ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Περί «Μονάδων αριστείας ΕΛΛΑΚ»

2013/4/15 Pantelis Koukousoulas <pktoss [ at ] gmail [ dot ] com>

> [...]
>
> Η πρόκληση είναι ακριβώς αυτή, ουσιαστικά το θέμα θα μπορούσε
> να διατυπωθεί ως εξής:
>
> Ήδη κερδίζουμε από το ΕΛ/ΛΑΚ αλλά παράλληλα υπάρχουν και
> προβλήματα που χρονίζουν άλυτα. Πώς μπορούμε να πάμε
> μπροστά ως προς την επίλυση των προβλημάτων "ρίχνοντας
> πόρους στο σύστημα" είτε αυτοί οι πόροι είναι χρήματα είτε
> υπολογιστικοί, είτε προώθηση είτε management είτε οτιδήποτε.
>
> Αυτό που βλέπω εγώ τα τελευταία χρόνια είναι μια ατελείωτη
> παρεξήγηση μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων και ίσως το
> γεγονός ότι οι περισσότερες συζητήσεις είναι online να

Αρκετές από της συζητήσεις θα γίνουν σίγουρα online και είναι κάτι που δε
μπορούμε να αποφύγουμε.
Το ελεύθερο λογισμικό παράγεται φθηνά διότι την επικοινωνία την κάνουμε
online/δημόσια, οπότε κάπου αλλού είναι το πρόβλημα. Το να μη μπορούμε να
επικοινωνήσουμε online/δημόσια είναι σα να χρειάζεται να τυπώνουμε τα ημαιλ
μας ώστε να μπορέσουμε να τα διαβάσουμε.
Και η επικοινωνία μέσα ημαιλ επιτρέπει να σκεφτούμε ακόμα πιο πολύ αυτό που
θα γράψουμε από αυτό που θα πούμε σε διάλογο. Οπότε δε βλέπω πολλές
δικαιολογίες.

Αυτό που κάνουμε στραβά στην Ελλάδα είναι ότι γενικά
1. υπάρχουν άτομα που δε μπορούν να εκφραστούν στο γραπτό λόγο. Αυτό
επιλύεται με τη συνεχή συμμετοχή στην online/δημόσια συζήτηση και διόρθωση
σφαλμάτων.
2. αρκετά σημαντικά πράγματα δεν γίνονται online/δημόσια (όπως η διαδικασία
για τα έργα με χρηματοδότηση ελεύθερου λογισμικού από την Ευρωπαϊκή Ένωση,
και τα κείμενα έχουν σοβαρές ελλείψεις και αντικρούονται με τον τρόπο
λειτουργίας του ελεύθερου λογισμικού). Το να γράφεις σε μια λίστα αποτελεί
εθελοντικό έργο (μη αμειβόμενο), οπότε υπάρχουν άτομα που το αποφεύγουν.

> Ίσως θα βοηθούσε να συζητούσαμε όλοι μαζί το θέμα στη
> FOSSCOMM ώστε να έχουμε όλοι καλύτερη ενημέρωση για
> το ποιες ανάγκες, δυνατότητες και περιορισμοί υπάρχουν
> ώστε να συνεργαζόμαστε πιο αποδοτικά από εδώ κι εμπρός.

Από τη πλευρά του ellak.gr, αυτό που παρατηρώ είναι δεν υφίσταται πια ως
κοινότητα, και έχει γίνει όργανο της Εταιρίας-ΕΛ/ΛΑΚ.
Ενώ η εταιρία θα έπρεπε να έχει το www.eellak.gr για ιδία χρήση, τώρα έχει
μεταφερθεί στο www.ellak.gr για τις σελίδες της Εταιρίας. Και
εκμεταλλεύεται τον όρο ΕΛΛΑΚ για προσωπική χρήση.
Εξακολουθεί και εκείνο το θέμα με τον πλανήτη, και ο Θόδωρος αρνείται να
κανονίσει επικοινωνία.
Δηλαδή, δε βλέπω το *.ellak.gr, με τη τρέχουσα διαχείριση που έχει, να
είναι γόνιμος χώρος για να προαχθεί το ελεύθερο λογισμικό στην Ελλάδα.

Με τις «Μονάδες Αριστείας», και που είναι το θέμα συζήτησης του νήματος,
δυστυχώς δε θα γίνει κάτι.
Έχει αναφερθεί ότι για έργα με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση όπως τις «Μονάδες
Αριστείας», υπάρχουν πολλές απαιτήσεις από διάφορους φορείς, οπότε κατέληξε
να έχει την μορφή που διαβάζουμε στο
http://grnet.gr/files/13-2-13-signed.pdf
(αν αφαιρεθεί το παραπάνω έγγραφό, δείτε και στο
http://personal.crocodoc.com/86t07zO )
Με την προσεκτική ανάγνωση του κειμένου, βλέπουμε άλλα πράγματα. Οι
συγγραφείς εμφανίζονται σίγουροι ότι με το «μοντέλο» που περιγράφουν, θα
έχει πράγματι αποτέλεσμα, και θα δημιουργηθούν με κάποιο άγνωστο τρόπο
κοινότητες ελεύθερου λογισμικού που θα επιλύσουν όλα τα προβλήματα.
Ρώτησα το Θόδωρο πιο πριν στο νήμα για το ποιοι ήταν οι συντάκτες του
παραπάνω εγγράφου, ωστόσο αναμένω ακόμα την απάντηση.

Να γίνει συζήτηση στη FOSSCOMM για όλα αυτά τα ζητήματα; Φυσικά και να
γίνει. Το τυπικό όμως σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ότι δίχως προεργασία
και προετοιμασία από προηγούμενη π.χ. online επικοινωνία, δε θα προχωρήσει
πολύ. Ο καθένας θα προσπαθεί να εκφράσει τις απόψεις τους σε λιγοστό χρόνο,
δε θα βλέπει ανταπόκριση και θα απογοητευθεί. Είναι το κλασσικό μοντέλο της
δημόσιας διοίκησης. Εύχομαι να κάνω λάθος.

Σίμος