ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: [open-source] Re: [open-source] Re: [open-source] Re: [open-source] Re: [open-source] Re: [open-source] Έργο Ανοιχτού Λογισμικού - «ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ»

  • Subject: Re: [open-source] Re: [open-source] Re: [open-source] Re: [open-source] Re: [open-source] Re: [open-source] Έργο Ανοιχτού Λογισμικού - «ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ»
  • From: Pantelis Koukousoulas <pktoss [ at ] gmail [ dot ] com>
  • Date: Tue, 23 Dec 2014 12:09:58 +0200
Ναι, αλλά το θέμα είναι πώς μπορείς να αποδείξεις τη γνώση του
αντικειμένου με τρόπο που να είναι αξιόπιστος και να προστατεύει
το διοργανωτή του διαγωνισμού σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά
(το γνωστό "φύλαγε τα νώτα σου").

Η ύπαρξη πτυχίου πληροφορικής είναι μια τέτοια εξασφάλιση
(το μεταπτυχιακό και η αποδεδειγμένη επαγγελματική εμπειρία δεν
έχουν καμία αξία *στο συγκεκριμένο project* γιατί δε νομίζω κανένας
να κάνει μεταπτυχιακό στο trivial integration, πόσο μάλλον πριν
από 10 χρόνια).

Μια άλλη εξασφάλιση (για τέτοιου είδους projects) θα ήταν ίσως το
να δείξει κάποιος αντίστοιχα έργα στο github / transifex του?
(maintainership ή αποδεδειγμένη με βάση τα commits σημαντική
συνεισφορά σε τεχνικές μεταφράσεις και αντίστοιχα ολοκληρωμένα
έργα php / web development / integration).

Μια τρίτη εξασφάλιση θα μπορούσε να είναι αν κάποιος έχει
ολοκληρώσει ήδη το σημαντικό κομμάτι του έργου (το integration
ή τις μεταφράσεις) σε βαθμό που να μπορεί να το δείξει να δουλεύει,
μέχρι τη λήξη της προθεσμίας του διαγωνισμού.

Ακόμα καλύτερα δε αν έχει έτοιμα και acceptance tests τα οποία
μπορούν να βοηθήσουν στη σύγκριση με αντίστοιχες ανταγωνιστικές
προσφορές.

Νομίζω ότι για τέτοια ψιλοtrivial projects η τελευταία περίπτωση
είναι η καλύτερη εξασφάλιση από όλες. (Η καλύτερη εγγύηση
ότι θα μπορέσεις να φτιάξεις κάτι μέσα στην προθεσμία είναι
αν το έχεις κάνει ήδη).

Οπότε με αυτό τον τρόπο υποθέτοντας ότι ο τελικός στόχος είναι
η όσο το δυνατόν ποιοτικότερη και φθηνότερη λύση για το ΕΠΙΣΕΥ,
το "δίχτυ" του ψαρέματος λύσεων γίνεται όσο το δυνατόν πλατύτερο.

Οπότε μπορούν να προκύψουν προσφορές του στυλ:

* Ο Χ: Η εταιρεία μας έχει 2 υπαλλήλους με PhD και 10 χρόνια εμπειρία
  και αντίστοιχο portfolio, μεγάλο κύκλο εργασιών κλπ και μπορούμε να
  φτιάξουμε το project.

* Ο Υ: Έχουμε ήδη κάνει integration του moodle με τις Α,Β,Γ εφαρμογές
  όπως φαίνεται στο github μας (δίνει URL) και αντίστοιχες μεταφράσεις
  όπως φαίνεται στο transifex μας και μπορούμε να φτιάξουμε το project.

* Ο Ζ: Είμαστε startup και δεν έχουμε τυπικές προϋποθέσεις αλλά έχουμε
  ήδη φτιάξει το προγραμματιστικό / admin κομμάτι του έργου σε σημείο
  working demo + acceptance tests και έχουμε δυνατότητα συνεργασίας
  με επαγγελματίες μεταφραστές για τις μεταφράσεις.

 * Ο W: Επίσης χωρίς τυπικές προϋποθέσεις αλλά έχουμε ήδη τελειώσει
   το μεταφραστικό κομμάτι (π.χ., είμαστε οι maintainers της Ελληνικής
   μετάφρασης του moodle και το BBB χρειάστηκε μόνο 137 μηνύματα)
   και έχουμε δυνατότητα συνεργασίας για το προγραμματιστικό / admin
   κομμάτι του integration.

Δεδομένου ότι το λογικό είναι πώς οι Z και W θα έδιναν πολύ οικονομικότερη
προσφορά από τους X και Υ ο διοργανωτής θα μπορούσε να πει στους
Z και W απλά αν θέλουν να κάνουν μια κοινοπραξία μεταξύ τους και έτσι
να κερδίσει και σε χρόνο παράδοσης και σε κόστος και σε συνολικό impact
για την κοινότητα.

Η ανησυχία μου είναι ότι αν τη μετάβαση στο ΕΛ/ΛΑΚ τη δούμε απλά
με τη λογική "άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τη σκούφια του αλλιώς"
δηλαδή απλά αλλάξουν μερικά ονόματα (π.χ., Windows -> Linux,
MS Office -> LibreOffice κλπ) και ο τρόπος σκέψης μας μείνει ο
ίδιος ("συντεχνιακού τύπου" αποκλεισμοί -> τεχνητά φουσκωμένοι
προϋπολογισμοί έργων) τότε δεν έχουμε κερδίσει τίποτα, μάλλον
πίσω πήγαμε παρά μπροστά.

Θα έρθει μετά ο Χ vendor κάποιου proprietary / cloud LMS και θα
λέει "με το moodle και το BBB δώσατε 55000 για την ίδια δουλειά
που εγώ θα σας την είχα κάνει με 5000 και καλύτερα", κάποιος
θα καταφέρει να δει κάποιο σκάνδαλο σε σχέση με το ΕΛ/ΛΑΚ
και στο τέλος θα καταλήξει πάλι απλά παρένθεση η όλη ιστορία.

Προς το συμφέρον όλων μας είναι να βρούμε τρόπους ώστε το ΕΛ/ΛΑΚ
να οδηγήσει και σε σημαντικά πρακτικά / ποιοτικά / οικονομικά
"design wins" ώστε να καθιερωθεί και σαν προσέγγιση, ακόμα και
αν αυτό είναι και κάπως επίπονο και σημαίνει και ότι πρέπει να
βάλουμε το μυαλό μας να δουλέψει.

Just my 0.02,
Παντελής