ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Open-source Digest, Vol 17, Issue 14

>Λοιπόν, νομίζω είναι καιρός να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε πιο σοβαρά τι
>θέλουμε από μια τέτοια συνάντηση: ομιλίες; εργασίες; ενημέρωση;
>συζητήσεις (δηλ. panel discussions); άτυπες συγκεντρώσεις;

>Η συνάντηση στη Θεσσαλονίκη ήταν από μία άποψη πετυχημένη, από άλλη
>όχι τόσο. Συγκεκριμένα:

>* Ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να συναντηθούμε προσωπικά αρκετά άτομα
>που έχουμε κοινούς στόχους και πίστη στο ελλακ και πιστεύω ότι από
>αυτήν την άποψη ήταν εξαιρετικά επιτυχημένο.

Θα συμφωνήσω ότι ήταν το σημαντικοτερο επίτευγμα  του workshop.
Προσωπικά στην Θεσσ/νίκη ανακαλυψα επιτέλους τον τρόπο με τον οποίο
κάποιος μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά.

>* Αν πρόκειται να προσανατολιστούμε σε ομιλίες *πρέπει* απαραιτήτως να
>έχουμε καλώς όρισμένο πρόγραμμα και προκαθορισμένο χρόνο στις ομιλίες
>και να προβλέπουμε εξτρα χρόνο για ερωτήσεις. Ήμασταν υπερβολικά χύμα
>και δε μπορεί να γίνει δουλειά έτσι.

Και  εδώ πολύ σωστό. Παρόλαυτά θα πρέπει να συγκεκριμενοποιήσουμε για τί
είδους ομιλίες μιλάμε. Αν πρόκειτε για ενημερωτικές που απευθήνονται
στον απλό χρήστη, στον νεοεισερχόμενο στον χώρο του linux και γενικότερα
του ελεύθερου λογισμικού ή αν πρόκειτε για παρουσιάσεις σε άτομα του
χώρου που θέλουν να εμβαθύνουν σε τεχνικά θέματα.

Η πρώτη περίπτωση απαιτεί απλά κάποιους ομιλητές και μια καλή οργάνωση
και στον οργανωτικό αλλά και στον προπαρασκευαστικό τομέα. Απαιτεί
σίγουρα την ύπαρξη κάποιων χορηγών (όπως αυτούς που ανέφερε ο Πέτρος
στην Λάρισα) έτσι ώστε να καλυφθούν τα έξοδα και επίσης δε χρειάζεται η
παρουσία όλων μας σε κάτι τέτοιο.

Στην δεύτερη περίπτωση  θα πρέπει οι συμμετέχοντες να έχουν ενημερωθεί
για την θεματολογία τουλάχιστον έναν μήνα πρίν, να έχουν μεριμνήσει να
ενημερωθούν για τα θέματα που θα παρακολουθήσουν και γενικά αυτό που
έγινε το Σάββατο το πρωϊ να γίνει σε βάθος χρόνου ενός μήνα. Έτσι και
καλύτερα οργανωμένο θα είναι το workshop και πιο δημιουργικό. Σε αυτή
την περίπτωση δε όπως είπε και ο Κώστας μπορούμε να είμαστε πιο χύμα και
γενικά πιο προσηλωμένοι στο τι θα κάνουμε ή πάνω σε τί θα μιλήσουμε.
Χορηγίες θα ήταν ευπρόσδεκτες αλλά πιστεύω ότι σε αυτήν την περίπτωση
όλοι θα έπρεπε να οφελούνται. Προϋπόθεση για την επιτυχία είναι να
οδηγηθεί ο κόσμος που θα θέλει να συμμετάσχει σε ένα τέτοιο event να
παρακολουθεί την λίστα.

>* Δεν υπήρχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για εργασίες αν και ομολογώ ότι δεν
>ξέρω τί έγινε με το installfest γιατί έφυγα εκείνη την ώρα και
>δυστυχώς με τις συζητήσεις δεν πρόλαβα να δείξω τίποτε για packaging.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δεν υπήρχε για εργασίες γιατί πιστεύω όλοι θέλαν να
συμμετάσχουν παντού. Για αυτό λοιπόν πιστεύω ότι επειδή πάντα θα υπάρχει
κάττι ενδιαφέρον να ακουστεί η ιδέα με τις παράλληλες εκδηλώσεις δεν
ωφελεί. Εν κατακλείδι θα μπορούσε κάποιος αν δεν πολυενδιαφέρεται για
κάτι απλά να χαλαρώνει για το μισάωρο που αυτό διαρκεί.

Το packaging το χρωστάς... :-)

>* Να ένα ακόμη θέμα. Έγινε μια συζήτηση που θα έπρεπε να κρατήσει
>20-30 λεπτά και κράτησε ώρες και δεν έγινε η εργασία που ίσως να ήταν
>πιο σημαντική. Δεν προσπαθώ να κατηγορήσω κανέναν, ή μάλλον τα βάζω
>με τον εαυτό μου που δεν είχα αυτοέλεγχο και παρασύρθηκα.

Όσο αφορά αυτό πιστεύω ότι συζητήσεις γενικού περεχομένου περί του
μέλοντος της κοινότητας ή του τι γίνεται στον χώρο του Α λειτουργικού ή
του Β δεν χωράνε στο επίσημο πρόγραμμα ενός workshop. Ή γίνονται μέσα
από τις λίστες ή στα πηγαδάκια και στις ώρες χαλάρωσης του workshop.
Είναι τόσο μεγάλα θέματα που δεν τελειώνουν ποτέ. Μπορούμε επίσης κυρίως
σε ότι αφορά το "μετά" του open source να υπάρχει μια ανοιχτή
διαβούλευση μεε πολλούς ενδιαφερόμενους (το λέω γιατί ανάλογες ανησυχίες
είχαν και τα παιδιά του hellug,όπως ενδιαφέρον υπάρχει από πολύ κόσμο)

>* Ήμασταν ολίγον ανοργάνωτοι και νομίζω αυτό φάνηκε, δεν κρατήσαμε
>κανένα χρονικό περιθώριο, δεν είχαμε πρόγραμμα (το έφτιαξε εκείνη την
>ώρα ο Αλέξης με vi). Όσο αστείο και να μας φάνηκε εκείνη την ώρα αυτό
>έδειχνε ότι δεν είχαμε αφιερώσει χρόνο για την οργάνωση. Και όχι, δεν
>κατηγορώ τον Αλέξη, θα έπρεπε να έχουμε ενδιαφερθεί και οι υπόλοιποι.

Πιστεύω ότι απαντήθηκε παραπάνω

> [...]
>μπορούσαμε να ήμασταν πιο οργανωμένοι.

>Επισημαίνω ότι δεν υπάρχει λόγος να ρίξουμε ευθύνες σε κανέναν, γιατί
>1ον είμαστε εθελοντές αλλά κυρίως δεν έχουμε πραγματική εμπειρία σε
>τέτοιες εκδηλώσεις και τώρα βρίσκουμε το δρόμο μας. Όταν αναφερόμουν
>σε παρόμοια events στο εξωτερικό, δεν είχα υπόψιν μου ότι αυτοί τα
>οργανώνουν από το ~94-95. Σε 2-3 workshops ακόμη θα βρούμε τη σειρά
>μας πιστεύω.

>Και ξανάλέω, ΔΕΝ κατηγορώ κανένα, αλλά πρέπει να μαθαίνουμε από τα
>λάθη μας για να γινόμαστε καλύτεροι όχι να αναλωθούμε σε flames.
Γενικά υπάρχει ανάγκη από κάποια οργάνωση. Και οργάνωση όχι σε επίπεδο
προσώπων αλλά σε επίπεδο δομών που άτομα μπορεί να εναλλάσονται αλλά οι
δομές θα υπάρχουν και θα λειττουργούν. Για παράδειγμα θα μπορούσαν να
υπάρχουν κάποιοι που θα συντονίζουν την δημιουργία των workshop. Κάποιοι
που θα ασχολούνται με την marketing πλευρά κλπ Κάτι ανάλογο με τις
ομάδες εργασίας του ebussinesforum.

>Με αυτές τις παρατηρήσεις, έχω τις εξής προτάσεις να κάνω:

>1. Να γίνει ένα επόμενο workshop *σύντομα*, δηλαδή σε 1-2 μήνες, πρίν
>από το τέλος του χρόνου. Θα μπορώ να συμμετέχω πιο ενεργά στην
>οργάνωση αυτού και μάλιστα από τώρα, ώστε να αποφευχθούν τυχόν
>φαινόμενα οργάνωσης.

Ναι να γίνει σύντομα και να είναι workshop. Να γίνει σε περιοχή με
κόσσμο που ασχολείτε με την πληροφορική. Να έχουν ενημερωθεί όλοι οι
δυνιτικοί μετέχοντες και όσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στην λίστα.
Δύσκολα όλα αυτά αλλά πρέπει να γίνουν

>2. Να διαχωριστούν οι ομιλίες τη 1η μέρα σε καθορισμένο χρονικά
>πρόγραμμα και οι εργασίες τη 2η μέρα όπου να επιλεχθούν πλέον ομάδες
>που η κάθε μία θα δουλέψει σε 1 αντικείμενο (π.χ. μεταφράσεις,
>packaging, κλπ.). χωρίς χρονικό όριο και περιορισμούς. Έτσι κάποιος
>που θέλει να ακούσει μόνο μια ομιλία θα έρθει την τάδε ώρα και δεν θα
>τον κρατάμε όλη μέρα για να του πούμε "α, ξέρεις πρίν από λίγο
>αποφασίσαμε να το κάνουμε αύριο αυτό".

Θα μπορούσε να γίνει και έτσι αν και πιστεύω ότι άν οργανωθεί όπως
προανέφερα όλοι θα κάτσουν από την αρχή.

>3. Να μην ξαναέχουμε catering. Όσο και αν μου άρεσαν τα φαγητά,
>παραήμασταν χύμα και αρχίζαμε τις συζητήσεις στο τραπέζι. Προτιμώ να
>παραγγείλουμε 50 πίτσες και να είμαστε πιο χαλαροί.

Και εδώ συμφωνώ. Όπως επίσης ότι αφού μιλάμε για workshop και όχι για
ενημέρωση θα πρέπει να είναι ακόμα πιο friendly και χύμα η κατάσταση
ώστε να περνάει και αυτη η αίσθηση της κοινότητας. Προτείνω λοιπόν
πρακτικές και φτηνές λύσεις όπως αγορά από supermarket γάλα, χυμούς,
αναψυκτικά, καφέ, σοκολάτα κλπ ο καθένας βάζει όποτε θέλει ή φτιάχνει
τον καφέ μόνος του. Από λεφτά αν υπάρχουν πληρώνονται ααπό εκεί αν όχι
τσσοντάρουμε όλοι. Φαγητό. junk food (πίτσες) ίσως και κάνα φρούτο από
market. Γενικά απλά πράγματα.

> [...]

>5. Ακούστηκε μια πολύ καλή ιδέα από τον φίλο μας από τη Σπάρτη
>(δυστυχώς είμαι μάπας στο να θυμάμαι ονόματα :-), όσοι είναι
>επαγγελματίες και χρησιμοποιούν ΕΛ/ΛΑΚ, μπορούν να διαθέτουν ένα ποσό
>ως δωρεά με την εξής παράγραφο στη σύμβαση/συμφωνητικό/συμβόλαιο/κλπ:
>
>  "Χ% του πληρωτέου ποσού θα διατεθεί ως δωρεά σε έργα/δραστηριότητες"
>  "σχετικές με Ελεύθερο Λογισμίκό/Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα"
>
>Περιττό να σας πώ ότι το υιοθέτησα προσωπικά :-)
>Για το σκοπό αυτό θα πρέπει όμως να χρησιμοποιήσουμε ένα φορέα (π.χ.
>Hellug, ΕΔΕΤ?) που να δέχεται επίσημα τις δωρεές. Αυτό θέλει συζήτηση

Ο φίλος είναι ο υποφαινόμενος και όχι επειδήττοο είπα εγώ αλλά πιστεύω
ότι είναι καλή ιδέα. Σπόνσορες ωραία ιδέα απλά οι σπόνσορες θα πρέπει να
έχουν και ανταλλάγματα. Πρέπει να βρούμε ποιά θα είναι αυτά και τι θα
προσφέρουμε. Επίσης κάτι πολύ σημαντικό είναι να υπάρξει ένας
συντονισμός όλων όσων ασχολούνται με το ελεύθερο λογισμικό. Στην Comdex
θα έχει περίπτερο ο hellug. Όποιος διαβάζει την λίστα του θα δεί ότι
οργανώνονται διάφορα events για τον πολύ κόσμο. Πιστεύω ότι όλοι
μπορούμε να συμμετάσχουμε. Γενικά είμαι υπέρ μιας σύμπνοιας και
οργάνωσης. Μην καταλήξουμε σαν την ελληνική αριστερά και την
πολυδιάσπασή της.

Αυτά και από εμένα προς το παρόν

Α και κάτι τελευταίο. Ότι μπορεί να κάνει ο καθένας καλό είναι.
Προσωπικάα σήμερα ήμουν στο Λύκειο της περιοχής μου και κανονίζω με τους
καθηγητές και μαθητές του Λυκείου αλλά και του ΤΕΕ ένα debian install
fest και γενικά μια γνωριμία με το χώρο του open source και το πώς
μπορεί κάποιος να συμμετάσχει στην κοινότητα. Είναι σημαντικό ναα
προωθείτε και η ιδέα της κοινότητας πολύ σημαντικό. Μακάρι να γίνει. Θα
σας ενημερώσω σχετικά.

Παναγιώτης Κρανιδιώτης
Αγιος Νικόλαος Βοιών Λακωνίας
Νεάπολη