ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

[mywikipedia] Παρουσίαση Wikipedia-Wikimedia-Creative Commons στο FEST11

  • Subject: [mywikipedia] Παρουσίαση Wikipedia-Wikimedia-Creative Commons στο FEST11
  • From: "Mina Theofilatou" <theoth [ at ] otenet [ dot ] gr>
  • Date: Thu, 1 Dec 2011 11:26:49 +0200
Καλημέρα σε όλους:)

Κατόπιν προσκλήσεως μέσω e-mail από τον κ. Κώστα Καρπούζη, ερευνητή του ΕΜΠ, το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου και ώρα 17:00 θα παρουσιάσω μαζί με ομάδα μαθητών μου εργασία με τίτλο "Η Ανοικτή Κοινότητα στο Σχολείο του Σήμερα" στα πλαίσια του Festival of Science and Technology (FEST11) στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών.

Ο κ. Καρπούζης μου πρότεινε αρχικώς να κάνω Wikipedia workshop και ως εργαστήριο έχει καταχωρηθεί η παρουσίαση στο πρόγραμμα της εκδήλωσης: http://www.openscience.gr/fest11
Όμως εγώ του εξήγησα ότι θα ήταν πιο ωφέλιμο να δουν οι εκπαιδευτικοί (απ'ότι μου είπε, αυτό θα είναι το κυρίως "κοινό" μας) στην πράξη πόσο εύκολα, ευχάριστα και ωφέλιμα ενσωματώνονται στην εκπαιδευτική διαδικασία οι τεχνολογίες της "ανοικτής κοινότητας."

Στο πρώτο σκέλος της παρουσίασης θα μιλήσω κυρίως εγώ για την εμπειρία μου με τη ΒΠ και Wikimedia Commons, με online παραδείγματα και έμφαση στη συνεισφορά σε WP-WM μέσα από περιβαλλοντικά-πολιτιστικά προγράμματα, και κάποια στοιχεία για το πόσο σημαντικά αποτελέσματα (σε αριθμούς) θα είχε κάτι τέτοιο... αλλά και πόσο ωφέλιμο είναι για τους ίδιους τους μαθητές. Αν μπορέσουν, θα έρθουν και κάποιοι μαθητές μου για συμμετοχή (το πρόβηλημά τους είναι πάντα ότι είναι εργαζόμενοι και ότι είναι μεγάλη η μετακίνηση, οπότε μπορεί να καταλήξω και μόνη μου).

Στο δεύτερο σκέλος θα παραδώσω τη σκυτάλη στους μαθητές Α' Λυκείου, όπου στα πλαίσια της Ερευνητικής Εργασίας (Project) στήσαμε ένα σύστημα για τη διανομή φαγητού σε απόρους "πόρτα-πόρτα" με βάση την προσφορά και τη ζήτηση, χωρίς καμία ανάγκη εγκαταστάσεων, απλά και μόνο με εθελοντές που μαγειρεύουν ούτως ή άλλως κάθε μέρα για το σπίτι τους. Όλο το υλικό θα είναι διαθέσιμο υπό άδεια Creative Commons για να μπορεί να το εφαρμόσει ή να το εξελίξει ο καθένας.

Λογικά θα κρατήσει μια ώρα η παρουσίαση... αν και δεν θα είναι - όπως βλέπετε - workshop, θα ήθελα αν γίνεται από την ΕΕΛ/ΛΑΚ να μου διαθέσει κάποια αντίτυπα του Τετραδίου για να πάρουν οι τυχόν ενδιαφερόμενοι. Θα έχω και αντίτυπα του Wikipedia Quick Startup Guide (μάλλον δεν θα προλάβω να το προσαρμόσω στα ελληνικά, αλλά δουλεύει κι έτσι αφού είναι βασικά screenshots).

Αυτά... για όσους είναι στην Αθήνα, είναι και μια ευκαιρία να γνωριστούμε επιτέλους από κοντά:)

Φιλικά,
Μίνα