ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Fwd: Τακτικές vendor-locking σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης

  • Subject: Re: Fwd: Τακτικές vendor-locking σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης
  • From: Kostis Mousafiris <kvisitor [ at ] gnugr [ dot ] org>
  • Date: Wed, 07 Aug 2013 20:11:14 +0300
Αγαπητέ κε. Καρούνε,

Δεν θα μπορούσα να συμφωνώ περισσότερο με τις διαπιστώσεις σου,
αλλά μου έρχονται αυθόρμητα στο μυαλό και κάποιες ερωτήσεις, τις οποίες
θα ήθελα να μοιραστώ:

Σε όσους είμαστε (λιγότερο ή περισσότερο) γνώστες του Ελεύθερου
Λογισμικού, οι διαπιστώσεις περί εγκλωβισμού σε έναν προμηθευτή ("vendor
lock-in") ΔΕΝ είναι κάτι καινούργιο , ΟΥΤΕ κάτι πρωτότυπο. (Το στόμα του
Richard Stallman έχει μαλλιάσει εδώ και χρόνια για τα θέματα αυτά...).
Οπότε, διερωτώμαι:

1) Σωστά μεν ανακινείς το ζήτημα, αλλά γιατί παρουσιάζεις ΤΩΡΑ αυτούς
τους προβληματισμούς και "θυμήθηκες" το θέμα ;;; Μέχρι τώρα, δηλ., ΔΕΝ
     υπήρχε πρόβλημα;;;

2) Μέχρι τώρα, ποιες ενέργειες έκανε η ΕΕΛ/ΛΑΚ, για να αντιμετωπίσει το
μέγα αυτό αγκάθι; Αξιοποίησε ποτέ το επιστημονικό δυναμικό των
πανεπιστημίων της χώρας μας, για να τους παρακινήσει να φτιάξουν
ελεύθερα προγράμματα π.χ. για τους Δήμους; Έκανε ποτέ καταγγελία στους
πολιτικούς ιθύνοντες, μπας και τους τραβήξει την προσοχή στον
παραλογισμό του ιδιοκτησιακού λογισμικού στη Δημόσια Διοίκηση;

3) Μπορεί, στη συγκεκριμένη απόφαση του Δήμου που παρέθεσες, να λένε τα
πράγματα με το όνομά τους. Αλλά και πριν από αυτό, όταν ΟΛΟΙ στην
ΕΕΛ/ΛΑΚ γνωρίζατε αυτά τα φαινόμενα. Μήπως, τότε, ήταν λιγότερο
κατακριτέα, επειδή απλώς δεν βρίσκατε την γραπτή "ομολογία" των ίδιων
των Ο.Τ.Α.;;; Δεν μου ακούγεται και πολύ ορθολογικό ως επιχείρημα...

Να με συμπαθάς αν διατυπώνω (ίσως) κοινοτοπίες, αλλά μιας και δεν
κατάφερα να σκεφτώ μια πειστική απάντηση στα ερωτήματα αυτά, θα
εκτιμούσα την οποιαδήποτε δική σου βοήθεια/ διευκρίνηση/ κλπ....

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Κωστής Μουσαφείρης