(όπως είχα αναφέρει, πλέον θα χρησιμοποιώ αυτή τη λίστα, την οποία έκανα και subscriber-only για να αποφύγω το spam. Στέλνω το μήνυμα και στην open-source για τώρα αλλά PLEASE να κρατήσουμε τη συζήτηση σε 1 λίστα. Για να γραφτείτε στη λίστα στείλτε κενό mail στη διεύθυνση workshop-subscribe [ at ] debian [ dot ] gr. Οι επόμενες απαντήσεις μου για το θέμα θα είναι αποκλειστικά στη workshop). Επιτέλους είμαι πλέον online μετά από 2 απανωτά hd crashes. Ακόμη δεν έχω στήσει το σύστημα πλήρως αλλά καλά πάω. Λοιπόν, νομίζω είναι καιρός να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε πιο σοβαρά τι θέλουμε από μια τέτοια συνάντηση: ομιλίες; εργασίες; ενημέρωση; συζητήσεις (δηλ. panel discussions); άτυπες συγκεντρώσεις; Η συνάντηση στη Θεσσαλονίκη ήταν από μία άποψη πετυχημένη, από άλλη όχι τόσο. Συγκεκριμένα: * Ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να συναντηθούμε προσωπικά αρκετά άτομα που έχουμε κοινούς στόχους και πίστη στο ελλακ και πιστεύω ότι από αυτήν την άποψη ήταν εξαιρετικά επιτυχημένο. * Ήταν μια ευκαιρία για ενημέρωση για δραστηριότητες που κάνουν άλλοι, π.χ. η δραστηριότητα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας ήταν μια παρουσίαση που μου έκανε πάρα πολύ καλή εντύπωση και ειλικρινά εκείνη τη στιγμή μετάνοιωνα που δε σπούδασα εκεί! Πολλά πανεπιστήμια του εξωτερικού θα ζήλευαν τέτοια επιτεύγματα. * Αν πρόκειται να προσανατολιστούμε σε ομιλίες *πρέπει* απαραιτήτως να έχουμε καλώς όρισμένο πρόγραμμα και προκαθορισμένο χρόνο στις ομιλίες και να προβλέπουμε εξτρα χρόνο για ερωτήσεις. Ήμασταν υπερβολικά χύμα και δε μπορεί να γίνει δουλειά έτσι. * Δεν υπήρχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για εργασίες αν και ομολογώ ότι δεν ξέρω τί έγινε με το installfest γιατί έφυγα εκείνη την ώρα και δυστυχώς με τις συζητήσεις δεν πρόλαβα να δείξω τίποτε για packaging. * Να ένα ακόμη θέμα. Έγινε μια συζήτηση που θα έπρεπε να κρατήσει 20-30 λεπτά και κράτησε ώρες και δεν έγινε η εργασία που ίσως να ήταν πιο σημαντική. Δεν προσπαθώ να κατηγορήσω κανέναν, ή μάλλον τα βάζω με τον εαυτό μου που δεν είχα αυτοέλεγχο και παρασύρθηκα. * Ήμασταν ολίγον ανοργάνωτοι και νομίζω αυτό φάνηκε, δεν κρατήσαμε κανένα χρονικό περιθώριο, δεν είχαμε πρόγραμμα (το έφτιαξε εκείνη την ώρα ο Αλέξης με vi). Όσο αστείο και να μας φάνηκε εκείνη την ώρα αυτό έδειχνε ότι δεν είχαμε αφιερώσει χρόνο για την οργάνωση. Και όχι, δεν κατηγορώ τον Αλέξη, θα έπρεπε να έχουμε ενδιαφερθεί και οι υπόλοιποι. * Συνολικά, πιστεύω ότι ήταν πολύ σημαντικό που έγινε, για να υπάρχει κινητικότητα που μας λείπει (και αυτό είναι γεγονός) αλλά θα μπορούσαμε να ήμασταν πιο οργανωμένοι. Επισημαίνω ότι δεν υπάρχει λόγος να ρίξουμε ευθύνες σε κανέναν, γιατί 1ον είμαστε εθελοντές αλλά κυρίως δεν έχουμε πραγματική εμπειρία σε τέτοιες εκδηλώσεις και τώρα βρίσκουμε το δρόμο μας. Όταν αναφερόμουν σε παρόμοια events στο εξωτερικό, δεν είχα υπόψιν μου ότι αυτοί τα οργανώνουν από το ~94-95. Σε 2-3 workshops ακόμη θα βρούμε τη σειρά μας πιστεύω. Και ξανάλέω, ΔΕΝ κατηγορώ κανένα, αλλά πρέπει να μαθαίνουμε από τα λάθη μας για να γινόμαστε καλύτεροι όχι να αναλωθούμε σε flames. Με αυτές τις παρατηρήσεις, έχω τις εξής προτάσεις να κάνω: 1. Να γίνει ένα επόμενο workshop *σύντομα*, δηλαδή σε 1-2 μήνες, πρίν από το τέλος του χρόνου. Θα μπορώ να συμμετέχω πιο ενεργά στην οργάνωση αυτού και μάλιστα από τώρα, ώστε να αποφευχθούν τυχόν φαινόμενα οργάνωσης. 2. Να διαχωριστούν οι ομιλίες τη 1η μέρα σε καθορισμένο χρονικά πρόγραμμα και οι εργασίες τη 2η μέρα όπου να επιλεχθούν πλέον ομάδες που η κάθε μία θα δουλέψει σε 1 αντικείμενο (π.χ. μεταφράσεις, packaging, κλπ.). χωρίς χρονικό όριο και περιορισμούς. Έτσι κάποιος που θέλει να ακούσει μόνο μια ομιλία θα έρθει την τάδε ώρα και δεν θα τον κρατάμε όλη μέρα για να του πούμε "α, ξέρεις πρίν από λίγο αποφασίσαμε να το κάνουμε αύριο αυτό". 3. Να μην ξαναέχουμε catering. Όσο και αν μου άρεσαν τα φαγητά, παραήμασταν χύμα και αρχίζαμε τις συζητήσεις στο τραπέζι. Προτιμώ να παραγγείλουμε 50 πίτσες και να είμαστε πιο χαλαροί. 4. Ναι το ξέρω το έχω ξανακούσει 10 φορές, αλλά τα λεφτά που θα γλυτώσουμε από το catering μπορούμε να τα δώσουμε για μεταφορά και διαμονή. Άκουσα ότι είναι λογιστικό πρόβλημα, αν ναι τότε δεν είναι λογιστικό πρόβλημα να καλούμε τους ξένους ομιλητές; Αν χρειάζεται αλλαγή διαδικασιών, να γίνουν και πιστεύω θα βοηθήσουμε όλοι σε αυτό. Πρέπει τα λάθη να διορθώνονται όχι να διαιωνίζονται. 5. Να ψάξουμε να βρούμε σπόνσορες. Όλοι. 5. Ακούστηκε μια πολύ καλή ιδέα από τον φίλο μας από τη Σπάρτη (δυστυχώς είμαι μάπας στο να θυμάμαι ονόματα :-), όσοι είναι επαγγελματίες και χρησιμοποιούν ΕΛ/ΛΑΚ, μπορούν να διαθέτουν ένα ποσό ως δωρεά με την εξής παράγραφο στη σύμβαση/συμφωνητικό/συμβόλαιο/κλπ: "Χ% του πληρωτέου ποσού θα διατεθεί ως δωρεά σε έργα/δραστηριότητες" "σχετικές με Ελεύθερο Λογισμίκό/Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα" Περιττό να σας πώ ότι το υιοθέτησα προσωπικά :-) Για το σκοπό αυτό θα πρέπει όμως να χρησιμοποιήσουμε ένα φορέα (π.χ. Hellug, ΕΔΕΤ?) που να δέχεται επίσημα τις δωρεές. Αυτό θέλει συζήτηση ακόμη μάλλον... Υπόψιν όλα αυτά είναι οι προσωπικές μου απόψεις και προτάσεις στο θέμα, όχι αποφάσεις. Αλλά έχω την εντύπωση ότι πολλοί θα συμφωνήσουν μαζί μου. Αυτά προς το παρόν, περιμένω σχόλια και παρατηρήσεις. Κώστας