Σε συνέχεια της συζήτησης για τα επόμενα βήματα της δράσης, αύριο στις 19:00 υπάρχει σχετική συνάντηση στο Hackerspace <http://hackerspace.gr/> ώστε να συζητήσουμε από κοντά το πως μπορούμε να προχωρήσουμε κυρίως με τα ζητήματα μετάφρασης/αναβάθμισης του Sugar, αλλά και συγγραφής εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. http://hackerspace.gr/wiki/Olpc_Meetup Οδηγίες Πρόσβασης <http://hackerspace.gr/wiki/Getting_Here> From: Thanasis Priftis <thanasis [ dot ] priftis [ at ] gmail [ dot ] com> > Date: 2011/9/27 > Subject: Ενημέρωση για τη δράση ΧΟ σε ελληνικά σχολεία (Σεπτέμβριος 2011) > ... > > > > *η δράση με δυο λόγια* > > 35 τάξεις σχολείων απο όλη τη χώρα φιλοξενούν 580 ΧΟ τηρώντας μία αναλογία > 1 προς 1, υπολογιστής προς μαθητή. Η αποστολή των ΧΟ ολοκληρώθηκε τον > Απρίλιο του 2011, σχηματίστηκαν σύντομα αρκετές εκπαιδευτικές δραστηριότητες > που συνοδεύτηκαν απο αρκετές ώρες χρήσης τους τόσο στην τάξη όσο και στο > σπίτι. Οι βασικές δραστηριότητες μπορούν να ομαδοποιηθούν ως εξής: > > - συνεργατική συγγραφή κειμένων, νοηματικά διαγράμματα και συνομιλία > - παραγωγή και μοίρασμα οπτικοακουστικού υλικού (πχ. ηχητικές συνεντεύξεις, > φωτογραφική συλλογή δράσεων) > - δημιουργία πιο σύνθετων εφαρμογών βασισμένων σε μικροπρογραμματισμό (πχ. > φίλμ καρέ καρέ, σενάρια γεωμετρίας) > - παιχνίδια ανάπτυξης δεξιοτήτων (πχ. απομνημόνευση, προσανατολισμός, > παιχνίδια αισθήσεων) > > Η πλήρης περιγραφή της πρωτοβουλίας βρίσκεται στους δικτυακούς τόπους του > OLPC Greece (http://wiki.laptop.org/go/OLPC_Greece) και της πρωτοβουλίας > το ΧΟ σε ελληνικά σχολεία (http://www.re-public.gr/olpc/). Η ανάλυση, > συζήτηση, υποστήριξη των δράσεων στις τάξεις είναι θέμα κυρίως των δασκάλων > με τους μαθητές. > > *η κατάσταση στις τάξεις Σεπτέμβριος 2011* > > Μετά απο αρχική επικοινωνία με την πλειοψηφία των δασκάλων και συνεργατών, > προκύπτει ότι το σύνολο των σχολείων έχει ξεκινήσει ή σχεδιάζει να τρέξει > κάποιες δραστηριότητες μέσα στις πρώτες εβδομάδες της νέας σχολικής χρονιάς. > Αυτό συμβαίνει παρά την αλλαγή τάξεων για τους δασκάλους και λόγω του ότι > την προηγούμενη χρονιά χρησιμοποιήθηκαν σε όλες τις τάξεις οι βασικές > δραστηριότητες ενώ σε αρκετές απο αυτές έγιναν και επιτόπου εργαστήρια, > παιχνίδια. > > Αξίζει να σημειωθούν μερικά συμπεράσματα απο τα λεγόμενα των ίδων των > δασκάλων για την χρήση των ΧΟ: > > - δημιουργεί ένα παράθυρο ενθουσιασμού στα παιδιά πάνω στο οποίο μπορούν να > δουλέψουν και οι ίδιοι > - δίνει την ευκαιρία σε κάποια παιδιά να αποκτήσουν πρωταγωνιστικό ρόλο > στην ίδια την τάξη, και σε κάποια άλλα να συμμετέχουν σε δραστηριότητες ενώ > πριν υπήρχε δυσκολία (πχ λόγω γλώσσας ή αντιμετώπισης απο την τάξη) > - υπο προϋποθέσεις, εφοδιάζει το σύνολο της τάξης με μια σειρά απο > δυνατότητες πειραματισμού σε συνεργατικές δράσεις στο σύνολο των γνωστικών > αντικειμένων > > *επόμενα(;) βήματα* > > Είναι προφανές ότι το δίκτυο αυτό, ανρθώπων και εξοπλισμού, έχει αποκτήσει > μια εμπεδωμένη δυνατότητα λειτουργίας και, έτσι , η πρωτοβουλία θα συνεχίσει > να το στηρίζει με επικοινωνία, συζητήσεις, επισκέψεις, αναλύσεις, εργαστήρια > και βασική τεχνική υποστήριξη. > > Μετά την αποτυχία αναβάθμισης και επέκτασης του εξοπλισμού καθώς και της > συγκρότησης τοπικών δικτύων τεχνικής υποστήριξης της δράσης είναι σημαντικό > να προχωρήσουν και τα παρακάτω: > > - η αναβάθμιση του λογισμικού των ΧΟ 1.0 στη νέα τους έκδοση για το οποίο > θα χρειαστούν συγκεκριμένοι πόροι προγραμματιστών και η προσθήκη νέων > εκπαιδευτικών εφαρμογών > > - ένα χώρος ΧΟ εργαστηρίου για αναβάθμιση και συντήρηση εξοπλισμού και > λογισμικού > > - παραγγελία πληκτρολογίων και άλλου εξοπλισμού για αλλαγές και νέες > εφαρμογές > > Φιλικά > > Άρλεν > Παύλος > Θανάσης *2 > -- > > > > -- > - Jiddu Krishnamurti: If we can really understand the problem, the answer > will come out of it, because the answer is not separate from the problem. > > > - http://karounos.gr/blog/ > > _______________________________________________ > Epistimoniki-epitropi-ellak mailing list > Epistimoniki-epitropi-ellak [ at ] ellak [ dot ] gr > http://lists.ellak.gr/listinfo/epistimoniki-epitropi-ellak > > -- Νίκος Ρούσσος Συνεργάτης ΕΕΛ/ΛΑΚ http://eellak.gr/