ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: FYI: Getting on with Government 2.0

> Μία από τις πιο αξιόλογες μελέτες για θέματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης,
> πρόκληση για μας είναι: τι είναι εφαρμόσιμο στην Ελληνική δημόσια
διοίκηση
> σε εύλογο χρονικό διάστημα; ... Report of the Australian Government 2.0
> Taskforce -
http://www.finance.gov.au/publications/gov20taskforcereport/index.html

Η αναφορά αυτή είναι παραγματικά εντυπωσιακή και παρόλο που είναι προφανές
ότι αναφέρεται σε μια κοινωνία και έναν κρατικό μηχανισμό πολύ διαφορετικό
από τα αντίστοιχα Ελληνικά, οι βασικές αρχές που περιγράφει θα μπορούσαν να
υιοθετηθούν και από εμάς. Το κρίσιμο κατά τη γνώμη μου είναι να ακολουθηθεί
μια ολιστική προσέγγιση που θα περιλαμβάνει πολιτικές, οικονομικές και
τεχνικές - τεχνολογικές προεκτάσεις.

Ενδεικτικά αναφέρω το PloneGov Initiative (http://www.plonegov.org/) το
οποίο είναι μια προσπάθεια να ενωθούν δήμοι και τοπικές κυβερνήσεις ανά τον
κόσμο ώστε να αντιμετωπίσουν καλύτερα τα κοινά προβλήματα και να
δημιουργήσουν μια πλατφόρμα eGovernment, στηριγμένη στο σύστημα διαχείρισης
περιεχομένου Plone. Πρόκειται για ένα εγχείρημα δημιουργίας ελεύθερου
λογισμικού, αλλά και ενός οικοσυστήματος εταιρειών και φορέων γύρω από
αυτό. Αυτήν την στιγμή συμμετέχουν περισσότερες από 20 χώρες σε 4 ηπείρους.
Για την δραστηριότητά του το PloneGov ήταν στους φιναλίστς των European
e-Government Awards 2009 (http://www.epractice.eu/en/awards).

Ενδεικτικά μερικά από τα έργα που προωθεί και αναπτύσσει το plonegov,
είναι:
1) Open eGov (http://www.plonegov.org/software/products/open-egov),
ενοποιημένα eGovernment portal και εφαρμογές (πχ http://www.nngov.com κ.α.)
3) Portfolio management framework
(http://www.plonegov.org/software/products/project-portfolio-management-framework),
intranet και extranet πλατφόρμα για διαχειριστικές εργασίες.
4) PloneMeeting (http://www.plonegov.org/software/products/plonemeeting),
χρησιμοποιείται από τοπικές αρχές για διαχείριση των επίσημων συναντήσεων
τους.
5) PuRe
(http://www.plonegov.org/software/products/pure-public-requirements),
σύστημα διαχείρισης και παρουσίασης δημόσιων προμηθειών.

Περισσότερα στα
http://www.pilotsystems.net/actus/ZEAbrochureUS.pdf και
http://www.plonegov.org/

Η συμμετοχή ελληνικών φορέων σε αυτήν ή αντίστοιχη δράση μπορεί να έχει
πολλαπλά οφέλη στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα. Ο δημόσιος τομέας θα
επωφεληθεί από την προϋπάρχουσα τεχνογνωσία σε θέματα ηλεκτρονικής
διακυβέρνησης και κυρίως θα αρχίσει να καλλιεργείται η κουλτούρα που
προωθεί η αναφορά από την Αυστραλία. Για τον ιδιωτικό τομέα, τέτοιες
δραστηριότητες μπορούν να οδηγήσουν στην άνθηση ενός συνόλου μικρομεσαίων
εταιρειών που ασχολούνται με τις συγκεκριμένες τεχνολογίες.

Χαιρετισμοί,
Χρίστος Ψαλτης
https://unweb.me