ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: AP with multiple SSID

Γιάννη,

On 22/3/2012 12:22 μμ, Yannis Scopoulis wrote:
> [...]
> + pigtails + κεραιες επιλογής σου + outdoor/indoor case
> MikroTik Routerboard 751U-2HnD (Level 4)
> <http://www.aerial.net/shop/product_info.php?manufacturers_id=18&products_id=1114>
> για indoor use με 5 πορτες fast ethernet + δυνατότητα εξωτερικής κεραίας
>
> Αν θέλεις wds για pseudo-mesh τότε είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσεις
> boards με δυνατότητα για περισσότερες κάρτες ώστε να τρέξεις το wds σε
> άλλη κάρτα με άλλη συχνότητα (είτε στα 2.4 εντός είτε στα 5 GHz
> εκτός). Τότε πρέπει να χρησιμοποιήσεις τη σειρα RB/433AH ή RB/493AH
>
> Αλλα γιατι θέλεις να μπλέξεις μ' όλα αυτά σε ένα σχολείο?

Στην περίπτωση ενός συγκροτήματος σχολείων.. δεν θα ήθελα να "γεμίσω" το
σχολείο καλώδια για να δίνω
networking feed..
> Είναι σε συνέχεια αυτών που έγραφε ο Σπύρος απο το πολυτεχνείο?
> Over-engineering μου θυμίζει

Den είναι αρκεί να δείς τα use case...
1ο SSID ( caprive portal gia "old school: browsers
2o SSID για 802.1x
3o SSID  για καθηγητές allo vlan/ip address range me diaforetiko content
filter
4o SSID  για μαθητικό εργαστήρι με ακομη μεγαλύτεροους περιορισμούς (
π.χ στο server του σχολείου κλπ)

> Ενω με τα open/robin-mesh π.χ OM1P ή OM2P ή φλασσαρισμένα
> ubiquiti-Bullet2 τα βάζεις στο ρεύμα τα κάνεις register και τελειώνεις
> Ιδίως το ΟΜ2P φαινεται να ικανοποιεί σχεδόν όλες τις απαιτήσεις σου
> εκτος αυτών που είναι εξεζητημένες :)
Πραγματι είναι αρκετά καλά.. θα ήθελα επιπλέον 2-3 SSID  ( για τα
παραπάνω use cases) και για το ιδανικό WDS se allo kanali...

> Μη που πείς τα γνωστά περι ασφαλείας, και δομικού διαχωρισμού
> (βλ.multiple SSID για κάθε σχολείο σε συγκρότημα) είσαι σοβαρός
> άνθρωπος :) Trust is not transitive.

δεν με ενδιαφέρει η ασφαλεια σε Layer3 παρα μόνο σε layer2 (802.1x)
στον αέρα..και layer4 (SSL) ..
ο καθένας για την πάρτη(ι?) του..

> [...]
> προσθέτουν administration costs)
> β) να αποφεύγεις Layer2 mesh (π.χ batman) ιδίως όταν υπάρχει η αμυδρή
> πιθανότητα 2 gateways να βρεθουν στο ίδιο LAN (αν χρησιμοποιήσεις
> open-mesh)
>
> Αν σε ενδιαφέρουν τα Mikrotik μπορώ να βοηθήσω με ότι εμπειρία έχω ως
> τα τώρα
> Π.χ σκέψου το συνδυασμό ενός σχολικού router RB/750UP που δίνει και
> PoE σε όλες τις πόρτες έως 500mAmps (ετσι μπορείς να έχεις 1 πόρτα WAN
> 1 πορτα LAN και τρία AP με μόνο ένα τροφοδοτικό στο router χωρίς extra
> πριζες, τροφοδοτικά και λοιπές πολυπλοκότητες ...

Φιλικά,
Δημήτρης

Θα κοινοποιήσω την συζήτηση και σε άλλη λιστα εαν δεν σε πειράζει

Dimitrios K. Kalogeras

Electrical Engineer Ph.D.
Network Engineer
Netmode NTUA Lab
skype: aweboy
voice: +30-210-772 1448
fax:     +30-210-772 1866
e-mail: D [ dot ] Kalogeras [ at ] noc [ dot ] ntua [ dot ] gr