ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Re: Fwd: περιμένεις sponsoring είπες?

  • Subject: Re: Re: Fwd: περιμένεις sponsoring είπες?
  • From: Konstantinos Margaritis <markos [ at ] debian [ dot ] gr>
  • Date: Tue, 31 May 2005 22:58:53 +0300
On Τρίτη 31 Μάιος 2005 20:34, Panagiotis Kranidiotis wrote:
> Την γνώμη μου την έχω εκφράσει και σε ένα thread που τρέχει στην
> LGU Δεν είναι όμως τόσο δραματικά τα πραγματα όπως τα παρουσιάζεις
> Κώστα. Η Microsoft είναι μια εταιρία. Σαν εταιρία προσπαθεί να
> προωθήσει τα προϊόντα της. Το ερώτημα είναι " Εμείς σαν κοινότητα
> Ελεύθερου Λογισμικού τι σοβαρό και οργανωμένο έχουμε επιδείξει
> στους κρατικούς φορείς;" Πρόσεξε δεν μιλάω για τον Κώστα, τον
> Παναγιώτη, τον Σπύρο τον Νίκο κλπ μιλάμε ώς κοινότητα ΕΛΛΑΚ. Η
> γνώμη μου είναι από τίποτα ώς ελάχιστα.

Όχι δε συμφωνώ. Και μάλιστα μπορώ να σου πώ ότι πλέον πιστεύω ότι
πολλές προσπάθειες που έχουν γίνει εξελληνισμού, έχουν φέρει το
ελ/λακ σε πάρα πολύ κατάσταση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Μάλιστα, ναι, θα τολμούσα να πώ ότι σε ορισμένες περιπτώσεις _ήδη_
αποτελεί εναλλακτική λύση για εφαρμογές γραφείου σε μικρές εταιρείες.

> Οκ ο εξελληνισμός του
> Firefox είναι κάτι που σίγουρα απασχόλησε πολύ κόσμο πέρα από την
> linux κοινότητα. Ακόμα και αυτό όμως ποιός έμαθε ότι είναι
> αποτέλεσμα μιας δουλειάς κάποιων ανθρώπων της κοινότητας; Απάντηση;
> Κανείς.

Και εδώ διαφωνώ. Ο κόσμος ενδιαφέρεται αρκετά και ακόμη και σε
μεγάλους οργανισμούς (π.χ. τράπεζες) όπου βρίσκομαι αρκετά συχνά για
λόγους επαγγελματικούς, η χρήση του ελ/λακ είναι αρκετά ευρεία. Ο δε
Firefox ζει και βασιλέυει.

> Προτού κάνουμε κριτική στην Microsoft και όποια άλλη εταιρία θα
> πρέπει να δούμε κάποια θέματα που αφορούν εμάς.

Δεν κάνω κριτική στη MS, ή μάλλον όχι γι' αυτό που νομίζεις. Η MS
κάνει πολύ καλά που προωθεί τα προϊόντα της, απλά διαφωνώ με αυτές
τις τακτικές που ακολουθεί (και φυσικά μιλάω για μίζες κλπ, τις
οποίες θεωρώ δεδομένες).

> Θα πρέπει να δούμε την πολυδιάσπαση της κοινότητας (που στην ουσία
> καθιστά ανεδαφική της έννοιας της "κοινότητας" για τα ελληνικά
> δεδομένα). Θα πρέπει κάποια στιγμή να δούμε ποιοί τέλωσπάντων
> ασχολούνται με το ΕΛΛΑΚ στην Ελλάδα και πώς. Έχουμε κοινούς
> στόχους; Υπάρχει διάθεση για συνεργασία (σε όσα τουλάχιστον
> συμφωνούμε;) Αφού δεν είμαστε εταιρία (και ούτε θα γίνουμε συνολικά
> ποτέ) μήπως θα πρέπει καποια στιγμή να συντονιστούμε σε διάφορα
> ζητήματα με την σοβαρότητα που απαιτήται;

Είμαστε αρκετοί που ασχολούμαστε και επαγγελματικά. Να στο θέσω ως
εξής. Εγώ προσωπικά πιστεύω στο ελ/λακ αλλά δεν είμαι απλώς
ιδεολόγος. Ζώ από αυτό και αν μου έλεγες να διαλέξω ανάμεσα σε κάτι
άλλο που πληρώνει καλύτερα θα το σκεφτόμουν _πάρα_ πολύ σοβαρά.

> Αφού τα κάνουμε αυτά θα μπορούμε να τα χώνουμε στην κυβέρνηση (την
> όποια κυβέρνηση) για την πολιτική εύνοιας που μπορεί να έχει σε μια
> επιχείρηση. Μέχρι τότε όμως δύσκολα θα μας πάρει κάποιος στα
> σοβαρά. Και γνώμη μου είναι ότι και όσοι μας παίρνουν το  κάνουν
> γιατί ελπίζουν ότι ίσως κάποια στιγμή αυτό με το οποίο ασχολιόμαστε
> μπορεί να δουλέψει. Ελπίζουν...

Κοίτα, δε μιλάμε για ένα μικρό project των μερικών χιλιάδων ευρώ.
Μιλάμε για 180 εκ. ευρώ τα οποία ποιος νομίζεις ότι πληρώνει τελικά;
Με ρωτήσαων εμένα αν θέλω να πληρώνω τους φόρους μου για να τα χώνουν
στη MS? Αν δίναν όχι 180, αλλά 1 ή 2 εκ. για ελ/λακ, θα έβλεπες
θαύματα και το εννοώ. Και προσωπικά δεν το λέω γιατί στεναχωριέμαι
που δε θα "φάω κι εγώ". Ας μην πάρω ούτε ευρώ δε με νοιάζει, ούτως ή
άλλως από την τσέπη μου δίνω πολλές φορές και δε το μετανοιώνω (όπως
π.χ. έγινε στο workshop).

> Αυτό που μου έμεινε από το Ναύπλιο ξέρεις πιο ήταν; Ο τρόπος που
> δούλευαν οι Βόρειοι. Μπορεί να μην χωνευώνταν όλοι μεταξύ τους.
> Μπορεί να είχαν και διαφωνίες. Παρόλα αυτά όταν ήταν μέσα στο lab
> δούλευαν ο καθένας για τον σκοπό που είχαν, με τις αναφορές τους
> και όλα τα ωραία. Πρέπει να αρχίσουμε από τα ουσιώδη. Και μετά
> υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό και για πιο εξελλιγμένες καταστάσεις.

Τα ουσιώδη υπάρχουν. Και υπήρχαν και αρκετοί Έλληνες που κάναν
σημαντική δουλειά στο workshop (π.χ. Νύκταρης, Γεωργαράς, Παπαδήμας).
Ναι δεν είμαστε τόσο αποδοτικοί αλλά αυτό είναι λόγω φύσεως αλλά και
γιατί δεν είμαστε τόσο μαθημένοι σε τέτοια workshops. Οι Νορβηγοί και
οι Γερμανοί πάνε σε τέτοια, από το 1999, τα οποία γίνονται κάθε 1-2
μήνες. Ε, έχουν κάποια εμπειρία παραπάνω. Σε πληροφορώ ότι για τόσα
που κάναμε, πολύ καλά τα πήγαμε.

> ΥΓ. Το παραπάνω κείμενο δεν είναι μομφή. Απλά πιστεύω ότι θα πρέπει
> να τεθεί η συζήτηση πια σε μια υγειή βάση πέρα από στιγμιαίες
> αντιδράσεις που όλοι μας μπορεί να έχουμε. Τουλάχιστον άν θέλουμε
> να υπάρξει αποτέλεσμα.

Ούτε εγώ αντιδρώ σ' αυτά που λες, απλώς βλέπω ότι ενώ εμείς πολεμούμε
με το σταυρό στο χέρι, οι "αντίπαλοι" επιδίδονται σε μυστικές
συμφωνίες.

Τεσπα, δεν τα είπα απλώς για να ξεσπάσω, νομίζω ότι έχω αποδείξει ως
τώρα ότι γενικά πράττω αυτά που λέω. Απλώς να αναμένετε κινήσεις πάνω
στο θέμα, χωρίς να σημαίνει αυτό οποιαδήποτε "απειλή" ή
προειδοποίηση.