoypolis egine paroysiasi toy Moodle stoys goneis (Syndesmos Goneon) kai symfonithike na diorganothoyn seminaria epimorfosis toys, oste na ginoyn synergates sti diadikasia mathisis ton paidion toys, alla kai na apoktisoyn sygxroni kai asygxroni epikoinonia, oles tis ores, me ton ekpaideytiko. Episis sto 2o Dimotiko Sxoleio Kalybion ginontai epipleon mathimata xrisis toy ergastirioy kai ergaleion epikoinonias , alla kai diaforon logismikon me kyrio skopo tin exoikeiosi ton paidion me tis Nees Texnologies . Ta mathimata ayta ginontai meta to peras toy proinoy orarioy se 15 mathites G΄ kai D΄ taxis kai 15 mathites E΄ kai ST΄ . Toso to yliko, oso kai oi drastiriotites, employtizontai me argoys alla statheroys rythmoys, kathos anamenoyme na ginei metafora orismenon mathimaton (Geografia, Istoria) sxedon exAolokliroy stin platforma. Etsi me tin xrisi ton dynatotiton tis platformas mporoyme na milame gia oysiastiki synergasia metaxy dyo apomakrysmenon sxoleion alla kai oysiastiki synergasia metaxy mathiton poy symmetexoyn pleon energa , epikoinonoyn , energoyn , diaxeirizontai ton tropo mathisis toys. -- http://users.ntua.gr/karounos/ - skype: karounos