ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Fwd: GreekAcademicsInit. Διαδικτυακά Μαθήματα

  • Subject: Fwd: GreekAcademicsInit. Διαδικτυακά Μαθήματα
  • From: "Theodoros G. Karounos" <karounos [ at ] eellak [ dot ] gr>
  • Date: Thu, 25 Jul 2013 17:13:44 +0300
ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.

---------- Forwarded message ----------
From: Christos Nikolaou <nikolau [ at ] tsl [ dot ] gr>
Date: 2013/7/25
Subject: Re: GreekAcademicsInit. Διαδικτυακά Μαθήματα
To: greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com


Σε αυτά που λες Αποστόλη δεν έχω παρά να συμφωνήσω βεβαίως... Άλλωστε τα
έχομε πει πολλές φορές

__________________________________
Christos Nikolaou
Professor
Transformation Services Lab, CSD, UoC
http://www.tsl.gr


2013/7/25 Apostolis Dimitropoulos <apdimit [ at ] gmail [ dot ] com>

> Χρήστο, είμαι βέβαιος ότι είναι έτσι όπως τα λες! Η πρόκληση όμως που
> έθεσε ο Λουκάς Βλάχος είναι υπαρκτή. Ουσιαστικά λέει ότι ''λεφτά υπάρχουν''
> όσο κι αν αυτό ακούγεται παράδοξο στις μέρες μας. Πολιτική για να
> αξιοποιηθούν σωστά δεν υπάρχει, για μια ακόμα φορά. Και η ευθύνη πάντα
> η μεγαλύτερη πέφτει στο υπουργείο. Όμως και τα ιδρύματα έχουν τις δικές
> τους. Αυτό ήθελα να τονίσω. Για παράδειγμα, για τις πιο σταθερές
> οργανωτικές και διοικητικές δομές που απαιτούνται γι' αυτά οι νέοι
> Οργανισμοί είναι μια ευκαιρία να γίνουν οι σχετικές προβλέψεις. Το
> Στρατηγικό Σχέδιο κάθε ιδρύματος είναι το όχημα και το πλαίσιο διαμόρφωσης
> και λήψης των σχετικών αποφάσεων για την υλοποίησή τους. Κάποια στιγμή και
> οι προγραμματικές συμφωνίες ΑΕΙ-υπουργείου ίσως προχωρήσουν.
> Ξέρεις όμως την άποψή μου, γιατί τα έχουμε πει πάλι. Χωρίς ριζική αλλαγή
> του ρόλου και του τρόπου λειτουργίας του κεντρικού κράτους (υπουργείο
> παιδείας-αδιπ) η πορεία των ιδρυμάτων και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων και
> των ευκαιριών επανίδρυσής τους που τους προσφέρθηκε (με τον
> 4009) επαφίεται σχεδόν αποκλειστικά  στον πατριωτισμό κάποιων, φοβούμαι,
> ''περίεργων'' πανεπιστημιακών! Οπότε...
> Α.
>
>
> Στις 25 Ιουλίου 2013 - 12:35 μ.μ., ο χρήστης Christos Nikolaou <
> nikolau [ at ] tsl [ dot ] gr> έγραψε:
>
> Απόστόλη μου καλά όλα αυτά, αλλά με τι τεχνικούς, τι υποδομές; Γιατί όλα
>> αυτά έχουν τεχνολογικές προκλήσεις - πέραν των καθαρά ακαδημαϊκών -
>> τεράστιες!
>>
>> Κάποια πανεπιστήμια ίσως να μπορούν περισσότερα, άλλα ίσως λιγώτερα... Το
>> Κρήτης πάντως, όσο και να φαίνεται περίεργο έχει σοβαρές ελλείψεις. Και το
>> λέω μετά λόγου γνώσεως!
>>
>> __________________________________
>> Christos Nikolaou
>> Professor
>> Transformation Services Lab, CSD, UoC
>> http://www.tsl.gr
>>
>>
>> 2013/7/25 Apostolos Dimitropoulos <apdimitr [ at ] pspa [ dot ] uoa [ dot ] gr>
>>
>>> Με την ευκαιρία της συζήτησης για τα διαδικτυακά μαθήματα να επισημάνω
>>> μόνο ότι σύμφωνα με το άρθρο 14 του 4009/2011 η Μονάδα Διασφάλισης της
>>> Ποιότητας (γνωστή ως ΜΟ.ΔΙ.Π) σε κάθε ΑΕΙ είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη
>>> και εφαρμογή των διαδικασιών και κριτηρίων (standards) για τη
>>> διασφάλιση της ποιότητας όλων των υπηρεσιών που προσφέρει , επομένως, και
>>> των διαδικτυακών μαθημάτων (έναντι των οποίων πιστοποιεί την παρακολούθηση
>>> τους όπως ξεκίνησε να κάνει το πανεπιστήμιο Κρήτης). Η έγκριση των
>>> διαδικασιών και των κριτηρίων ποιότητας που καθορίζει κάθε ίδρυμα για τα
>>> μαθήματα αυτά (και αποτελούν  μέρος του εσωτερικού συστήματος διασφάλισης
>>> της ποιότητας του ιδρύματος) εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Συμβουλίου του.
>>> ****
>>>
>>> Επιπλέον, αν κάποιο ΑΕΙ θέλει να ενισχύσει το διεθνές προφίλ του στον
>>> τομέα αυτό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μπορεί να επιδιώξει την
>>> πιστοποίησή των προγραμμάτων του από την ευρωπαϊκή ένωση ανοικτής και εξ
>>> αποστάσεως ανώτατης εκπαίδευσης. ****
>>>
>>> Α.****
>>>
>>> ** **
>>>
>>> *From:* greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com [mailto:
>>> greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com] *On Behalf Of *Sofoulis
>>> Kostas
>>> *Sent:* Wednesday, July 24, 2013 9:30 PM
>>> *To:* greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com
>>> *Subject:* ΑΠ: GreekAcademicsInit. Διαδικτυακά Μαθήματα****
>>>
>>> ** **
>>>
>>> Θέτει ένα εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα ο συν. Λουκάς Βλάχος. Δυστυχώς δεν
>>> το θέτει ολόκληρο. Γιατί στην πραγματικότητα με αυτόν τον μπακαλικο τρόπο,
>>> πέραν του οικονομικού σκανδαλου, πονομεύεται με ανεπίτρεπτη αφέλεια και
>>> προχειρότητα η ίδια η λειτουργική υφή του πανεπιστημίου. Έχει σκφτεί
>>> κανένας τι είδους "πανεπιστήμιο" θα είναι αύριο ένα πανεπιστήμιο που
>>> μετριότητα κάποιων ευρωκτόνων συναδέλφων θα το έχει πλυμηρίσει με
>>> "μαθήματα" τρίτης κατηγορίας; ****
>>>
>>>  ****
>>>
>>> Prof. Em. COSTAS MAN. SOPHOULIS****
>>>
>>> Aegean University****
>>>
>>> Drosia, Samou****
>>>
>>> Samos  83 100****
>>>
>>> Tel. +30 22730 27082****
>>>
>>> Mob. 6944 345 975****
>>>
>>> e-mail   ksof [ at ] aegean [ dot ] gr ****
>>>
>>> URL http://edu-silentspring.blogspot.com/ ****
>>>
>>>  ****
>>> ------------------------------
>>>
>>> *Από:* greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com [
>>> greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com] Εκ μέρους του Vasso Kindi [
>>> vkindi [ at ] phs [ dot ] uoa [ dot ] gr]
>>> *Αποστολή:* Τετάρτη, 24 Ιουλίου 2013 9:24 πμ
>>> *Προς:* greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com
>>> *Θέμα:* GreekAcademicsInit. Διαδικτυακά Μαθήματα****
>>>
>>>  ****
>>>
>>> ** **
>>> [Τρίτη άποψη] Ανάπτυξη ή επιδοτήσεις;**** Οταν τα ηλεκτρονικά μαθήματα
>>> έγιναν επιδοτούμενα προγράμματα****
>>>
>>> Λουκάς Βλάχος <http://www.tanea.gr/editors/editorpage/?edid=299>  | *
>>> ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ*: 08:00 | ****
>>>
>>> Ο Λουκάς Βλάχος είναι καθηγητής Αστροφυσικής στο Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ**
>>> **
>>>
>>> <http://www.tanea.gr/> <http://www.tanea.gr/> <http://www.tanea.gr/><http://www.tanea.gr/><http://www.tanea.gr/>
>>> ****
>>>
>>> Με την ίδια τσαπατσουλιά και προχειρότητα που γίνονται τα περισσότερα
>>> πράγματα στην ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα, ξεκίνησαν και τα ηλεκτρονικά
>>> μαθήματα (e-courses) στην πλειονότητα των ελληνικών πανεπιστημίων. Το
>>> υπουργείο Παιδείας, όταν βρέθηκε μπροστά στο θέμα «πώς να απορροφήσουμε τα
>>> χρήματα για τα ΕΣΠΑ στην εκπαίδευση;», αποφάσισε να «αναπτύξει»,
>>>  κυριολεκτικά σε μία νύχτα, σε όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ με χρήματα από τα ΕΣΠΑ τα
>>> ηλεκτρονικά μαθήματα. Ετσι γίνεται η «ανάπτυξη» στην Ελλάδα. Το υπουργείο
>>> μοιράζει εκατομμύρια από τα ΕΣΠΑ και τα πανεπιστήμια στήνουν επιτροπές
>>> (πελατειακού χαρακτήρα με κάποια μέλη αμειβόμενα) για να «διεκδικήσουν» τα
>>> μη ανταγωνιστικά προγράμματα (ιδρυματικές πράξεις). ****
>>>
>>> Τα εκατομμύρια, λοιπόν, έφθασαν στα πανεπιστήμια και μόνο το
>>> Αριστοτέλειο έχει υποσχεθεί χίλια μαθήματα με κόστος παραγωγής τους πάνω
>>> από 1 εκατ. ευρώ (περίπου 1.000 ευρώ το κομμάτι). Φαντάζομαι, για να πάρουν
>>> όσο γίνεται περισσότερα χρήματα, κάπου εκεί θα πρέπει να είναι η «παραγωγή»
>>> και στα υπόλοιπα ιδρύματα, οπότε θα βρεθούμε στο τέλος του 2015 (τότε θα
>>> ολοκληρωθούν τα προγράμματα ΕΣΠΑ) με περίπου 20.000 ηλεκτρονικά μαθήματα!
>>> Τελικά, είναι να μην ξεκινήσουμε εμείς οι Ελληνες. ****
>>>
>>> Για να δούμε τώρα πώς τα υλοποιούμε αυτά τα προγράμματα. Θα
>>> δημιουργηθούν τρεις τύποι μαθημάτων και ανάλογα θα μοιραστούν και τα
>>> χρήματα, όλοι κάτι πρέπει να πάρουν: μαθήματα Α+ με βίντεο, διαφάνειες
>>> (12-13 εβδομάδες), ασκήσεις, βιβλιογραφία, αμοιβή ΔΕΠ 894 ευρώ και αμοιβή
>>> συνεργάτη 1.048 ευρώ· μαθήματα Α, όλες οι διαφάνειες (13 εβδομάδες), με
>>> εκφωνήσεις (podcast), βιβλιογραφία, αμοιβή συνεργάτη 840 ευρώ· και, τέλος,
>>> μαθήματα Α-, όλες οι διαφάνειες (13 εβδομάδες),  βιβλιογραφία / αμοιβή
>>> συνεργάτη 517 ευρώ. Να σημειώσω ότι πριν από μερικά χρόνια τα πανεπιστήμια
>>> απέκτησαν (από άλλο ΕΣΠΑ) ηλεκτρονικές πλατφόρμες (π.χ. στη Θεσσαλονίκη
>>> χρησιμοποιούμε το Blackboard) για να προσφέρουν στους φοιτητές τους υλικό
>>> για τα μαθήματα, άρα η τρίτη κατηγορία μαθημάτων έχει δημιουργηθεί από
>>> όσους καθηγητές το επιθυμούσαν. Στο ΑΠΘ πήρε πολλά χρόνια να εξοικειωθούν
>>> οι καθηγητές με τη χρήση αυτής της πλατφόρμας και έπειτα από μεγάλες
>>> προσπάθειες μόνο ένα μικρό ποσοστό (50%) συμμετέχει. Η πλατφόρμα
>>> (Blackboard) αυτή, φυσικά, μπορεί να γίνει προσβάσιμη και στο ευρύ κοινό,
>>> αν το θελήσει ο καθηγητής. Με τρόμο ανακαλύπτουν σιγά σιγά οι υπεύθυνοι των
>>> προγραμμάτων ότι οι καθηγητές χρησιμοποιούν στα μαθήματά τους υλικό που δεν
>>> είναι εύκολο να διανεμηθεί με ανοικτές άδειες χωρίς να παραβιαστεί η
>>> νομιμότητα και ότι ελάχιστοι καθηγητές αισθάνονται άνετα  να βγουν στον
>>> «αέρα» για προφανείς λόγους. ****
>>>
>>> ** **
>>>
>>> Ας υποθέσουμε όμως ότι τα κατάφεραν και χιλιάδες ηλεκτρονικά μαθήματα
>>> κατακλύζουν την Ελλάδα. Τι θα γίνει μετά το 2015; Ποιο είναι το κόστος
>>> συντήρησης και ανανέωσης αυτών των μαθημάτων; Αν αναλογιστούμε ότι σήμερα
>>> δεν μπορούμε να εξασφαλίσουμε στοιχειώδεις ανάγκες στα πανεπιστήμια
>>> (πιθανώς μερικά να κλείσουν), δημιουργούμε παράλληλα νέες υποχρεώσεις μόνο
>>> και μόνο γιατί πρέπει να απορροφηθούν τα χρήματα από το ΕΣΠΑ; Ποιο θα είναι
>>> το μέλλον τους αν εγκαταλειφθούν τα 20.000 ηλεκτρονικά μαθήματα στην τύχη
>>> τους, χωρίς κανέναν στόχο για τη βιωσιμότητά τους μέσα στον διεθνή
>>> ανταγωνισμό; ****
>>>
>>> Αφησα να περιγράψω τελευταίο τον τρόπο με τον οποίο, κατά τη γνώμη μου,
>>> πρέπει να ξεκινήσουν και στη χώρα μας τα ηλεκτρονικά μαθήματα. Το
>>> παράδειγμα δίνει το Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Μερικοί
>>> καθηγητές με προσωπικό μεράκι στη διδασκαλία, οι οποίοι συγχρόνως είναι
>>> διακεκριμένοι επιστήμονες και συγγραφείς διδακτικών βιβλίων,
>>> παρακολουθώντας τις εξελίξεις στα ηλεκτρονικά μαθήματα σε παγκόσμιο
>>> επίπεδο, αποφασίζουν να πάρουν το προσωπικό ρίσκο και να προχωρήσουν.
>>> Δοκιμάζουν τα κότσια τους αρχικά μέσα στο πανεπιστήμιο με τους φοιτητές
>>> τους, ετοιμάζουν τις σημειώσεις τους και τα βιβλία τους. Με τη στήριξη του
>>> τμήματός τους ξεκινούν πιλοτικά, με προσοχή και διάθεση να «πειραματιστούν»
>>> (βλ. συνέντευξη του Στέφανου Τραχανά, «Το Βήμα της Κυριακής», 23.3.2013).
>>> Από τον Σεπτέμβριο θα ανοίξουν (αρχικά μόνο σε τρία μαθήματα) την πόρτα και
>>> περιμένουν να δουν την ανταπόκριση των «μαθητών» τους. ****
>>>
>>> Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία και ελπίζουμε να δώσουν ένα μάθημα για το
>>> πώς γίνεται η ανάπτυξη σε κάθε είδος παραγωγής (οικονομικής ή πνευματικής).
>>> Η ανάπτυξη ξεκινά από το μεράκι των λίγων και όχι από ιδρυματικές προτάσεις
>>> των ψηφοφόρων του πρύτανη σε μη ανταγωνιστικά προγράμματα ΕΣΠΑ. ****
>>>
>>>  ****
>>>
>>>  ****
>>>
>>>  ****
>>>
>>>  ****
>>>
>>> Vasso Kindi
>>> Dept. of Philosophy
>>> and History of Science
>>> University of Athens
>>> Panepistemioupolis 157 71
>>> Athens, Greece
>>> Tel: +302107275535
>>> fax:  +302107275530
>>> e-mail: vkindi [ at ] phs [ dot ] uoa [ dot ] gr****
>>>
>>> --
>>> You received this message because you are subscribed to the Google
>>> Groups "GreekAcademicsInitiative" group.
>>> To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send
>>> an email to greekacademicsinitiative+unsubscribe [ at ] googlegroups [ dot ] com.
>>> To post to this group, send email to
>>> greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com.
>>> Visit this group at
>>> http://groups.google.com/group/greekacademicsinitiative.
>>> For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
>>>
>>>  ****
>>>
>>> --
>>> You received this message because you are subscribed to the Google
>>> Groups "GreekAcademicsInitiative" group.
>>> To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send
>>> an email to greekacademicsinitiative+unsubscribe [ at ] googlegroups [ dot ] com.
>>> To post to this group, send email to
>>> greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com.
>>> Visit this group at
>>> http://groups.google.com/group/greekacademicsinitiative.
>>> For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
>>>
>>>  ****
>>>
>>> --
>>> You received this message because you are subscribed to the Google
>>> Groups "GreekAcademicsInitiative" group.
>>> To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send
>>> an email to greekacademicsinitiative+unsubscribe [ at ] googlegroups [ dot ] com.
>>> To post to this group, send email to
>>> greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com.
>>> Visit this group at
>>> http://groups.google.com/group/greekacademicsinitiative.
>>> For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
>>>
>>>
>>>
>>
>>  --
>> You received this message because you are subscribed to the Google Groups
>> "GreekAcademicsInitiative" group.
>> To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an
>> email to greekacademicsinitiative+unsubscribe [ at ] googlegroups [ dot ] com.
>> To post to this group, send email to
>> greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com.
>> Visit this group at
>> http://groups.google.com/group/greekacademicsinitiative.
>> For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
>>
>>
>>
>
>  --
> You received this message because you are subscribed to the Google Groups
> "GreekAcademicsInitiative" group.
> To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an
> email to greekacademicsinitiative+unsubscribe [ at ] googlegroups [ dot ] com.
> To post to this group, send email to
> greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com.
> Visit this group at
> http://groups.google.com/group/greekacademicsinitiative.
> For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
>
>
>

 --
You received this message because you are subscribed to the Google Groups
"GreekAcademicsInitiative" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an
email to greekacademicsinitiative+unsubscribe [ at ] googlegroups [ dot ] com.
To post to this group, send email to
greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com.
Visit this group at http://groups.google.com/group/greekacademicsinitiative.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.





-- 
http://www.eellak.gr/, http://mycontent.ellak.gr/,
http://www.creativecommons.gr/, http://mathe.ellak.gr/,
http://fablabathens.gr/

GIF image

GIF image

GIF image

GIF image

GIF image

GIF image