ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Ανοιχτά Λογισμικά για τον Δημόσιο Τομέα

  • Subject: Re: Ανοιχτά Λογισμικά για τον Δημόσιο Τομέα
  • From: Pantelis Koukousoulas <pktoss [ at ] gmail [ dot ] com>
  • Date: Sun, 23 Feb 2014 14:46:02 +0200
Κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνει επαφή και προς την αντίθετη
κατεύθυνση, που είναι νομίζω πάρα πολύ πιο χρήσιμη.

Δηλαδή, αντί να προτείνουμε πακέτα λογισμικού στην τύχη
εμείς, να αρχίσουν οι δημόσιοι φορείς να ενημερώνουν για τις
ανάγκες τους.

Αυτή τη στιγμή το ελεύθερο λογισμικό έχει ήδη ενταχθεί στο
δημόσιο τομέα, ως ένα βαθμό "από μόνο του", χάρη στη
Microsoft και τη (δικαιολογημένη) φοβία του κόσμου προς αυτή.

Αυτό όμως στο οποίο είμαστε ακόμα στο μηδέν είναι ότι
δεν έχει ενταχθεί ακόμα καθόλου μα καθόλου το πνεύμα
και ο τρόπος σκέψης που το συνοδεύει (με ελάχιστες
εξαιρέσεις π.χ., βλ. ΚΕΠΛΗΝΕΤ και διανομή για τα σχολεία,
λογισμικό "epoptes" κλπ).

Δηλ έχουμε κάποια σιλό που είναι η όποια Ελληνική κοινότητα
ΕΛΛΑΚ αυτή τη στιγμή, ένα σιλό που είναι η ΕΕΛΛΑΚ και ένα
σιλό ανά υπηρεσία δημόσιου τομέα χωρίς να έχουμε ιδέα ο
ένας τι χρειάζονται οι άλλοι, τουλάχιστον σε εμένα αυτή η
εντύπωση έχει δημιουργηθεί.

Οι συναντήσεις που έχει διοργανώσει η ΕΕΛΛΑΚ (μέρες
συνεργασίας) είναι ίσως το πιο χρήσιμο βήμα προς τη
σωστή κατεύθυνση για να βγούμε από αυτό το αδιέξοδο
αλλά είναι ωφέλιμες μόνο για τους Αθηναίους αφού δε
γίνονται σε άλλο μέρος, σωστά;

Οπότε η επαφή προς την άλλη κατεύθυνση, σε
ηλεκτρονικό επίπεδο, δηλαδή αντί
η ΕΕΛΛΑΚ να προτείνει λογισμικό, να ζητήσει από τις
υπηρεσίες να μάθει τι χρησιμοποιούν τώρα αυτοί
(και ακόμα καλύτερα και πόσο το πληρώνουν)
θα ήταν αυτό που θα βοηθούσε πολύ περισσότερο
στο να οδηγηθεί η Ελληνική κοινότητα να προτείνει
ή να αναπτύξει εναλλακτικές / ανταγωνιστικές λύσεις
και να αρχίσουμε να έχουμε ένα πιο υγιές και δυνατό
Ελληνικό οικοσύστημα (clusters, κοινότητες κλπ).

Επίσης, στα πλαίσια των EEA grants
(http://www.weareallcitizens.gr/) η ΕΕΛΛΑΚ έχει τη
δυνατότητα ως νόμιμη ΜΚΟ να διεκδικήσει κονδύλια
(οι προτάσεις είναι για μέσα Μαρτίου άρα υπάρχει
χρόνος) και να παίξει το ρόλο του project manager
και του ουσιαστικού μεσολαβητή μεταξύ δημοσίου
και κοινότητας.

Αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει όσο δεν έχουμε ιδέα
ποιες είναι οι ανάγκες και καλούμαστε να κάνουμε
προτάσεις "στα τυφλά".

Αν θέλετε να έχουμε ουσιαστική πρόοδο χρειαζόμαστε
καταγραφή των αναγκών. Αλλιώς αν είναι να προτείνουμε
στην τύχη, τότε LibreOffice, ubuntu και Postgres είναι
αυτά που έχουν παράξει μέχρι στιγμής το μεγαλύτερο
οικονομικό όφελος (προσθέτοντας όμως ρίσκο γιατί
καμία ουσιαστική προσπάθεια δεν έγινε για τη
δημιουργία τοπικού οικοσυστήματος
υποστήριξης ακόμα).

Χαιρετισμούς,
Παντελής