ΕΕΛΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Fwd: ΑΙΤΗΜΑ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΡΟΔΟΥ

  • Subject: Fwd: ΑΙΤΗΜΑ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΡΟΔΟΥ
  • From: "Theodoros G. Karounos" <karounos [ at ] eellak [ dot ] gr>
  • Date: Wed, 14 Sep 2016 09:30:18 +0300
ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.



---------- Προωθημένο μήνυμα ----------
Από: A. Nikolaou <anikola57 [ at ] gmail [ dot ] com>
Ημερομηνία: 14 Σεπτεμβρίου 2016 - 9:17 π.μ.
Θέμα: Re: ΑΙΤΗΜΑ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΡΟΔΟΥ
Προς: info [ at ] ellak [ dot ] gr


Καλημέρα σας,



Προγραμματισμός με Ανοικτό Λογισμικό και Υλικό: Τεχνολογική Καινοτομία, από
Μικρές Ηλικίες



Παρόλο που τα περιβάλλοντα εκπαίδευσης αλλάζουν δραστικά, η προσέγγιση στη
μάθηση έχει παραμείνει παραδοσιακή. Οι μαθητές πλέον μαθαίνουν,
συνεργάζονται και διαχειρίζονται την πληροφορία αναζητώντας μεγαλύτερη
συνάφεια της μάθησης με τη ζωή και την αγορά εργασίας. Η εκπαίδευση
καλείται να ανταποκριθεί σε αυτές τις προκλήσεις καινοτομώντας και να
υιοθετήσει νέες ευχέριες-δεξιότητες (information fluency, media fluency,
collaboration fluency, creativity fluency, solution fluency)  που θα πρέπει
να αναπτυχθούν από μικρές ηλικίες, προκειμένου οι νέοι να ανταποκριθούν
στις απαιτήσεις του 21ου αιώνα.

Στους μαθητές/τριες του 1ου Γυμνασίου, που συνεργάζονται για έναν κοινό
σκοπό, τον προγραμματισμό και την κατασκευή ενός ρομποτικού οχήματος,
προσφέρεται η ευκαιρία, να μάθουν αξιοποιώντας διαδικτυακά εργαλεία, να
προγραμματίσουν με γλώσσα C++ , να ακολουθήσουν καλές πρακτικές της
βιομηχανίας λογισμικού, να αναζητήσουν λύσεις σε προβλήματα που ανακύπτουν
καινοτομώντας, να βιώσουν την δυναμική που αναπτύσσεται με υπερτοπικές
συνέργειες  και να κεφαλαιοποιήσουν πολλαπλά την πολύτιμη εμπειρία της νέας
κουλτούρας διαμοιρασμού πόρων  με την ανάπτυξη της ανοικτότητας, (open
source software και hardware) στην παγκόσμια κοινότητα.

ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ-ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ

Στόχος του προγράμματος είναι η συμμετοχή ομάδας μαθητών/τριων του 1ου
Γυμνασίου Ρόδου στο διεθνή αγώνα Robot-SM,    στην κατηγορία Folkrace, που
θα διεξαχθεί στο Gothenburg της Σουηδίας http://www.robotsm.se/what-is-
robot-sm/

Πρόκειται για αγώνα ρομποτικών αυτόνομων (οδηγούμενων χωρίς ανθρώπινη
παρέμβαση) mini-όχημάτων (autonomous driverless mini car), τα οποία
κινούνται εντός πίστας και αποφεύγουν εμπόδια. Οργανώνεται από το Chalmers
Robotic Union, του Παν/μιου του Chalmers, τον Απρίλιο του 2017.


   -

   Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2015
   -

   Υλοποιείται στο χώρο του σχολείου και εντάσσεται στις "Σχολικές
   Δραστηριότητες".
   -

   Η επιστημονική υποστήριξη ανήκει στο Πανεπιστήμιο Chalmers  του
   Gothenburg της Σουηδίας. https://drive.google.com/file/d/0B40_a_
   IaRAwfeHh6aWZhbV8xZ2M/view?usp=sharin
   <https://drive.google.com/file/d/0B40_a_IaRAwfeHh6aWZhbV8xZ2M/view?usp=sharing>
   -

   Η συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων εκπαιδευτών και μαθητών είναι
   εθελοντική και πέραν του ωραρίου/λειτουργίας του σχολείου .
   -

   Το πρόγραμμα συνεχίσθηκε και το καλοκαίρι χωρίς διακοπή μέχρι τον
   Αύγουστο.
   -

   Η ομάδα μαθητων/τριων (13-14 χρόνων) έχει εκπαιδευθεί διαδυκτυακά από
   τον υπεύθυνο του Πανεπιστημίου του Chalmers: Έχει γράψει κώδικα και
   βρίσκεται σε διαδικασία βελτιστοποίησης του. Επίσης έχει κατασκευάσει την
   αυτοσχέδια πίστα και δύο ρομποτικά όχηματα. Η επικοινωνία γίνεται με Skype
   και με τα εργαλεία Trello, slack, 123dcircuits, GitHub classroom
   -

   Έχουν υποβληθεί δύο αναφορές στο Chalmers Αναφορά Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου
   2105 και Demo βίντεο

 https://docs.google.com/presentation/d/1J2zCfDTDIRzmwAILAd6a85PXpjb3T
W7Hgc00cILJt0M/edit?usp=sharing
<https://docs.google.com/presentation/d/1J2zCfDTDIRzmwAILAd6a85PXpjb3TW7Hgc00cILJt0M/edit?usp=sharing>

   -

   Αναφορά Ιανουαρίου Απριλίου 2106 και Demo βίντεο

    https://docs.google.com/presentation/d/1JJlvGH9XkyQzPox4uEFG7kg3Aa0P-
aWaMRtKY-PIv_w/edit?usp=docslist_api

   -

   Με το βίντεο αυτό καταθέτουμε την αγωνία μας για το αν θα υπάρξει
   συνέχεια. https://www.youtube.com/watch?v=hto6T5evpQQ
   -

   Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού την ομάδα βοήθησαν με εθελοντική
   συμμετοχή και φυσική παρουσία, δύο φοιτητές (Παν/μιο Θεσσαλίας και Παν/μιο
   Αιγαίου).
   -

   Το συντονισμό έχει η εκπαιδευτικός του σχολείου Αγγελική Νικολάου.
   https://edu4rodos.wordpress.com/ <https://edu4rodos.wordpress.com/>
     (T-shaped skills)
   -

   Το πρόγραμμα εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο χρήσης της καινοτόμας
    εκπαιδευτικής πλατφόρμας "The SmartCar – a vehicular educational platform"
   την οποία χρησιμοποιούν εκπαιδευτικοί φορείς ανά τον κόσμο, λόγω της
   ευκολίας χρήσης και της ανοικτότητας της (open source nature). Η ίδια
   πλατφόρμα χρησιμοποιήθηκε εφέτος σε projects του 2ου εξαμήνου των φοιτητών
   του Software Engineering & Management program Παν/μιου Gothenburg.
   -

   Η παγκόσμια κοινότητα εκπαιδευτικών και makers αναμένει τα αποτελέσματα
   από τη χρήση αυτής της πλατφόρμας από τους μικρούς μαθητές του 1ου
   Γυμνασίου Ρόδου, όπως προκύπτει από τη δημοσίευση στο
   http://blog.fllcasts.com/post/142398666346/the-smartcar-a-
   vehicular-educational-platform
   <http://blog.fllcasts.com/post/142398666346/the-smartcar-a-vehicular-educational-platform>


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

·         Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2016 αναμένεται να έχει ολοκληρώσει τον
κώδικα και να έχει κατασκευάσει το δεύτερο ρομποτικό όχημα που θα λάβει
μέρος στον αγώνα.

·         Για το πρώτο τρίμηνο του 2017 προγραμματίζεται η δημοσιοποίηση
του προγράμματος με workshop που θα διεξαχθεί σε συνεργασία με ΚΕΣΥΠ,
προκειμένου να αναδειχθεί η αξία της διαβίου μάθησης και η δυναμική της
αναδυόμενης κοινότητας των makers που διαμοιράζει πόρους και αξιοποιεί
ανοικτό λογισμικό και υλικό (open source software και hardware ) με
Arduino..

·         Τον Οκτώβριο του 2017, η ομάδα αναμένεται να συμμετάσχει στην
ευρωπαϊκή διοργάνωση και στο διαγωνισμό Maker Faire 2017 (αντίστοιχο για το
2016 http://www.sch.gr/96-announces/3423-2016-04-18-09-09-25)

TΟ ΑΙΤΗΜΑ ΜΑΣ



Γνωρίζοντας τη συνάφεια του εγχειρήματος μας, με τις αξίες και το όραμά
σας, αναρωτιέμαι αν έχετε τη δυνατότητα να μας συμβουλεύσετε και να μας
οδηγήσετε να ξεπεράσουμε τα προβλήματα που ανακύπτουν και μας ωθούν
επιτακτικά προς τη έξοδο δηλαδή στην εγκατάλειψη του project και τα οποία
αφορούν:

   -

   ·
   ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ την επιτακτική πλέον ανάγκη φυσικής παρουσίας ατόμου με
   γνώσεις προγραμματισμού, αλλά κυρίως με θέληση η/και πάθος να εμπλακεί
   -

   και δευτερευόντως, την βελτίωση της αυτοσχέδιας πίστας και την
   κατασκευή πρωτοτύπου μεγαλύτερης αξιοπιστίας, σύμφωνα με τις
   προδιαγραφές του αγώνα
   -

   τον τρόπο αναζήτησης χρηματοδότησης ή crowdfunding


Η συμβολή και το κύρος σας στο εγχείρημα μας, για συμμετοχή ελληνικής
ομάδας μικρών μαθητών, σε διεθνή διοργάνωση σε περίοδο κρίσης, θα δώσει ένα
αισιόδοξο και ηχηρό μήνυμα, στους νέους, στις οικογένειες τους και στην
ελληνική κοινωνία:


   -

   ΝΑΙ, μπορούμε να βοηθήσουμε τα εφηβικά μυαλά να ξεφύγουν από το
   κυνήγι του Pockemon, ή την αλόγιστη χρήση του κινητού, η του tablet και
   να ενθαρρύνουμε τη δημιουργικότητα, την επινοητικότητα και τη συμμετοχή σε
   μια ανοιχτή κοινότητα ανθρώπων, με τα ίδια ενδιαφέροντα.
   -

   ΝΑΙ, μπορούμε να βρεθούμε στο επίκεντρο της παραγωγής τεχνολογιών
   αιχμής, να βάλουμε τον πήχη ψηλά από μικρές ηλικίες και να πετύχουμε
   φιλόδοξους στόχους από όπου κι αν βρισκόμαστε.
   -

   ΝΑΙ, με εξωστρέφεια, κατάλληλη δικτύωση και εκπαίδευση, μπορούμε να
   δημιουργήσουμε ευκαιρίες, να ξεπεράσουμε εμπόδια και να καινοτομήσουν σε
   ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.


Διότι η σύνδεση της εκπαίδευσης με την καινοτομία, την παραγωγή και την
επιχειρηματικότητα, αποτελεί μια προοπτική που οφείλουμε να μη
στερήσουμε από τους νέους μας.

ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ 1 ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΡΟΔΟΥ

Είμαστε ένα δημόσιο σχολείο που ιδρύθηκε το 1979, με 300 μαθητές, 30
εκπαιδευτικούς  και έχει ένα όραμα: Να συνδέσει την τάξη με την πραγματική
ζωή, να ενισχύσει την εξωστρέφεια, να καλλιεργήσει τη δημιουργικότητα των
παιδιών, να αναπτύξει δεξιότητες που ευνοούν  την καινοτομία και να
αναδείξει την αριστεία. Προσπαθώντας να αφουγκρασθούμε σύγχρονες τάσεις και
να υιοθετήσουμε πρωτοποριακές εκπαιδευτικές πρακτικές, αναζητούμε τη
δικτύωση με την παγκόσμια εκπαιδευτική κοινότητα, με στόχο, την
επικαιροποίηση την γνώσεων και την υλοποίηση καινοτόμων συνεργατικών
δράσεων.

Σαν σχολείο υιοθετούμε την καινοτομία και υποστηρίζουμε  τους
εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και ρίσκα για να εισάγουν στο
σχολείο την τεχνολογική καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και την
παγκόσμια δικτύωση.

Το 1ο Γυμνάσιο Ρόδου υλοποιεί τα τελευταία χρόνια καινοτόμα προγράμματα που
στηρίζονται στους άξονες πολιτισμός,  τεχνολογία,  καινοτομία, αριστεία.

Σχολικό έτος 2015-2016

Η συμμετοχή του σχολείου μας στον 10ο Διαγωνισμό του ΣΕΝ JA " Εικονική
Eπιχείρηση", απέσπασε "Βραβείο Δημιουργικότητας". Τα προϊόντα εκτέθηκαν
στην εμπορική έκθεση HO.RE.CA. και στην μαθητική εμπορική έκθεση του ΣΕΝ
τον Απρίλιο του 2016 και προσέλκυσε το ενδιαφέρον πολλών αγοραστών.

https://www.youtube.com/watch?v=i12ydnjRsK4

http://www.huffingtonpost.gr/senja-greece/-1-usb-stick_b_9543360.html

Σχολικό έτος 2013-14 και Σχολικό έτος 2012-2013

Το σχολείο συμμετείχε ως εταίρος δορυφόρος στο διακρατικό πρόγραμμα 8 χωρών
της ΝΑ Ευρώπης, Sagittarius του SEE/B/0016/4.3/TRANSNATIONAL PROJECT,
 ACTIVITY 6.2. Αντικείμενο των δραστηριοτήτων του σχολείου ήταν ο
σχεδιασμός, η οργάνωση και υλοποίηση καλών πρακτικών στη χρήση του τοπικού
πολιτιστικού αποθέματος,  ως μοχλού ανάπτυξης, εμπλέκοντας νέους και
ενήλικες στο πολιτιστικό επιχειρείν. Ενδεικτικά, μια δράση του σχολείου,
διάχυσης των αποτελεσμάτων, ήταν η πρόταση για "Rebrading Rhodes" προς τους
φορείς και την τοπική κοινότητα στο Επιμελητήριο Δωδεκανήσου τον Απρίλιο
του 2013 .  https://www.slideshare.net/secret/nVad4gzueUi5ph

https://www.youtube.com/watch?v=V3YQ3pXZqsQ

Σχολικό έτος 2012-2013

Σε συνεργασία με το Rutgers University New Jersey των ΗΠΑ ομάδα μαθητών του
σχολείου μας υλοποίησε πρόγραμμα κατασκευής και λειτουργίας ψηφιακού
θεματικού πάρκου για τον Κολοσσό της Ρόδου, σε  τρισδιάστατο εμβυθιζόμενο
διαδικτυακό περιβάλλον (3DVW) και συγκεκριμένα στο OpenSim.

Η εθελοντική ομάδα προκειμένου να προβάλει τη Ρόδο, συνέλαβε τη δημιουργία
θεματικού πάρκου και ανέπτυξε το  Colossus Park, εντός της  εικονικής
πανεπιστημιούπολης του Rutgers http://www.slideshare.net/
ageliki/colossus-project-201213.  Για τη διάχυση των αποτελεσμάτων διεξήχθη
workshop  για εκπαιδευτικούς. https://www.youtube.com/watch?v=lRHW1bWAICY

2010 Η εκπαιδευτικός του σχολείου μας και υπεύθυνη για την υλοποίηση του
προγράμματος για το οποίο αιτούμαστε χρηματοδότηση, κ. Αγγελική Νικολάου,
<https://edu4rodos.wordpress.com/> συμμετείχε και διακρίθηκε στη Δράση του
Υπουργείου Παιδείας "Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση 2010".

2009 Το σχολείο μας διακρίθηκε με το Πρώτο Βραβείο στον 4ο Πανελλήνιο
Διαγωνισμό "e-στολόγιο", του Υπουργείου Παιδείας για την κατασκευή
ιστολογίου . http://rogro.blogspot.gr/

http://etwinning.sch.gr/contests/national-contest




με εκτίμηση

Aggeliki Nikolaou
Architect - Educator

Αγγελική Νικολάου
Αρχιτέκτων - Εκπαιδευτικός

Tel.    +302241069382
Mob.  +306972418031
Skype    ageliki.nikol39
Email:  anikola57 [ at ] gmail [ dot ] com
Site:  http://edu4rodos.wordpress.com/

...
<http://edu4rodos.wordpress.com/>
<http://edu4rodos.wordpress.com/>

>
> --
> <http://edu4rodos.wordpress.com/>
> ---------------------------
> <http://edu4rodos.wordpress.com/>http://www.eellak.gr/,
> http://mycontent.ellak.gr/,
> http://www.creativecommons.gr,
> https://opengov.ellak.gr/,
> https://opendata.ellak.gr/,
> https://opendesign.ellak.gr/,
> http://mathe.ellak.gr/
>
>
 
----
Λαμβάνετε αυτό το μήνυμα απο την λίστα: Επιστημονική Επιτροπή ΕΕΛ/ΛΑΚ,
https://lists.ellak.gr/epistimoniki-epitropi-ellak/listinfo.html

Μπορείτε να απεγγραφείτε από τη λίστα στέλνοντας μήνυμα ηλ. ταχυδρομείου στη διεύθυνση <epistimoniki-epitropi-ellak+unsubscribe [ at ] ellak [ dot ] gr>.