ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Πρόσκληση σε εργαστήρι "υπολογιστές στην εκπαίδευση" - Πληροφορίες για τη συνάντηση

  • Subject: Re: Πρόσκληση σε εργαστήρι "υπολογιστές στην εκπαίδευση" - Πληροφορίες για τη συνάντηση
  • From: "Theodoros G. Karounos" <karounos [ at ] eellak [ dot ] gr>
  • Date: Thu, 19 Jan 2012 18:11:13 +0200
ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.

2012/1/19 Despoina Mitropoulou <des [ dot ] mitropoulou [ at ] eellak [ dot ] gr>

> Αγαπητοί συνεργάτες,
>
> λίγες μέρες πριν τη Σαββατιάτικη συνάντησή μας στις 17.00 (ΕΔΕΤ, Μεσογείων
> 56, 5ος όροφος- χάρτης <http://bit.ly/yJCofP>), θα θέλαμε να μοιραστούμε
> μαζί σας, τις σκέψεις μας γι' αυτή.
>
> Λίγα λόγια για το τι θα συζητήσουμε: κατά κύριο λόγο τις εμπειρίες από τις
> δράσεις σας με Η/Υ και μεθοδολογίες 1:1 στους δικούς σας χώρους με τις
> ευκαιρίες και τα προβλήματα που σας παρουσιάζονται. Είναι προφανές ότι δε
> θέλουμε να συζητήσουμε αν η χρήση των ΗΥ είναι “καλή ή καλή”, θέλουμε να
> δώσουμε έμφαση στα γεγονότα που έχουν προκύψει από τη χρήση αυτή. Ούτε έχει
> νόημα να πούμε ότι χρειαζόμαστε γενικά περισσότερη υποστήριξη ή καλύτερο
> εξοπλισμό, αυτό είναι σίγουρο. Το θέμα είναι πώς, με τα τωρινά οικονομικά
> και κοινωνικά δεδομένα, βρίσκουμε τρόπους για να έχουμε εξοπλισμό, να
> χτίζουμε και να μοιραζόμαστε δραστηριότητες, να προκαλούμε καινούρια
> πειράματα.
>
> Τα παραπάνω θα συζητηθούν υπό το πρίσμα των ανοικτών πρακτικών και τη
> δεδομένη στοχοθεσία της ΕΕΛ/ΛΑΚ περί ανοικτότητας στις τεχνολογίες, στις
> υποδομές και στο περιεχόμενο. Γι' αυτό και θα συμβάλλουμε και από την
> πλευρά μας στη συζήτηση παρουσιάζοντας ανοικτές τεχνολογίες και πρακτικές
> στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τεχνολογίες και πρακτικές που αλλάζουν τον
> τρόπο που μας παρακινούν στο να ξαναδούμε τους ρόλους, τις σχέσεις και τις
> προτεραιότητες στην τάξη και έξω από αυτή. Επομένως, οι τρεις (3) θεματικές
> ενότητες συζήτησης που προτείνουμε είναι:
>
> *1. Ανοικτές πρακτικές μέσα από τεχνολογίες και περιεχόμενο.* Πώς
> περιγράφονται, πώς βιώνονται, πώς μετουσιώνονται σε δράσεις στο δικό μας
> χώρο. Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν τη χρήση τρισδιάστατου εκτυπωτή,
> εφαρμογές ρομποτικής και αποθετηρίων συλλογής ανοικτού εκπαιδευτικού
> περιεχομένου (open learning repositories).
>
> *2. Οι δράσεις με Η/Υ και μεθοδολογίες 1:1.* Τι είναι αυτό που τις
> προκάλεσε , τι είναι αυτό που τις κρατά ενεργές ή μη; Ποιοί είναι οι
> πρωταγωνιστές; Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, ο διευθυντής, οι
> γονείς, ο εξοπλισμός; Ποιές είναι οι κύριες ιδέες και τακτικές προσέγγισης
> για την οργάνωση της δράσης αλλά και τα μικρά καθημερινά παραδείγματα.
>
> *3. Τα έργα από συνεργασίες μαθητών, εκπαιδευτικών και άλλων
> συμμετεχόντων.* Ποιά είναι τα "projects", τα έργα/ερευνητικές εργασίες,
> δηλαδή, που κάνουν μαθητές να δουλεύουν, από κοινού, συστηματικά και να
> μοιράζονται ευρύτερα τα αποτελέσματα των εργασιών τους. Σε τι είδους
> σκέψεις και προτάσεις μπορούν να μας οδηγήσουν;
>
> Για την οργάνωση της συζήτησης προτείνουμε αυτή να γίνεται σε 40λεπτους
> κύκλους συζητήσεων στις παραπάνω θεματικές ενότητες. Κάθε “ομιλητής” έχει 3
> - 4 λεπτά για να παρουσιάσει την εμπειρία του σε κάθε θέμα, με λίγο χρόνο
> για σχολιασμό. Δε θα υπάρχει η λογική της γενικής παρουσίασης όλες οι
> παρεμβάσεις μας είναι σύντομες και λειτουργούν μέσα στις ενότητες.
>
> Σας περιμένουμε.
>
> --
> Δέσποινα Μητροπούλου
> ΕΕΛ/ΛΑΚ
> Τηλ: 210 7474271
>



-- 
- Jiddu Krishnamurti: If we can really understand the problem, the answer
will come out of it, because the answer is not separate from the problem.


- http://karounos.gr/blog/