ΕΕΛΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Opensource eSignature service

Καλημέρα Σπύρο,
    Συμφωνώ με την πληροφορία που παραθέτεις. Ο βασικός προβληματισμός
είναι :
α) Με την συγκέντρωση όλων των κλειδιών σε έμπιστους παρόχους ανοίγει
ακόμη μια τρύπα στην συλλογική ασφάλεια. Μην ξεχνάμε τις πρόσφατες
αστοχίες των υπαρχόντων PKI Trust providers να διαφυλάξουν τις δικές
τους CA ή ακόμη και τις επιλογές τους να παρέχουν υπερβολικές
δυνατότητες έκδοσης πιστοποιητικών από τρίτες οντότητες (ή τέταρτες αν
θέλετε).

β)  Όλο το περιβάλλον απαιτεί εκτός από λογισμικό μια δυνατότητα
λειτουργίας (operational capability) που περιλαμβάνει τεχνολογία,
τεχνογνωσία-ανθρώπους και διαδικασίες. Το κόστος της τεχνολογίας δεν
κυριαρχεί σε αυτά. Οι Trust providers αγωνίζονται να καλύψουν το κόστος
και να αποκτήσουν μια αγορά καθώς χρόνια τώρα απλά επιβιώνουν. Ο eIDAS
έχει και αυτός τον ρόλο του σε αυτή την προσπάθεια.

γ) Και σε αυτόν τον τομέα το επιχειρηματικό μοντέλο είναι η παροχή
μεγαλύτερης ευκολίας έναντι λιγότερης ασφάλειας. Κοινώς δεν
αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα διαλειτουργικότητας των προσωπικών
HSM(Τοκεν) και της έλλειψης εκπαίδευσης του πληθυσμού. Αντί-αυτού
πουλάμε ηλεκτρονική υπογραφή σαν υπηρεσία. Αυτό ίσως είναι το μεγαλύτερο
πρόβλημα για εμένα.

Στο τέλος βέβαια η συζήτηση γίνεται γενική αλλά βοηθάει να
σκιαγραφήσουμε το περιβάλλον από πλευράς ασφάλειας και προκλήσεων που θα
πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας.
Όπως ήδη έγραψα ο ορισμός του προβλήματος και ο καθορισμός των σεναρίων
χρήσης είναι σημαντικός για να αποφεύγεται μια εντελώς θεωρητική προσέγγιση.

Με εκτίμηση

Χάρης

On 20/7/2016 7:36 μμ, Σπυρίδων Κόλλιας wrote:
> [...]
>     επιθυμιτέας λυσης.

>     ----
>     Λαμβάνετε αυτό το μήνυμα απο την λίστα: Γενική λίστα αλληλογραφίας
>     και συζητήσεων της κοινότητας που ασχολείται με θέματα ιδιωτικότητας,
>     https://lists.ellak.gr/privacy/listinfo.html
>
>     Μπορείτε να απεγγραφείτε από τη λίστα στέλνοντας μήνυμα ηλ.
>     ταχυδρομείου στη διεύθυνση <privacy+unsubscribe [ at ] ellak [ dot ] gr
>     <mailto:privacy%2Bunsubscribe [ at ] ellak [ dot ] gr>>.

Koutsouris Charalampos, MSc, CISA,CISSP
Institute of Informatics and Telecommunications,
Fax: +30 - 210 - 6543615
E-mail: harisk [ at ] iit [ dot ] demokritos [ dot ] gr
mobile : 0030 6981013265
Skype : koutsourish

---
Αυτό το e-mail ελέγχθηκε για ιούς από το πρόγραμμα Avast antivirus.

----