Εδώ και έναν χρόνο παρέχεται 24ωρη υποστήριξη στους ενεργούς χρήστες του ΑΒΕΚΤ μέσα από την διαδικτυακή εφαρμογή «Κέντρο Υποστήριξης Χρηστών ΑΒΕΚΤ». Εκεί οι χρήστες του ΑΒΕΚΤ έχουν πρόσβαση σε: Α. Αρχεία εγκατάστασης του ΑΒΕΚΤ Β. Αναβαθμίσεις που δικαιούται κάθε χρήστης. Γ. Νέα και Ανακοινώσεις για τους χρήστες του ΑΒΕΚΤ. Δ. Γνωσιακή βάση με ειδικά άρθρα και οδηγίες σε θέματα χρήσης και λειτουργίας του ΑΒΕΚΤ. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται αναλυτικοί οδηγοί χρήσης διαφόρων λειτουργιών του ΑΒΕΚΤ, καθώς και αναλυτικές οδηγίες εγκατάστασης και αναβάθμισης του προγράμματος. E. Ηλεκτρονικό αρχείο για κάθε χρήστη με το ιστορικό των αιτημάτων του. Οι χρήστες συνεπώς του ΑΒΕΚΤ έχουν συνεχή υποστήριξη ανεξαρτήτως ωρών λειτουργίας των σχετικών Μονάδων Υποστήριξης και εάν κάποια στιγμή χρειαστούν κάτι για το οποίο δεν μπορούν να εντοπίσουν απάντηση από ήδη υπάρχοντα ’ρθρα και Οδηγούς, έχουν την δυνατότητα να υποβάλλουν ένα αίτημα προκειμένου να αντιμετωπισθούν κατά προτεραιότητα τις ώρες μεταξύ 9.00-15.00 που το προσωπικό των Μονάδων Υποστήριξης βρίσκεται στο γραφείο του. Το ετήσιο κόστος υποστήριξης είναι ιδιαίτερα χαμηλό, ενώ για βιβλιοθήκες που επιλέγουν 3ετή υποστήριξη, τους παρέχεται επιπλέον 10% έκπτωση στο αρχικό κόστος υποστήριξης. Περισσότερες πληροφορίες μπορεί να βρει κανείς στις υπερσυνδέσεις: http://abekt.ekt.gr/provision http://abekt.ekt.gr/provision/price Το ΑΒΕΚΤ έχει ενσωματωμένη την παρακολούθηση παραγγελιών στο υποσύστημα «Λειτουργίες Βιβλιοθήκης». Περισσότερες πληροφορίες για όλες τις πληροφορίες του ΑΒΕΚΤ μπορεί να βρει κανείς στην διεύθυνση: http://abekt.ekt.gr/abekt/abekt_56/ 32 βιβλιοθήκες ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης λειτουργούν με το ΑΒΕΚΤ στην Ελλάδα, Κύπρο και Αλβανία (αναλυτικός κατάλογος των βιβλιοθηκών είναι διαθέσιμος για όποιον ενδιαφέρεται). Ένα από τα μειονεκτήματα του ΑΒΕΚΤ είναι η απαρχαιωμένη βάση δεδομένων του (Paradox), την οποία η ομάδα ανάπτυξης του ΑΒΕΚΤ ξανασχεδιάζει τον τελευταίο καιρό από την αρχή στρέφοντας την προσοχή της σε νέες τεχνολογικές λύσεις που θα την κάνουν πιο ευέλικτη και σταθερή. Στόχος της ομάδας ανάπτυξης του ΑΒΕΚΤ είναι να δημιουργήσει από την αρχή ένα ανοιχτού κώδικα λογισμικό που θα εκπληρώνει τις ανάγκες μιας σύγχρονης βιβλιοθήκης στο μέγιστο. Η τεχνογνωσία της ομάδας ανάπτυξης είναι αρκετή και ικανή να κάνει αυτό το τολμηρό βήμα, εξασφαλίζοντας συγχρόνως την εφαρμογή των προτύπων και των διατάξεων που διέπουν τα βιβλιογραφικά δεδομένα. Το νέο ΑΒΕΚΤ θα είναι ανοιχτό όχι μόνο σε επίπεδο γραμμοκώδικα αλλά και σε επίπεδο διατάξεων βιβλιογραφικών δεδομένων, η υλοποίησή του δεν θα είναι δεμένη με το UNIMARC αλλά θα μπορεί να υποστηρίζει και άλλες διατάξεις όπως Marc21, Dublin Core, MODS. Το koha που τόση φασαρία γίνεται, είναι όντως ένα ολοκληρωμένο ανοιχτού κώδικα σύστημα αυτοματισμού βιβλιοθηκών, που έχει φτιαχτεί σε γλώσσα perl, χρησιμοποιώντας, όπου αυτό ήταν αναγκαίο τις βιβλιοθήκες της γνωστής indexdata. Απορίας άξιο είναι το γεγονός ότι άνθρωποι οι οποίοι έχουν καταπιαστεί με θέματα ανάπτυξης λογισμικού προτείνουν ένα λογισμικό που στηρίζεται σε μια ξεπερασμένη κατά πολλούς γλώσσας προγραμματισμού (perl) που στερείται βασικών αρχών ανάπτυξης σύγχρονων λογισμικών ( MVC). Όταν το προσωπικό των βιβλιοθηκών καταφέρει να μάθει Perl και μαζί με αυτό να μπορεί να στήσει ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον με MySQL και Apache Web Server στoν τοπικό εξυπηρετητή τους, και όλα αυτά καταναλώνοντας τον χρόνο στα forums και στα mailing lists της κοινότητας που αναπτύσσει και συντηρεί το koha, όντως πιστεύω ότι θα είναι η καταλληλότερη στιγμή για το koha στις βιβλιοθήκες. Γιατί όλοι αυτοί που μιλούν τόσο εύκολα για τέτοιου είδους εγχειρήματα δεν έχουν ιδέα για την κατάσταση που επικρατεί στις δημόσιες, στις δημοτικές ακόμα και σε ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες . Γιώργος Σταύρου Υπεύθυνος Ανάπτυξης ΑΒΕΚΤ ΕΚΤ
Attachment:
smime.p7s
Description: S/MIME Cryptographic Signature