ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Macedonia Deploys 5,000 Ubuntu Desktops in Schools

  • Subject: Macedonia Deploys 5,000 Ubuntu Desktops in Schools
  • From: Konstantinos Margaritis <markos [ at ] debian [ dot ] gr>
  • Date: Sat, 10 Dec 2005 16:55:07 +0200
(θα ήθελα αν είναι δυνατόν, να προωθήσετε αυτό το μήνυμα σε άτομα που
να μπορούν να επηρεάσουν καταστάσεις π.χ. στο Υπ. Παιδείας, αν και
υποπτεύομαι ότι ακόμη και τώρα δε θα γίνει πάλι τίποτε...)

http://slashdot.org/article.pl?sid=05/12/05/191205&tid=131&tid=146

Αυτή τη στιγμή κρατιέμαι να μην αρχίσω να βρίζω... έχω κουραστεί να
τρέχω και να παρακαλάω και να βρίσκω κλειστές πόρτες. Και να μας
βάζουν συνεχώς τα γυαλιά άλλες χώρες που ούτε πιο έξυπνες είναι ούτε
περισσότερους πόρους έχουν, αντιθέτως υστερούν γενικά απεναντί μας,
σε όλα εκτός από τη θέληση!

Γιατί με όλες τις μπαρούφες -συγκρατήθηκα να χρησιμοποιήσω άλλη λέξη-
που μας λένε οι πολιτικοί και μας για συγκράτηση εξόδων κλπ κλπ, δεν
κάνουν κάποιες απλές κινήσεις για να γίνουν πραγματικές μελλοντικές
επενδύσεις που θα ΠΕΡΙΟΡΙΣΟΥΝ τα έξοδα, όπως έχει αποδειχθεί σε
πάμπολλες χώρες που έχουν στραφεί στη χρήση του ελ/λακ. ΔΕΝ κάνω
πολιτική, δε με ενδιαφέρει οποιαδήποτε κυβέρνηση, αλλά πραγματικά θα
ήμουν πανευτυχής αν έβλεπα κάποια σημάδια ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΗΣ και
ΥΠΕΡΚΟΜΜΑΤΙΚΗΣ πολιτικής που να δείχνουν ότι η Ελλάδα θα αρχίσει να
χρησιμοποιεί -όπως τόσες άλλες χώρες- το ελ/λακ σε κάτι περισσότερο
από "πιλοτικά" προγράμματα, απλώς και μόνο για να δείξουν ότι κάνουν
κάτι.

Γιατί τα παίρνω στο κρανίο ειδικά τώρα; Τί το ιδιαίτερο έχει η
γειτονική χώρα και συνιστά αφορμή για ένα τέτοιο ξέσπασμα; Τίποτε,
απλά ξεχείλισε το ποτήρι, όταν ακούω συνέχεια πράγματα που γίνονται
αλλού και εδώ δε βλέπω να γίνεται τίποτε. Θέλετε κι άλλο παράδειγμα;

http://lists.debian.org/debian-devel-announce/2005/12/msg00003.html

ορίστε ένα απόσπασμα:
"The Region of Extremadura will pay both housing, food and
travel for the working people (non-DDs qualify for that, too). We
currently plan for up to 20 europeans with cheap flights or we
need to find additional funding. There is ample space for work.
(If you feel inclined, please consider contributing to
http://wiki.debian.org/FriendsOfDebian as one possible way to a
steady income source.)"

Υπόψιν, η κυβέρνηση της Extremadura (Ισπανία) είναι από τις πιο φτωχές
περιοχές στην Ευρώπη. Και μια από τους πιο ισχυρούς υποστηρικτές του
ελ/λακ παγκοσμίως. Και μπορώ να δώσω μια λίστα με άλλες
δραστηριότητες που γίνονται παγκοσμίως, ενώ στην Ελλάδα, με εξαίρεση
κάποιες πρωτοβουλίες του Hellug και ελαχίστων άλλων φορέων, τα
πράγματα είναι σχεδόν νεκρά. Ποια η διαφορά; Στις άλλες χώρες υπάρχει
θέληση για πρόοδο, ενώ σε μας υπάρχουν μόνο τα λόγια.

Τόσο καιρό προσπαθούμε οι ελάχιστοι που είμαστε και ασχολούμαστε με το
Skolelinux, με workshops, με εξελληνισμούς και bug fixing -όσο
μπορούμε- και μάλιστα έχουμε και ένα εργαστήριο στο Ναύπλιο, γεγονός
το οποίο αποδεικνύει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί με επιτυχία το
ελ/λακ στα σχολικά εργαστήρια. Ναι, δεν είναι τέλειο, και θέλει ακόμη
δουλειά, αλλά αυτό προϋποθέτει μια πιο σοβαρή αντιμετώπιση, από τη
δική μου ενασχόληση *όταν* προλαβαίνω. Γι΄ αυτό ακριβώς παραπονιέμαι.
Δεν είμαι κολλημένος αποκλειστικά με το Skolelinux, αν και πιστεύω
ότι είναι όντως το καλύτερο. Θα υποστήριζα εμπράκτως και οποιαδήποτε
άλλη προσπάθεια, ας ήταν Edubuntu (που ούτως ή άλλως συνεργάζονται τα
δύο projects) ή ας ήταν SuSe Schoolserver, ή οτιδήποτε άλλο. Αλλά ας
ήταν ΚΑΤΙ. Βαρέθηκα να βλέπω και να ακούω στις πράξεις και στα λόγια
των υπευθύνων ένα μείγμα αμάθειας, ωχαδερφισμού και βαρεμάρας.

Για να μη μου πεί κανείς ότι απλώς παραπονιέμαι και ΔΕΝ προτείνω,
ορίστε τι προτείνω ώστε να υπάρχει μακροπρόθεσμη πολιτική για το
θέμα:

1. Οργάνωση μιας ομάδας προγραμματιστών/μεταφραστών/εκπαιδευτικών που
θα αναλάβει την ολοκλήρωση και υποστήριξη μιας διανομής ελ/λακ για
σχολεία (Skolelinux/Edubuntu/?) με ορίζοντα 5ετίας (τουλάχιστον).
ΌΧΙ, δεν κάνω διαφήμιση στον εαυτό μου, ας μην με ρωτήσουν καν, ας
την ΚΑΝΟΥΝ. Υπάρχουν τόσα ικανά άτομα που μπορούν να βοηθήσουν, σε
αυτές τις λίστες, στο Hellug, και αν δε μπορείτε πάλι να βρείτε,
ρωτήστε και θα σας βρω τουλάχιστον 10 κορυφαίους developers σε λίγες
μέρες.
2. Σταδιακή μετάβαση ΟΛΩΝ των σχολείων σε ένα σύστημα με κεντρικό
συντονισμό, αλλά τοπική διαχείριση. Έχω ακούσει για κάποια μοντέλα
που μελετούνται, τα οποια θέλουν να έχουν απόλυτα κεντρική διαχείριση
για ΟΛΑ τα σχολεία στην Ελλάδα και NFS διαμοιρασμό αρχείων σε κάθε
client. Ελπίζω να μην ισχύει αυτό, και καλύτερα να μη σχολιάσω τον
"ευφυιέστατο" σχεδιασμό. Στην εποχή του processing distribution, δεν
είναι δυνατόν να έχουμε παλιομοδίτικους σχεδιασμούς τύπου mainframe.
3. Σταδιακή μετάβαση όλου του εκπαιδευτικού λογισμικού που αυτή τη
στιγμή είναι γραμμένο αποκλειστικά για Windows (98 μάλιστα!!) σε
ελεύθερο λογισμικό. Επιτέλους, δείτε κάτι με ορίζοντα μεγαλύτερο από
τις επόμενες εκλογές. Τι θα κάνετε, θα πληρώνετε κάθε φορά τις
εταιρείες να σας κάνουν "upgrade" τα προγράμματά τους για κάθε
upgrade των Windows;

Και για να μη μακρυγορώ, περιμένω να δώ κάποιες κινήσεις στο θέμα. Αν
δε δω σύντομα, δε θα σας ξαναενοχλήσω, αλλά ας μην με ξαναενοχλήσει
κανείς κι εμένα. Και *ίσως* κάποια στιγμή ωριμάσουν και *κάποτε*
αποφασίσουν να κάνουν σοβαρές μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε αυτήν την
χώρα. Και ελπίζω ειλικρινά, να "κλονίσω" κάποιες καρέκλες με αυτό το
μήνυμα και να γίνουν κάποια πράγματα.

Με εκτίμηση για όσους εκτιμούν

Κωνσταντίνος Μαργαρίτης
Απεγνωσμένος υποστηρικτής του ΕΛ/ΛΑΚ