ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ. ---------- Forwarded message ---------- From: Christos Nikolaou <nikolau [ at ] tsl [ dot ] gr> Date: 2013/7/25 Subject: Re: GreekAcademicsInit. Διαδικτυακά Μαθήματα To: greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com Σε αυτά που λες Αποστόλη δεν έχω παρά να συμφωνήσω βεβαίως... Άλλωστε τα έχομε πει πολλές φορές __________________________________ Christos Nikolaou Professor Transformation Services Lab, CSD, UoC http://www.tsl.gr 2013/7/25 Apostolis Dimitropoulos <apdimit [ at ] gmail [ dot ] com> > Χρήστο, είμαι βέβαιος ότι είναι έτσι όπως τα λες! Η πρόκληση όμως που > έθεσε ο Λουκάς Βλάχος είναι υπαρκτή. Ουσιαστικά λέει ότι ''λεφτά υπάρχουν'' > όσο κι αν αυτό ακούγεται παράδοξο στις μέρες μας. Πολιτική για να > αξιοποιηθούν σωστά δεν υπάρχει, για μια ακόμα φορά. Και η ευθύνη πάντα > η μεγαλύτερη πέφτει στο υπουργείο. Όμως και τα ιδρύματα έχουν τις δικές > τους. Αυτό ήθελα να τονίσω. Για παράδειγμα, για τις πιο σταθερές > οργανωτικές και διοικητικές δομές που απαιτούνται γι' αυτά οι νέοι > Οργανισμοί είναι μια ευκαιρία να γίνουν οι σχετικές προβλέψεις. Το > Στρατηγικό Σχέδιο κάθε ιδρύματος είναι το όχημα και το πλαίσιο διαμόρφωσης > και λήψης των σχετικών αποφάσεων για την υλοποίησή τους. Κάποια στιγμή και > οι προγραμματικές συμφωνίες ΑΕΙ-υπουργείου ίσως προχωρήσουν. > Ξέρεις όμως την άποψή μου, γιατί τα έχουμε πει πάλι. Χωρίς ριζική αλλαγή > του ρόλου και του τρόπου λειτουργίας του κεντρικού κράτους (υπουργείο > παιδείας-αδιπ) η πορεία των ιδρυμάτων και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων και > των ευκαιριών επανίδρυσής τους που τους προσφέρθηκε (με τον > 4009) επαφίεται σχεδόν αποκλειστικά στον πατριωτισμό κάποιων, φοβούμαι, > ''περίεργων'' πανεπιστημιακών! Οπότε... > Α. > > > Στις 25 Ιουλίου 2013 - 12:35 μ.μ., ο χρήστης Christos Nikolaou < > nikolau [ at ] tsl [ dot ] gr> έγραψε: > > Απόστόλη μου καλά όλα αυτά, αλλά με τι τεχνικούς, τι υποδομές; Γιατί όλα >> αυτά έχουν τεχνολογικές προκλήσεις - πέραν των καθαρά ακαδημαϊκών - >> τεράστιες! >> >> Κάποια πανεπιστήμια ίσως να μπορούν περισσότερα, άλλα ίσως λιγώτερα... Το >> Κρήτης πάντως, όσο και να φαίνεται περίεργο έχει σοβαρές ελλείψεις. Και το >> λέω μετά λόγου γνώσεως! >> >> __________________________________ >> Christos Nikolaou >> Professor >> Transformation Services Lab, CSD, UoC >> http://www.tsl.gr >> >> >> 2013/7/25 Apostolos Dimitropoulos <apdimitr [ at ] pspa [ dot ] uoa [ dot ] gr> >> >>> Με την ευκαιρία της συζήτησης για τα διαδικτυακά μαθήματα να επισημάνω >>> μόνο ότι σύμφωνα με το άρθρο 14 του 4009/2011 η Μονάδα Διασφάλισης της >>> Ποιότητας (γνωστή ως ΜΟ.ΔΙ.Π) σε κάθε ΑΕΙ είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη >>> και εφαρμογή των διαδικασιών και κριτηρίων (standards) για τη >>> διασφάλιση της ποιότητας όλων των υπηρεσιών που προσφέρει , επομένως, και >>> των διαδικτυακών μαθημάτων (έναντι των οποίων πιστοποιεί την παρακολούθηση >>> τους όπως ξεκίνησε να κάνει το πανεπιστήμιο Κρήτης). Η έγκριση των >>> διαδικασιών και των κριτηρίων ποιότητας που καθορίζει κάθε ίδρυμα για τα >>> μαθήματα αυτά (και αποτελούν μέρος του εσωτερικού συστήματος διασφάλισης >>> της ποιότητας του ιδρύματος) εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Συμβουλίου του. >>> **** >>> >>> Επιπλέον, αν κάποιο ΑΕΙ θέλει να ενισχύσει το διεθνές προφίλ του στον >>> τομέα αυτό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μπορεί να επιδιώξει την >>> πιστοποίησή των προγραμμάτων του από την ευρωπαϊκή ένωση ανοικτής και εξ >>> αποστάσεως ανώτατης εκπαίδευσης. **** >>> >>> Α.**** >>> >>> ** ** >>> >>> *From:* greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com [mailto: >>> greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com] *On Behalf Of *Sofoulis >>> Kostas >>> *Sent:* Wednesday, July 24, 2013 9:30 PM >>> *To:* greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com >>> *Subject:* ΑΠ: GreekAcademicsInit. Διαδικτυακά Μαθήματα**** >>> >>> ** ** >>> >>> Θέτει ένα εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα ο συν. Λουκάς Βλάχος. Δυστυχώς δεν >>> το θέτει ολόκληρο. Γιατί στην πραγματικότητα με αυτόν τον μπακαλικο τρόπο, >>> πέραν του οικονομικού σκανδαλου, πονομεύεται με ανεπίτρεπτη αφέλεια και >>> προχειρότητα η ίδια η λειτουργική υφή του πανεπιστημίου. Έχει σκφτεί >>> κανένας τι είδους "πανεπιστήμιο" θα είναι αύριο ένα πανεπιστήμιο που >>> μετριότητα κάποιων ευρωκτόνων συναδέλφων θα το έχει πλυμηρίσει με >>> "μαθήματα" τρίτης κατηγορίας; **** >>> >>> **** >>> >>> Prof. Em. COSTAS MAN. SOPHOULIS**** >>> >>> Aegean University**** >>> >>> Drosia, Samou**** >>> >>> Samos 83 100**** >>> >>> Tel. +30 22730 27082**** >>> >>> Mob. 6944 345 975**** >>> >>> e-mail ksof [ at ] aegean [ dot ] gr **** >>> >>> URL http://edu-silentspring.blogspot.com/ **** >>> >>> **** >>> ------------------------------ >>> >>> *Από:* greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com [ >>> greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com] Εκ μέρους του Vasso Kindi [ >>> vkindi [ at ] phs [ dot ] uoa [ dot ] gr] >>> *Αποστολή:* Τετάρτη, 24 Ιουλίου 2013 9:24 πμ >>> *Προς:* greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com >>> *Θέμα:* GreekAcademicsInit. Διαδικτυακά Μαθήματα**** >>> >>> **** >>> >>> ** ** >>> [Τρίτη άποψη] Ανάπτυξη ή επιδοτήσεις;**** Οταν τα ηλεκτρονικά μαθήματα >>> έγιναν επιδοτούμενα προγράμματα**** >>> >>> Λουκάς Βλάχος <http://www.tanea.gr/editors/editorpage/?edid=299> | * >>> ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ*: 08:00 | **** >>> >>> Ο Λουκάς Βλάχος είναι καθηγητής Αστροφυσικής στο Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ** >>> ** >>> >>> <http://www.tanea.gr/> <http://www.tanea.gr/> <http://www.tanea.gr/><http://www.tanea.gr/><http://www.tanea.gr/> >>> **** >>> >>> Με την ίδια τσαπατσουλιά και προχειρότητα που γίνονται τα περισσότερα >>> πράγματα στην ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα, ξεκίνησαν και τα ηλεκτρονικά >>> μαθήματα (e-courses) στην πλειονότητα των ελληνικών πανεπιστημίων. Το >>> υπουργείο Παιδείας, όταν βρέθηκε μπροστά στο θέμα «πώς να απορροφήσουμε τα >>> χρήματα για τα ΕΣΠΑ στην εκπαίδευση;», αποφάσισε να «αναπτύξει», >>> κυριολεκτικά σε μία νύχτα, σε όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ με χρήματα από τα ΕΣΠΑ τα >>> ηλεκτρονικά μαθήματα. Ετσι γίνεται η «ανάπτυξη» στην Ελλάδα. Το υπουργείο >>> μοιράζει εκατομμύρια από τα ΕΣΠΑ και τα πανεπιστήμια στήνουν επιτροπές >>> (πελατειακού χαρακτήρα με κάποια μέλη αμειβόμενα) για να «διεκδικήσουν» τα >>> μη ανταγωνιστικά προγράμματα (ιδρυματικές πράξεις). **** >>> >>> Τα εκατομμύρια, λοιπόν, έφθασαν στα πανεπιστήμια και μόνο το >>> Αριστοτέλειο έχει υποσχεθεί χίλια μαθήματα με κόστος παραγωγής τους πάνω >>> από 1 εκατ. ευρώ (περίπου 1.000 ευρώ το κομμάτι). Φαντάζομαι, για να πάρουν >>> όσο γίνεται περισσότερα χρήματα, κάπου εκεί θα πρέπει να είναι η «παραγωγή» >>> και στα υπόλοιπα ιδρύματα, οπότε θα βρεθούμε στο τέλος του 2015 (τότε θα >>> ολοκληρωθούν τα προγράμματα ΕΣΠΑ) με περίπου 20.000 ηλεκτρονικά μαθήματα! >>> Τελικά, είναι να μην ξεκινήσουμε εμείς οι Ελληνες. **** >>> >>> Για να δούμε τώρα πώς τα υλοποιούμε αυτά τα προγράμματα. Θα >>> δημιουργηθούν τρεις τύποι μαθημάτων και ανάλογα θα μοιραστούν και τα >>> χρήματα, όλοι κάτι πρέπει να πάρουν: μαθήματα Α+ με βίντεο, διαφάνειες >>> (12-13 εβδομάδες), ασκήσεις, βιβλιογραφία, αμοιβή ΔΕΠ 894 ευρώ και αμοιβή >>> συνεργάτη 1.048 ευρώ· μαθήματα Α, όλες οι διαφάνειες (13 εβδομάδες), με >>> εκφωνήσεις (podcast), βιβλιογραφία, αμοιβή συνεργάτη 840 ευρώ· και, τέλος, >>> μαθήματα Α-, όλες οι διαφάνειες (13 εβδομάδες), βιβλιογραφία / αμοιβή >>> συνεργάτη 517 ευρώ. Να σημειώσω ότι πριν από μερικά χρόνια τα πανεπιστήμια >>> απέκτησαν (από άλλο ΕΣΠΑ) ηλεκτρονικές πλατφόρμες (π.χ. στη Θεσσαλονίκη >>> χρησιμοποιούμε το Blackboard) για να προσφέρουν στους φοιτητές τους υλικό >>> για τα μαθήματα, άρα η τρίτη κατηγορία μαθημάτων έχει δημιουργηθεί από >>> όσους καθηγητές το επιθυμούσαν. Στο ΑΠΘ πήρε πολλά χρόνια να εξοικειωθούν >>> οι καθηγητές με τη χρήση αυτής της πλατφόρμας και έπειτα από μεγάλες >>> προσπάθειες μόνο ένα μικρό ποσοστό (50%) συμμετέχει. Η πλατφόρμα >>> (Blackboard) αυτή, φυσικά, μπορεί να γίνει προσβάσιμη και στο ευρύ κοινό, >>> αν το θελήσει ο καθηγητής. Με τρόμο ανακαλύπτουν σιγά σιγά οι υπεύθυνοι των >>> προγραμμάτων ότι οι καθηγητές χρησιμοποιούν στα μαθήματά τους υλικό που δεν >>> είναι εύκολο να διανεμηθεί με ανοικτές άδειες χωρίς να παραβιαστεί η >>> νομιμότητα και ότι ελάχιστοι καθηγητές αισθάνονται άνετα να βγουν στον >>> «αέρα» για προφανείς λόγους. **** >>> >>> ** ** >>> >>> Ας υποθέσουμε όμως ότι τα κατάφεραν και χιλιάδες ηλεκτρονικά μαθήματα >>> κατακλύζουν την Ελλάδα. Τι θα γίνει μετά το 2015; Ποιο είναι το κόστος >>> συντήρησης και ανανέωσης αυτών των μαθημάτων; Αν αναλογιστούμε ότι σήμερα >>> δεν μπορούμε να εξασφαλίσουμε στοιχειώδεις ανάγκες στα πανεπιστήμια >>> (πιθανώς μερικά να κλείσουν), δημιουργούμε παράλληλα νέες υποχρεώσεις μόνο >>> και μόνο γιατί πρέπει να απορροφηθούν τα χρήματα από το ΕΣΠΑ; Ποιο θα είναι >>> το μέλλον τους αν εγκαταλειφθούν τα 20.000 ηλεκτρονικά μαθήματα στην τύχη >>> τους, χωρίς κανέναν στόχο για τη βιωσιμότητά τους μέσα στον διεθνή >>> ανταγωνισμό; **** >>> >>> Αφησα να περιγράψω τελευταίο τον τρόπο με τον οποίο, κατά τη γνώμη μου, >>> πρέπει να ξεκινήσουν και στη χώρα μας τα ηλεκτρονικά μαθήματα. Το >>> παράδειγμα δίνει το Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Μερικοί >>> καθηγητές με προσωπικό μεράκι στη διδασκαλία, οι οποίοι συγχρόνως είναι >>> διακεκριμένοι επιστήμονες και συγγραφείς διδακτικών βιβλίων, >>> παρακολουθώντας τις εξελίξεις στα ηλεκτρονικά μαθήματα σε παγκόσμιο >>> επίπεδο, αποφασίζουν να πάρουν το προσωπικό ρίσκο και να προχωρήσουν. >>> Δοκιμάζουν τα κότσια τους αρχικά μέσα στο πανεπιστήμιο με τους φοιτητές >>> τους, ετοιμάζουν τις σημειώσεις τους και τα βιβλία τους. Με τη στήριξη του >>> τμήματός τους ξεκινούν πιλοτικά, με προσοχή και διάθεση να «πειραματιστούν» >>> (βλ. συνέντευξη του Στέφανου Τραχανά, «Το Βήμα της Κυριακής», 23.3.2013). >>> Από τον Σεπτέμβριο θα ανοίξουν (αρχικά μόνο σε τρία μαθήματα) την πόρτα και >>> περιμένουν να δουν την ανταπόκριση των «μαθητών» τους. **** >>> >>> Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία και ελπίζουμε να δώσουν ένα μάθημα για το >>> πώς γίνεται η ανάπτυξη σε κάθε είδος παραγωγής (οικονομικής ή πνευματικής). >>> Η ανάπτυξη ξεκινά από το μεράκι των λίγων και όχι από ιδρυματικές προτάσεις >>> των ψηφοφόρων του πρύτανη σε μη ανταγωνιστικά προγράμματα ΕΣΠΑ. **** >>> >>> **** >>> >>> **** >>> >>> **** >>> >>> **** >>> >>> Vasso Kindi >>> Dept. of Philosophy >>> and History of Science >>> University of Athens >>> Panepistemioupolis 157 71 >>> Athens, Greece >>> Tel: +302107275535 >>> fax: +302107275530 >>> e-mail: vkindi [ at ] phs [ dot ] uoa [ dot ] gr**** >>> >>> -- >>> You received this message because you are subscribed to the Google >>> Groups "GreekAcademicsInitiative" group. >>> To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send >>> an email to greekacademicsinitiative+unsubscribe [ at ] googlegroups [ dot ] com. >>> To post to this group, send email to >>> greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com. >>> Visit this group at >>> http://groups.google.com/group/greekacademicsinitiative. >>> For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out. >>> >>> **** >>> >>> -- >>> You received this message because you are subscribed to the Google >>> Groups "GreekAcademicsInitiative" group. >>> To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send >>> an email to greekacademicsinitiative+unsubscribe [ at ] googlegroups [ dot ] com. >>> To post to this group, send email to >>> greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com. >>> Visit this group at >>> http://groups.google.com/group/greekacademicsinitiative. >>> For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out. >>> >>> **** >>> >>> -- >>> You received this message because you are subscribed to the Google >>> Groups "GreekAcademicsInitiative" group. >>> To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send >>> an email to greekacademicsinitiative+unsubscribe [ at ] googlegroups [ dot ] com. >>> To post to this group, send email to >>> greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com. >>> Visit this group at >>> http://groups.google.com/group/greekacademicsinitiative. >>> For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out. >>> >>> >>> >> >> -- >> You received this message because you are subscribed to the Google Groups >> "GreekAcademicsInitiative" group. >> To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an >> email to greekacademicsinitiative+unsubscribe [ at ] googlegroups [ dot ] com. >> To post to this group, send email to >> greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com. >> Visit this group at >> http://groups.google.com/group/greekacademicsinitiative. >> For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out. >> >> >> > > -- > You received this message because you are subscribed to the Google Groups > "GreekAcademicsInitiative" group. > To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an > email to greekacademicsinitiative+unsubscribe [ at ] googlegroups [ dot ] com. > To post to this group, send email to > greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com. > Visit this group at > http://groups.google.com/group/greekacademicsinitiative. > For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out. > > > -- You received this message because you are subscribed to the Google Groups "GreekAcademicsInitiative" group. To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to greekacademicsinitiative+unsubscribe [ at ] googlegroups [ dot ] com. To post to this group, send email to greekacademicsinitiative [ at ] googlegroups [ dot ] com. Visit this group at http://groups.google.com/group/greekacademicsinitiative. For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out. -- http://www.eellak.gr/, http://mycontent.ellak.gr/, http://www.creativecommons.gr/, http://mathe.ellak.gr/, http://fablabathens.gr/