ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ. 2012/1/19 Despoina Mitropoulou <des [ dot ] mitropoulou [ at ] eellak [ dot ] gr> > Αγαπητοί συνεργάτες, > > λίγες μέρες πριν τη Σαββατιάτικη συνάντησή μας στις 17.00 (ΕΔΕΤ, Μεσογείων > 56, 5ος όροφος- χάρτης <http://bit.ly/yJCofP>), θα θέλαμε να μοιραστούμε > μαζί σας, τις σκέψεις μας γι' αυτή. > > Λίγα λόγια για το τι θα συζητήσουμε: κατά κύριο λόγο τις εμπειρίες από τις > δράσεις σας με Η/Υ και μεθοδολογίες 1:1 στους δικούς σας χώρους με τις > ευκαιρίες και τα προβλήματα που σας παρουσιάζονται. Είναι προφανές ότι δε > θέλουμε να συζητήσουμε αν η χρήση των ΗΥ είναι “καλή ή καλή”, θέλουμε να > δώσουμε έμφαση στα γεγονότα που έχουν προκύψει από τη χρήση αυτή. Ούτε έχει > νόημα να πούμε ότι χρειαζόμαστε γενικά περισσότερη υποστήριξη ή καλύτερο > εξοπλισμό, αυτό είναι σίγουρο. Το θέμα είναι πώς, με τα τωρινά οικονομικά > και κοινωνικά δεδομένα, βρίσκουμε τρόπους για να έχουμε εξοπλισμό, να > χτίζουμε και να μοιραζόμαστε δραστηριότητες, να προκαλούμε καινούρια > πειράματα. > > Τα παραπάνω θα συζητηθούν υπό το πρίσμα των ανοικτών πρακτικών και τη > δεδομένη στοχοθεσία της ΕΕΛ/ΛΑΚ περί ανοικτότητας στις τεχνολογίες, στις > υποδομές και στο περιεχόμενο. Γι' αυτό και θα συμβάλλουμε και από την > πλευρά μας στη συζήτηση παρουσιάζοντας ανοικτές τεχνολογίες και πρακτικές > στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τεχνολογίες και πρακτικές που αλλάζουν τον > τρόπο που μας παρακινούν στο να ξαναδούμε τους ρόλους, τις σχέσεις και τις > προτεραιότητες στην τάξη και έξω από αυτή. Επομένως, οι τρεις (3) θεματικές > ενότητες συζήτησης που προτείνουμε είναι: > > *1. Ανοικτές πρακτικές μέσα από τεχνολογίες και περιεχόμενο.* Πώς > περιγράφονται, πώς βιώνονται, πώς μετουσιώνονται σε δράσεις στο δικό μας > χώρο. Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν τη χρήση τρισδιάστατου εκτυπωτή, > εφαρμογές ρομποτικής και αποθετηρίων συλλογής ανοικτού εκπαιδευτικού > περιεχομένου (open learning repositories). > > *2. Οι δράσεις με Η/Υ και μεθοδολογίες 1:1.* Τι είναι αυτό που τις > προκάλεσε , τι είναι αυτό που τις κρατά ενεργές ή μη; Ποιοί είναι οι > πρωταγωνιστές; Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, ο διευθυντής, οι > γονείς, ο εξοπλισμός; Ποιές είναι οι κύριες ιδέες και τακτικές προσέγγισης > για την οργάνωση της δράσης αλλά και τα μικρά καθημερινά παραδείγματα. > > *3. Τα έργα από συνεργασίες μαθητών, εκπαιδευτικών και άλλων > συμμετεχόντων.* Ποιά είναι τα "projects", τα έργα/ερευνητικές εργασίες, > δηλαδή, που κάνουν μαθητές να δουλεύουν, από κοινού, συστηματικά και να > μοιράζονται ευρύτερα τα αποτελέσματα των εργασιών τους. Σε τι είδους > σκέψεις και προτάσεις μπορούν να μας οδηγήσουν; > > Για την οργάνωση της συζήτησης προτείνουμε αυτή να γίνεται σε 40λεπτους > κύκλους συζητήσεων στις παραπάνω θεματικές ενότητες. Κάθε “ομιλητής” έχει 3 > - 4 λεπτά για να παρουσιάσει την εμπειρία του σε κάθε θέμα, με λίγο χρόνο > για σχολιασμό. Δε θα υπάρχει η λογική της γενικής παρουσίασης όλες οι > παρεμβάσεις μας είναι σύντομες και λειτουργούν μέσα στις ενότητες. > > Σας περιμένουμε. > > -- > Δέσποινα Μητροπούλου > ΕΕΛ/ΛΑΚ > Τηλ: 210 7474271 > -- - Jiddu Krishnamurti: If we can really understand the problem, the answer will come out of it, because the answer is not separate from the problem. - http://karounos.gr/blog/