ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Open Source: (αντι-)Θέσεις και ερωτήσεις

[

Το παρόν μήνυμα θα κοινοποιηθεί
-στις λίστες:
   - opensource [ at ] grnet [ dot ] gr
   - ubuntu-gr [ at ] lists [ dot ] ubuntu [ dot ] com

-σε φίλους υπό μορφή blind-cc

]

Είμαι πεποισμένος ότι όσοι ασχολούνται με το ΕΛ/ΛΑΚ (είτε ως
προγραμματισμές, είτε ως απλοί χρήστες) και βλέπουν σε αυτό ένα τρόπο
ανάπτυξης λογισμικού που προσπαθεί να παντρέψει τη δύναμη της
κοινότητας, την πρόσβαση στη γνώση, στοιχεία αξιοκρατίας και διαφάνειας,
καθώς και πολλά άλλα, θα έχουν "πολύχρωμες" συζητήσεις με φίλους και
γνωστούς που επιμένουν να το (=ΕΛ/ΛΑΚ) αγνοούν ή να το αποστρέφονται.

Είμαι επίσης πεποισμένος ότι πολλές FAQ's του τύπου "μα είναι δυνατόν να
ζήσει/ εργαστεί/ αμοιφθεί οικονομικά κανείς αναπτύσσοντας/
χρησιμοποιώντας ΕΛ/ΛΑΚ;" έχουν απαντηθεί στην πράξη, άλλοτε υπέρ του
ΕΛ/ΛΑΚ, άλλοτε δείχνοντας τις αδυναμίες του.

Αντιλαμβάνομαι (τώρα, σήμερα) τη ζωή ως μια αδιάλειπτη, δυναμική
διαδικασία που δεν επιδέχεται "στατικές" απαντήσεις (αύριο μεθαύριο όταν
θα έχω γεράσει, αν βέβαια ζω, ίσως να αλλάξει αυτό μιας και, βάσει
πρόσφατων μελετών, ο χρόνος κυλάει πιο αργά όταν έχει γεράσει το σώμα
και ο εγκέφαλος ;-?). Και το "κίνημα" ΕΛ/ΛΑΚ το αντιλαμβάνομαι ως (μια
ταιριαστή στη ζωή μας) δυναμική δραστηριότητα που δεν υπόσχεται το
ανέφικτο αλλά κάνει πράξη τη συνεχή αναζήτηση λύσεων, την προσαρμογή στα
νέα δεδομένα/ ευρήματα.

Αφού κούρασα με τα προλεγόμενα εκθέτω, με την άδεια του φίλου μου (που
χρησιμοποιούσε linux αλλά το απεγκατέστησε τελευταία), συνομιλητή σε μια
"τέτοια" συζήτηση περί Open Source, κάποιες (αντι-)θέσεις και κάποια
ερωτήματά του.

Υπάρχουν πολλές πηγές στο διαδίκτυο αλλά ο ανοιχτός διάλογος (έστω και
μέσα από λίστα αλληλογραφίας) είναι καλύτερος. Δεν παραθέτω τα δικά μου
σχόλια/ απαντήσεις για ευνόητους λόγους.

Θα είμαι ευγνώμων, εφόσον έχετε λίγο χρόνο και διάθεση, αν υποστηρίξετε
εμένα, εσάς, το κίνημα ΕΛ/ΛΑΚ γενικότερα με σχόλια, παρατηρήσεις και
απαντήσεις επί του συγκεκριμένου θέματος.

Το παρόν μήνυμα το αποστέλλω με blind-cc στον συνομιλητή μου (που μπορεί
βέβαια να μετάσχει στη συζήτηση όποτε το θελήσει) καθώς και σε άλλους
φίλους. Αν κάποιος ενδιαφέρεται για την πιθανή συνέχεια της συζήτησης
μπορεί να μου το "μηνύσει" για να του στείλω το σύνδεσμο του νήματος
στις λίστες

Ευχαριστώ, Νίκος

##################################################################
(αντι-)Θέσεις

# Η ανάπτυξη απαιτεί σοβαρή επιστημονική ενασχόληση ανθρώπων που
γνωρίζουν τον τομέα τους.

Το γεγονός της ενασχόλησης 1000 ατόμων αντί 100 με το ίδιο αντικείμενο
από μόνο του δεν εξασφαλίζει οτι η πρώτη περίπτωση θα έχει ως αποτέλεσμα
ποιοτικότερο προϊόν από την δεύτερη. Εκτός αυτού ακόμη και εάν
υποθέσουμε οτι το προϊόν των 1000 ατόμων είναι ποιοτικότερο, αυτό πάλι
δεν εξασφαλίζει οτι η συνολική προτεινόμενη λύση (τεχνική υποστήριξη ,
εκμάθηση κ.α.) θα το καταστήσουν ως συνολικά καλλίτερη λύση. Αυτό που θα
βοηθήσει τους 1000 ή τους 100 να παραγάγουν μια συνολικώς καλλίτερη λύση
είναι η σωστή οργάνωση και καθοδήγηση αυτών καθώς και η εγγύηση οτι όσοι
ασχολούνται είναι ικανοί να ασχοληθούν για αυτό. Μέχρι στιγμής λοιπόν
αυτή την οργάνωση την παρείχαν μόνο οργανωμένες εταιρείες. Η microsoft
είναι μια από αυτές. Το αν το αποτέλεσμα είναι ένα Open Source ή Close
Source Software είναι ένα άλλο θέμα.  Απλά μέχρι σήμερα σε
επαγγελματικές εφαρμογές που απευθύνονται σε ευρύ κοινό (μηχανικοί,
φωτογράφοι, σχεδιαστές, κτλ) υπάρχει χαώδης διαφορά υπέρ των δεύτερων.
Το γεγονός ότι εταιρείες προωθούν Open Source συστήματα σημαίνει ότι
απλά προσδοκούν να έχουν κέρδος (πολύ μεγαλύτερο ίσως) από επόμενα
στάδια στην χρήση αυτών και όχι ότι ξαφνικά σκέφτηκαν να ελαττώσουν τα
κέρδη τους. Τέτοια συστήματα λοιπόν μπορούν και πάλι να έχουν επιτυχία
γιατί στηρίζονται σε αυτό που είπα πιο πάνω περί οργάνωσης και
καθοδήγησης.

# Δεν με αφορά όπως πιστεύω και πολλούς άλλους τελικούς χρήστες ούτε το
ποιος έγραψε το συγκεκριμένο κώδικα ούτε το πώς μπορεί να γίνει η
αποσφαλμάτωση.

Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να έχω ένα προιόν το οποίο κάνει τη δουλειά
μου με τα λιγότερα δυνατά σφάλματα. Όταν open source κώδικες το
πετυχαίνουν αυτό τότε και μόνο τότε υπάρχει λόγος να τους χρησιμοποιήσω.

# Προσωπικά πιστεύω πως η συνεισφορά της (Microsoft) στον τομέα της
τεχνολογίας είναι ανεκτίμητη.

Δύσκολα μπορώ να πιστέψω πως αν δεν είχε αναπτυχθεί η Microsoft θα
είμασταν στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα σε ότι αφορά τους Personal
Computers. Αυτά που αναφέρεις είναι μια πραγματικότητα (εκτός του: "στο
να συντηρεί χρήστες άσχετους και να υποθάλπει την σχεδόν παθητική
αποδοχή των όσων αυτή κάθε φορά πουλάει" το οποίο θεωρώ οτι είναι
υπερβολικότατο) ή για άλλους το τίμημα της ανάπτυξης.

Ερωτήσεις

# Θέλω να μου αναπτύξεις εν τάχει το πως η ιδέα μου -πρωτότυπη ιδέα για
χρήση σε αυτοκίνητα ως βοηθός οπισθοπορείας- θα μου  προσφέρει εμένα
κάποιο κέρδος αν αύριο βγώ και δημοσιεύσω την ιδέα μου ελεύθερη σε
όλους.

# Εγώ το απογευμα πρέπει να κάνω μια ηλεκτρονική πλακέτα χρησιμοποιώντας
το πρόγραμμα Altium Designer και υπολογίζω να μου πάρει περίπου 3-4
ώρες. Σύμφωνα με τα δικά σου σχόλια θα πρέπει να προτιμήσω κάποιο άλλο
ελεύθερο λογισμικό απλά και μόνο γιατί αυτό πιθανώς να τρέχει σε Linux
και οχι Windows διότι η Microsoft δεν είναι η πλέον διαφανής και
αξιοκρατική εταιρεία παρότι ίσως ούτε μέχρι αύριο το απόγευμα δεν θα έχω
τελειώσει τη δουλειά μου. Συγγνώμη που το απλοποιώ τόσο πολύ, αλλά για
μένα τέτοιου είδους "ψευτοδιλλήματα" δεν υφίστανται καν. Δεν υφίστανται
γιατί πλέον θεωρώ πως πρώτα πρέπει να νοιαστώ για το δικό μου συμφέρον
όπως αυτό συσχετίζεται με την καθημερινότητα (π.χ. περισσότερος χρόνος
ξεκούρασης) και μετά να νοιαστώ για τετοιου είδους θέματα. Προσφατα στην
εταιρεία τέθηκε ένα προβληματισμός για το αν θα μπορούσαμε να
χρησιμοποιήσουμε Free Software (το αν ειναι και Open Source δεν μας
πολυαπασχολεί αφού δεν έχουμε σκοπό να τα αναπτύξουμε) αλλά καταλήξαμε
οτι οι προτεινόμενες λύσεις απέχουν πολύ από τις ανάγκες μας.