Με την επισήμανση ότι είναι:* τουλάχιστον απαράδεκτο να μην ενσωματώνεται κάποιας μορφής 'διαδραστικής αξιολόγησης' αυτών την ηλεκτρονικών μαθημάτων από τους ίδιους τους φοιτητές-σπουδαστές-πλοηγούς για το Περιεχόμενο-Μορφή-Επικοινωνίες που ευνοούν...**εγκρίνω και επαυξάνω τις επισημάνσεις αυτού του διαλόγου*! Για την επεξήγηση του όρου '*διαδραστική αξιολόγηση*' απλά... καταθέτω μια επιστημονική εργασία (*στα πλαίσια των Μεταπτυχιακών Σπουδών μου στο ΕΑΠ*) όπου επιδίωξα να διερευνήσω τα κριτήρια αξιολόγησης, αξιοποιώντας 5 έρευνες και εφαρμογές του Συστήματος Διαχείρισης Μάθησης - Moodle. Με εκτίμηση, Δημήτρης Λάσκαρης (http://www.medie.opengr.net/ ) Στις 24 Ιουλίου 2013 - 10:51 π.μ., ο χρήστης Dimitris Kotzinos < kotzino [ at ] teiser [ dot ] gr> έγραψε: > Αμήν! > > Δημήτρης > > Υ.Γ.: Και να συμπληρώσω πως και όλα αυτά θα παραδοθούν χωρίς στοιχειώδεις > ελέγχους ποιότητας και πως και τα προηγούμενα παραμένουν σε πολλές > περιπτώσεις χωρίς ενημέρωση π.χ. εμείς χρησιμοποιούμε ακόμα το moodle 1.5 > από ... τότε ... > Υ.Γ.2: Και ταυτοχρόνως οι βιβλιοθήκες των ιδρυμάτων τρέχουν δράσεις > αποθετηρίων όπου μεταξύ άλλων σκοπεύουν να αποθηκεύσουν και > σημειώσεις/διαφάνειες σαν μέρος της πνευματικής παραγωγής του ιδρύματος > (χαμός!) και όπου το θέμα των αδειών είναι μείζον! > > > Theodoros G. Karounos wrote: > >> ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ. >> >> ---------- Forwarded message ---------- >> Date: 2013/7/24 >> Subject: GreekAcademicsInit. Διαδικτυακά Μαθήματα >> To: greekacademicsinitiative@**googlegroups.com<greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com> >> <mailto:greekacademicsinitiati**ve [ at ] googlegroups [ dot ] com<greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com> >> > >> >> >> [Τρίτη άποψη] Ανάπτυξη ή επιδοτήσεις; >> >> >> Οταν τα ηλεκτρονικά μαθήματα έγιναν επιδοτούμενα προγράμματα >> >> Λουκάς Βλάχος <http://www.tanea.gr/editors/**editorpage/?edid=299<http://www.tanea.gr/editors/editorpage/?edid=299>> >> | >> /ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ/: 08:00 | >> >> >> Ο Λουκάς Βλάχος είναι καθηγητής Αστροφυσικής στο Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ >> <http://www.tanea.gr/#> >> >> Με την ίδια τσαπατσουλιά και προχειρότητα που γίνονται τα περισσότερα >> πράγματα στην ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα, ξεκίνησαν και τα >> ηλεκτρονικά μαθήματα (e-courses) στην πλειονότητα των ελληνικών >> πανεπιστημίων. Το υπουργείο Παιδείας, όταν βρέθηκε μπροστά στο θέμα «πώς >> να απορροφήσουμε τα χρήματα για τα ΕΣΠΑ στην εκπαίδευση;», αποφάσισε να >> «αναπτύξει», κυριολεκτικά σε μία νύχτα, σε όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ με >> χρήματα από τα ΕΣΠΑ τα ηλεκτρονικά μαθήματα. Ετσι γίνεται η «ανάπτυξη» >> στην Ελλάδα. Το υπουργείο μοιράζει εκατομμύρια από τα ΕΣΠΑ και τα >> πανεπιστήμια στήνουν επιτροπές (πελατειακού χαρακτήρα με κάποια μέλη >> αμειβόμενα) για να «διεκδικήσουν» τα μη ανταγωνιστικά προγράμματα >> (ιδρυματικές πράξεις). >> >> Τα εκατομμύρια, λοιπόν, έφθασαν στα πανεπιστήμια και μόνο το >> Αριστοτέλειο έχει υποσχεθεί χίλια μαθήματα με κόστος παραγωγής τους πάνω >> από 1 εκατ. ευρώ (περίπου 1.000 ευρώ το κομμάτι). Φαντάζομαι, για να >> πάρουν όσο γίνεται περισσότερα χρήματα, κάπου εκεί θα πρέπει να είναι η >> «παραγωγή» και στα υπόλοιπα ιδρύματα, οπότε θα βρεθούμε στο τέλος του >> 2015 (τότε θα ολοκληρωθούν τα προγράμματα ΕΣΠΑ) με περίπου 20.000 >> ηλεκτρονικά μαθήματα! Τελικά, είναι να μην ξεκινήσουμε εμείς οι Ελληνες. >> >> Για να δούμε τώρα πώς τα υλοποιούμε αυτά τα προγράμματα. Θα >> δημιουργηθούν τρεις τύποι μαθημάτων και ανάλογα θα μοιραστούν και τα >> χρήματα, όλοι κάτι πρέπει να πάρουν: μαθήματα Α+ με βίντεο, διαφάνειες >> (12-13 εβδομάδες), ασκήσεις, βιβλιογραφία, αμοιβή ΔΕΠ 894 ευρώ και >> αμοιβή συνεργάτη 1.048 ευρώ· μαθήματα Α, όλες οι διαφάνειες (13 >> εβδομάδες), με εκφωνήσεις (podcast), βιβλιογραφία, αμοιβή συνεργάτη 840 >> ευρώ· και, τέλος, μαθήματα Α-, όλες οι διαφάνειες (13 εβδομάδες), >> βιβλιογραφία / αμοιβή συνεργάτη 517 ευρώ. Να σημειώσω ότι πριν από >> μερικά χρόνια τα πανεπιστήμια απέκτησαν (από άλλο ΕΣΠΑ) ηλεκτρονικές >> πλατφόρμες (π.χ. στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούμε το Blackboard) για να >> προσφέρουν στους φοιτητές τους υλικό για τα μαθήματα, άρα η τρίτη >> κατηγορία μαθημάτων έχει δημιουργηθεί από όσους καθηγητές το >> επιθυμούσαν. Στο ΑΠΘ πήρε πολλά χρόνια να εξοικειωθούν οι καθηγητές με >> τη χρήση αυτής της πλατφόρμας και έπειτα από μεγάλες προσπάθειες μόνο >> ένα μικρό ποσοστό (50%) συμμετέχει. Η πλατφόρμα (Blackboard) αυτή, >> φυσικά, μπορεί να γίνει προσβάσιμη και στο ευρύ κοινό, αν το θελήσει ο >> καθηγητής. Με τρόμο ανακαλύπτουν σιγά σιγά οι υπεύθυνοι των προγραμμάτων >> ότι οι καθηγητές χρησιμοποιούν στα μαθήματά τους υλικό που δεν είναι >> εύκολο να διανεμηθεί με ανοικτές άδειες χωρίς να παραβιαστεί η >> νομιμότητα και ότι ελάχιστοι καθηγητές αισθάνονται άνετα να βγουν στον >> «αέρα» για προφανείς λόγους. >> >> Ας υποθέσουμε όμως ότι τα κατάφεραν και χιλιάδες ηλεκτρονικά μαθήματα >> κατακλύζουν την Ελλάδα. Τι θα γίνει μετά το 2015; Ποιο είναι το κόστος >> συντήρησης και ανανέωσης αυτών των μαθημάτων; Αν αναλογιστούμε ότι >> σήμερα δεν μπορούμε να εξασφαλίσουμε στοιχειώδεις ανάγκες στα >> πανεπιστήμια (πιθανώς μερικά να κλείσουν), δημιουργούμε παράλληλα νέες >> υποχρεώσεις μόνο και μόνο γιατί πρέπει να απορροφηθούν τα χρήματα από το >> ΕΣΠΑ; Ποιο θα είναι το μέλλον τους αν εγκαταλειφθούν τα 20.000 >> ηλεκτρονικά μαθήματα στην τύχη τους, χωρίς κανέναν στόχο για τη >> βιωσιμότητά τους μέσα στον διεθνή ανταγωνισμό; >> >> Αφησα να περιγράψω τελευταίο τον τρόπο με τον οποίο, κατά τη γνώμη μου, >> πρέπει να ξεκινήσουν και στη χώρα μας τα ηλεκτρονικά μαθήματα. Το >> παράδειγμα δίνει το Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Μερικοί >> καθηγητές με προσωπικό μεράκι στη διδασκαλία, οι οποίοι συγχρόνως είναι >> διακεκριμένοι επιστήμονες και συγγραφείς διδακτικών βιβλίων, >> παρακολουθώντας τις εξελίξεις στα ηλεκτρονικά μαθήματα σε παγκόσμιο >> επίπεδο, αποφασίζουν να πάρουν το προσωπικό ρίσκο και να προχωρήσουν. >> Δοκιμάζουν τα κότσια τους αρχικά μέσα στο πανεπιστήμιο με τους φοιτητές >> τους, ετοιμάζουν τις σημειώσεις τους και τα βιβλία τους. Με τη στήριξη >> του τμήματός τους ξεκινούν πιλοτικά, με προσοχή και διάθεση να >> «πειραματιστούν» (βλ. συνέντευξη του Στέφανου Τραχανά, «Το Βήμα της >> Κυριακής», 23.3.2013). Από τον Σεπτέμβριο θα ανοίξουν (αρχικά μόνο σε >> τρία μαθήματα) την πόρτα και περιμένουν να δουν την ανταπόκριση των >> «μαθητών» τους. >> Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία και ελπίζουμε να δώσουν ένα μάθημα για το >> πώς γίνεται η ανάπτυξη σε κάθε είδος παραγωγής (οικονομικής ή >> πνευματικής). Η ανάπτυξη ξεκινά από το μεράκι των λίγων και όχι από >> ιδρυματικές προτάσεις των ψηφοφόρων του πρύτανη σε μη ανταγωνιστικά >> προγράμματα ΕΣΠΑ. >> Vasso Kindi >> Dept. of Philosophy >> and History of Science >> University of Athens >> Panepistemioupolis 157 71 >> Athens, Greece >> Tel: +302107275535 <tel:%2B302107275535> >> fax: +302107275530 <tel:%2B302107275530> >> e-mail: vkindi [ at ] phs [ dot ] uoa [ dot ] gr <mailto:vkindi [ at ] phs [ dot ] uoa [ dot ] gr> >> >> >> -- >> You received this message because you are subscribed to the Google >> Groups "GreekAcademicsInitiative" group. >> To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send >> an email to greekacademicsinitiative+**unsubscribe [ at ] googlegroups [ dot ] com<greekacademicsinitiative%2Bunsubscribe [ at ] googlegroups [ dot ] com> >> <mailto:greekacademicsinitiati**ve%2Bunsubscribe@googlegroups.**com<greekacademicsinitiative%252Bunsubscribe [ at ] googlegroups [ dot ] com> >> >. >> >> To post to this group, send email to >> greekacademicsinitiative@**googlegroups.com<greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com> >> <mailto:greekacademicsinitiati**ve [ at ] googlegroups [ dot ] com<greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com> >> >. >> >> Visit this group at http://groups.google.com/** >> group/greekacademicsinitiative<http://groups.google.com/group/greekacademicsinitiative> >> **. >> For more options, visit https://groups.google.com/**groups/opt_out<https://groups.google.com/groups/opt_out> >> . >> >> >> >> >> >> -- >> http://www.eellak.gr/, http://mycontent.ellak.gr/, >> http://www.creativecommons.gr/**, http://mathe.ellak.gr/, >> http://fablabathens.gr/ >> >> >> ______________________________**_________________ >> epistimoniki-epitropi-ellak mailing list >> epistimoniki-epitropi-ellak@**ellak.gr<epistimoniki-epitropi-ellak [ at ] ellak [ dot ] gr> >> http://lists.ellak.gr/**listinfo/epistimoniki-**epitropi-ellak<http://lists.ellak.gr/listinfo/epistimoniki-epitropi-ellak> >> >>
Attachment:
Proti_ergasia.pdf
Description: Adobe PDF document