ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Open Source: (αντι-)Θέσεις και ερωτήσεις

  • Subject: Re: Open Source: (αντι-)Θέσεις και ερωτήσεις
  • From: Alexios Zavras <zvr+foss [ at ] zvr [ dot ] gr>
  • Date: Sun, 1 Nov 2009 22:02:37 +0200
εν συντομία, γιατί τέτοιες συζητήσεις επι θεμελιωδών θεμάτων,
δεν είναι για Σαββατοκύριακα... :-)

Nikos Alexandris wrote [edited]:
> (αντι-)Θέσεις
>
> # Η ανάπτυξη απαιτεί σοβαρή επιστημονική ενασχόληση ανθρώπων που
> γνωρίζουν τον τομέα τους.

γενικά η καινοτομική ανάπτυξη, ναι.
ωστόσο οι εταιρείες που παράγουν λογισμικό κλειστού κώδικα
έχουν ως στόχο τις πωλήσεις του προΙόντος τους,
κι όχι αναγκαστικά την ανάπτυξη της ανθρώπινης γνώσης.

η οργάνωση κι η καθοδήγηση, λοιπόν, που παρέχουν,
δεν είναι σίγουρο ότι αποσκοπεί στο βέλτιστο προϊόν,
αλλά στις βέλτιστες πωλήσεις (ή σωστότερα, στο μέγιστο κέρδος).

και θα διαφωνήσω ότι *μόνο* "οργανωμένες εταιρείες"
μπορούν να παρέχουν αυτήν την οργάνωση.

> # Δεν με αφορά όπως πιστεύω και πολλούς άλλους τελικούς χρήστες ούτε το
> ποιος έγραψε το συγκεκριμένο κώδικα ούτε το πώς μπορεί να γίνει η
> αποσφαλμάτωση.
> Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να έχω ένα προιόν το οποίο κάνει τη δουλειά
> μου με τα λιγότερα δυνατά σφάλματα. Όταν open source κώδικες το
> πετυχαίνουν αυτό τότε και μόνο τότε υπάρχει λόγος να τους χρησιμοποιήσω.

κι όμως, σε ενδιαφέρουν κι άλλα πράγματα.

- σε ενδιαφέρει να έχεις πρόσβαση στα δεδομένα σου, σε Ν χρόνια από τώρα
  που η εταιρεία δε θα υποστηρίζει πια το format που τα έχεις σώσει
  (αν υπάρχει ακόμα η εταιρεία)

- σε ενδιαφέρει να τρέχει σε "ελληνικό" περιβάλλον το προϊόν,
  που στην επόμενη έκδοση η εταιρεία θα αποφασίσει ότι η Ελλάδα
  είναι πολύ μικρή αγορά και δεν είναι "συμφέρον" να ασχοληθεί

- σε ενδιαφέρει να μπορούσες να πρόσθετες ένα μικρό feature
  (να βγαίνουν οι αριθμοί σελίδας κεντραρισμένοι αντί για αριστερά :-)
  που η εταιρεία δε σκοπεύει να το κάνει

- σε ενδιαφέρει να μπορούσες να το τρέξεις το ^%$!#@# το πρόγραμμα
  και στον υπολογιστή στο σπίτι, παρόλο που το έχεις αγοράσει για τη
  δουλειά, γιατί σ'ένα ξενύχτι που πρέπει να βγάλεις κάτι,
  θες να είσαι σπίτι...

- σε ενδιαφέρει να έχεις το δικαίωμα να δώσεις το πρόγραμμα
  σ'ένα συνεργάτη σου για να μπορείτε να δουλεύετε παράλληλα.

... κι άλλα σ' ενδιαφέρουν.

και τα ζυγίζεις όλα αυτά, μαζί με το "λιγότερα σφάλματα" που είπες,
και το κόστος φυσικά, και το τι χρειάζεται για να τρέξει το πρόγραμμα,
και παίρνεις μια απόφαση.

> # Θέλω να μου αναπτύξεις εν τάχει το πως η ιδέα μου -πρωτότυπη ιδέα για
> χρήση σε αυτοκίνητα ως βοηθός οπισθοπορείας- θα μου  προσφέρει εμένα
> κάποιο κέρδος αν αύριο βγώ και δημοσιεύσω την ιδέα μου ελεύθερη σε
> όλους.

define "κέρδος".
μπορεί να συμβούν πολλά:
- θα γίνεις γνωστός
- θα μαλώνουν για να σε προσλάβουν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες
  προσφέροντας ιλιγγιώδεις αμοιβές (για να εξασφαλίσουν
  την επόμενη ιδέα σου)
- κάποιος κακόμοιρος κάπου αλλού θα της προσθέσει ένα κάτι-τις
  και θα την κάνει ακόμα καλύτερη
- όλα τα αυτοκίνητα του κόσμου θα έχουν το σύστημά σου
  κι έτσι θα σωθεί ένα παιδάκι (το δικό σου;) από κάποιον
  που κάνει όπισθεν

τι "κέρδος" έχεις;

αντίθετα, αν αποφασίσεις να την κρατήσεις κλειστή
(και κλειδωμένη με νομικά λουκέτα):
- κανείς δε θα τη μάθει
- κανείς δε θα τη βελτιώσει, χτίζοντας πάνω σε αυτή
- η μόνη βιομηχανία που θα την πάρει, τελικά θα το κρίνει
  "ασύμφορο" να την εγκαταστήσει -- ανεβάζει το κόστος του αυτοκινήτου
  και τελικά δε θα βελτιώσει και *τόσο* τις πωλήσεις...

> [...]
> μένα τέτοιου είδους "ψευτοδιλλήματα" δεν υφίστανται καν. Δεν υφίστανται
> γιατί πλέον θεωρώ πως πρώτα πρέπει να νοιαστώ για το δικό μου συμφέρον
> όπως αυτό συσχετίζεται με την καθημερινότητα (π.χ. περισσότερος χρόνος
> ξεκούρασης) και μετά να νοιαστώ για τετοιου είδους θέματα. Προσφατα στην
> εταιρεία τέθηκε ένα προβληματισμός για το αν θα μπορούσαμε να
> χρησιμοποιήσουμε Free Software (το αν ειναι και Open Source δεν μας
> πολυαπασχολεί αφού δεν έχουμε σκοπό να τα αναπτύξουμε) αλλά καταλήξαμε
> οτι οι προτεινόμενες λύσεις απέχουν πολύ από τις ανάγκες μας.

ανέφερα προηγουμένως διάφορα θέματα που (θα μπορούσαν να) σας απασχολούν.
φυσικά ο καθένας τα ιεραρχεί όπως νομίζει και αποφασίζει.
ελπίζω να απολαύσεις τον περισσότερο χρόνο ξεκούρασης
και να μη χρειαστεί να γυρίσεις στο γραφείο
όπου είναι εγκατεστημένη η αγορασμένη κόπια του λογισμικού
και να πρέπει να τηλεφωνήσεις στην Αμερική για να σου πουν
το serial code που κάπου χάθηκε :-)

--
-- zvr --
    | H eytyxia den exei enoxes |       zvr [ at ] zvr [ dot ] gr

πλοήγηση μηνυμάτων