ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

fosdem 2010 report

το σαββατοκύριακο 6-7 φεβρουαρίου, όπως αρκετοί άλλοι,
πήγα στις βρυξέλλες για να συμμετέχω στη fosdem   www.fosdem.org
για τους μη γνωρίζοντες, η fosdem είναι πια το μεγαλύτερο
Free/OpenSource software event στην ευρώπη, και φέτος
πραγματοποιήθηκε για 10η χρονιά.
[ειλικρινά δε θυμάμαι σε πόσες έχω παραβρεθεί εγώ --
 αυτό που μπορώ να πιστοποιήσω είναι η συνεχώς αυξανόμενη
 παρουσία ελλήνων :-)]

το να παρακολουθήσεις ομιλίες στη fosdem είναι...
σχεδόν τραυματική εμπειρία: κάθε στιγμή κάτι γίνεται
στα 18(!) δωμάτια που διατίθενται, δηλαδή υπάρχουν
πάνω από 15 παράλληλα sessions.  οπότε, αν δεν ενδιαφέρεσαι
αποκλειστικά για ένα συγκεκριμένο θέμα, είσαι συνεχώς
σε δίλημμα (και τρίλημμα και...) σχετικά με το που να πας.
και μόλις αποφασίσεις και πας κάπου και διαπιστώσεις
ότι δεν είναι κάτι καταπληκτικό (είτε ως θέμα είτε λόγω
ομιλητή), χτυπάς το κεφάλι σου για όλα τα άλλα που χάνεις...
και δεν αναφέρθηκα καν στους διαδρόμους και τα τραπεζάκια
όπου μπορείς να κάνεις ενδιαφέρουσες κουβέντες!

τέλος πάντων, μαθημένος πια, το σάββατο ήμουν χαλαρός
και πηγαινοερχόμουν σε διάφορες αίθουσες και μίλαγα
με κόσμο στους διαδρόμους.  η εναρκτήρια ομιλία
περί "open source at a large company" δε μου άρεσε καθόλου,
αλλά οι κουβέντες με γνωστούς κι αγνώστους με αποζημίωσαν.

άκουσα αρκετά από τα "lightning talks" (15λεπτες παρουσιάσεις),
που ξεκίνησαν με LiMux (τη διανομή/προσπάθεια Linux
για την πόλη του Μονάχου που τόσα έχουμε ακούσει σχετικά),
και συνέχισαν με CiviCRM, PortableApps, κ.α.

αλλά γενικά η πρώτη μέρα ήταν λίγο απογοητευτική...

την κυριακή είχα προγραμματίσει να περάσω μεγάλο μέρος
της μέρας στο NoSQL room, όπου ήταν μαζεμένες ομιλίες
για πολλά συστήματα database που όλα έχουν ως κοινό
την χρήση άλλων "τεχνολογιών" από την κλασσική SQL.

η πρώτη ομιλία ήταν κα-τα-πλη-κτι-κή, παρουσιάζοντας
την ιστορία και τη θεωρία για όλο το noSQL σκηνικό.
δυστυχώς το επίπεδο δεν έμεινε σε τέτοια ύψη.
ακολούθησε η Kristina Chodorow, η οποία (μόλις ξεπέρασε
το αρχικό τρακ) εξήγησε αρκετά καλά για τη MongoDB
(υποτίθεται ότι ήταν Introduction, αλλά από το ακροατήριο
ήξεραν κι έτσι την έσπρωξαν σε πιο ενδιαφέροντα θέματα).
στο διάλειμμα έφυγα για να αφήσω θέση σε άλλους,
και (αν θυμάμαι καλά) έπεσα πάνω στον David Axmark
(από τους συν-ιδρυτές της MySQL, τώρα freelance consultant)
και καταλήξαμε να συζητάμε για κάμποση ώρα στο όρθιο.

μεσημέρι ήταν το keysigning event, φέτος είχαν δηλώσει 253,
παρόντες περίπου οι μισοί.  δεν τους πρόλαβα όλους, γιατί
έφυγα βιαστικά για το NoSQL room, για να ακούσω περί CouchDB.

δυστυχώς εντελώς απογοητευτικός ο ομιλητής -- καλά,
τη γαλλική προφορά τη συνηθίζεις, τα slides με κίτρινα
γράμματα σε άσπρο φόντο τι να κάνεις;  και αυτός
να έχει γυρισμένη την πλάτη στο κοινό και να βλέπει
την οθόνη όπου προβάλλονταν τα slides...  χάλια!

βγήκα για να συνέλθω κι επέστρεψα μετά, για να ακούσω
δύο ομιλίες για GT/M και OpenStreetMap και στη συνέχεια
μια εισαγωγή σε Map/Reduce και σύγκριση με παραδοσιακή SQL.
η τελευταία αυτή ομιλία ήταν ακριβώς ό,τι έλεγε ο τίτλος,
αν κάποιος δεν είχε ξανακούσει για αυτά θα καταλάβαινε εύκολα
περί τίνος πρόκειται. (είχε κάτι λαθάκια, αλλά η ιδέα σωστή).

στη συνεχεια στο μεγάλο αμφιθέατρο για να ακούσω
τον Evan Prodromou περί identi.ca και status.net (πρώην laconi.ca).
άνετος ως ομιλητής, θα προτιμούσα πιο εστιασμένη την παρουσίαση.

τελευταίος ομιλητής ο Greg Kroah-Hartman
για το πως να στέλνει κανείς patches στον linux kernel.
για μένα που ξέρω μόνο τα πολύ βασικά του git,
ευκαιρία να μάθω μερικές (ακόμα) υπο-εντολές.

... και κάπως έτσι τελείωσε και αυτή η fosdem!

από εκθέτες, ήταν τα γνωστά τραπεζάκια διανομών Linux,
τα μεγάλα έργα (firefox, ...) και, στο διπλανό κτήριο,
ένα σωρό λύσεις που μου τράβηξαν την προσοχή.
ενδεικτικά αναφέρω:

- SIP Communicator   http://sip-communicator.org
σύστημα για επικοινωνία με διάφορα πρωτόκολλα,
υποστηρίζει και video, και multi-conferencing

- FreeSentral   http://www.freesentral.com
από τους ρουμάνους του Yate   http://yate.null.ro
για εύκολη διαχείριση ενός soft PBX.
δεν έχει αυτοματοποιημένο τρόπο για call-out, ακόμα.

- Zarafa   http://www.zarafa.com
άλλη μια λύση για email/calendar/collaboration.
μου άρεσε πολύ το νέο τους interface (και τι δε φτιάχνεις
στο browser, πια), έχει πλήρη integration με MS-Outlook,
και θα πρέπει να κάνω σωστό evaluation

- PrimeKey   http://www.primekey.se
από τη Σουηδία, λύσεις για CA και πλήρη PKI, όλο OpenSource.
εντυπωσιακότατο.

φυσικά ήταν και το stand της O'Reilly, με καινούργια
(και παλιά) βιβλία.  συγκρατήθηκα κι αγόρασα μόνο 5 :-)

ουφ, αυτά από βρυξέλλες και για φέτος!

--
-- zvr --