ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Fwd: Ενημέρωση για τη δράση ΧΟ σε ελληνικά σχολεία (Σεπτέμβριος 2011)

  • Subject: Re: Fwd: Ενημέρωση για τη δράση ΧΟ σε ελληνικά σχολεία (Σεπτέμβριος 2011)
  • From: Nikos Roussos <nikos [ dot ] roussos [ at ] eellak [ dot ] gr>
  • Date: Mon, 10 Oct 2011 13:53:03 +0300
Σε συνέχεια της συζήτησης για τα επόμενα βήματα της δράσης, αύριο στις 19:00
υπάρχει σχετική συνάντηση στο Hackerspace <http://hackerspace.gr/> ώστε να
συζητήσουμε από κοντά το πως μπορούμε να προχωρήσουμε κυρίως με τα ζητήματα
μετάφρασης/αναβάθμισης του Sugar, αλλά και συγγραφής εκπαιδευτικών
δραστηριοτήτων.
http://hackerspace.gr/wiki/Olpc_Meetup

Οδηγίες Πρόσβασης <http://hackerspace.gr/wiki/Getting_Here>



From: Thanasis Priftis <thanasis [ dot ] priftis [ at ] gmail [ dot ] com>
> Date: 2011/9/27
> Subject: Ενημέρωση για τη δράση ΧΟ σε ελληνικά σχολεία (Σεπτέμβριος 2011)
> ...
>
>
>
> *η δράση με δυο λόγια*
>
> 35 τάξεις σχολείων απο όλη τη χώρα φιλοξενούν 580 ΧΟ τηρώντας μία αναλογία
> 1 προς 1, υπολογιστής προς μαθητή. Η αποστολή των ΧΟ ολοκληρώθηκε τον
> Απρίλιο του 2011, σχηματίστηκαν σύντομα αρκετές εκπαιδευτικές δραστηριότητες
> που συνοδεύτηκαν απο αρκετές ώρες χρήσης τους τόσο στην τάξη όσο και στο
> σπίτι. Οι βασικές δραστηριότητες μπορούν να ομαδοποιηθούν ως εξής:
>
> - συνεργατική συγγραφή κειμένων, νοηματικά διαγράμματα και συνομιλία
> - παραγωγή και μοίρασμα οπτικοακουστικού υλικού (πχ. ηχητικές συνεντεύξεις,
> φωτογραφική συλλογή δράσεων)
> - δημιουργία πιο σύνθετων εφαρμογών βασισμένων σε μικροπρογραμματισμό (πχ.
> φίλμ καρέ καρέ, σενάρια γεωμετρίας)
> - παιχνίδια ανάπτυξης δεξιοτήτων (πχ. απομνημόνευση, προσανατολισμός,
> παιχνίδια αισθήσεων)
>
> Η πλήρης περιγραφή της πρωτοβουλίας βρίσκεται στους δικτυακούς τόπους του
> OLPC Greece (http://wiki.laptop.org/go/OLPC_Greece) και της πρωτοβουλίας
> το ΧΟ σε ελληνικά σχολεία (http://www.re-public.gr/olpc/). Η ανάλυση,
> συζήτηση, υποστήριξη των δράσεων στις τάξεις είναι θέμα κυρίως των δασκάλων
> με τους μαθητές.
>
> *η κατάσταση στις τάξεις Σεπτέμβριος 2011*
>
> Μετά απο αρχική επικοινωνία με την πλειοψηφία των δασκάλων και συνεργατών,
> προκύπτει ότι το σύνολο των σχολείων έχει ξεκινήσει ή σχεδιάζει να τρέξει
> κάποιες δραστηριότητες μέσα στις πρώτες εβδομάδες της νέας σχολικής χρονιάς.
> Αυτό συμβαίνει παρά την αλλαγή τάξεων για τους δασκάλους και λόγω του ότι
> την προηγούμενη χρονιά χρησιμοποιήθηκαν σε όλες τις τάξεις οι βασικές
> δραστηριότητες ενώ σε αρκετές απο αυτές έγιναν και επιτόπου εργαστήρια,
> παιχνίδια.
>
> Αξίζει να σημειωθούν μερικά συμπεράσματα απο τα λεγόμενα των ίδων των
> δασκάλων για την χρήση των ΧΟ:
>
> - δημιουργεί ένα παράθυρο ενθουσιασμού στα παιδιά πάνω στο οποίο μπορούν να
> δουλέψουν και οι ίδιοι
> - δίνει την ευκαιρία σε κάποια παιδιά να αποκτήσουν πρωταγωνιστικό ρόλο
> στην ίδια την τάξη, και σε κάποια άλλα να συμμετέχουν σε δραστηριότητες ενώ
> πριν υπήρχε δυσκολία (πχ λόγω γλώσσας ή αντιμετώπισης απο την τάξη)
> - υπο προϋποθέσεις, εφοδιάζει το σύνολο της τάξης με μια σειρά απο
> δυνατότητες πειραματισμού σε συνεργατικές δράσεις στο σύνολο των γνωστικών
> αντικειμένων
>
> *επόμενα(;) βήματα*
>
> Είναι προφανές ότι το δίκτυο αυτό, ανρθώπων και εξοπλισμού, έχει αποκτήσει
> μια εμπεδωμένη δυνατότητα λειτουργίας και, έτσι , η πρωτοβουλία θα συνεχίσει
> να το στηρίζει με επικοινωνία, συζητήσεις, επισκέψεις, αναλύσεις, εργαστήρια
> και βασική τεχνική υποστήριξη.
>
> Μετά την αποτυχία αναβάθμισης και επέκτασης του εξοπλισμού καθώς και της
> συγκρότησης τοπικών δικτύων τεχνικής υποστήριξης της δράσης είναι σημαντικό
> να προχωρήσουν και τα παρακάτω:
>
> - η αναβάθμιση του λογισμικού των ΧΟ 1.0 στη νέα τους έκδοση για το οποίο
> θα χρειαστούν συγκεκριμένοι πόροι προγραμματιστών και η προσθήκη νέων
> εκπαιδευτικών εφαρμογών
>
> - ένα χώρος ΧΟ εργαστηρίου για αναβάθμιση και συντήρηση εξοπλισμού και
> λογισμικού
>
> - παραγγελία πληκτρολογίων και άλλου εξοπλισμού για αλλαγές και νέες
> εφαρμογές
>
> Φιλικά
>
> Άρλεν
> Παύλος
> Θανάσης *2
> --
>
>
>
> --
> - Jiddu Krishnamurti: If we can really understand the problem, the answer
> will come out of it, because the answer is not separate from the problem.
>
>
> - http://karounos.gr/blog/
>
> _______________________________________________
> Epistimoniki-epitropi-ellak mailing list
> Epistimoniki-epitropi-ellak [ at ] ellak [ dot ] gr
> http://lists.ellak.gr/listinfo/epistimoniki-epitropi-ellak
>
>


-- 
Νίκος Ρούσσος
Συνεργάτης ΕΕΛ/ΛΑΚ
http://eellak.gr/