ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Μια εκτεταμένη απάντηση στον κύριο Ραγιαδάκο - εφαρμογή του 2Β1

  • Subject: Μια εκτεταμένη απάντηση στον κύριο Ραγιαδάκο - εφαρμογή του 2Β1
  • From: Alexandros Kofteros <alexandros [ at ] apoplous [ dot ] org>
  • Date: Mon, 11 Sep 2006 19:14:43 +0200
Ως απάντηση στις πολύ σωστές ανησυχίες του κύριου Ραγιαδάκου, παραθέτω τα ακόλουθα:

KALHMERA KAI KALH DOYLEIA SE OLOYS
DIAVAZONTAS TA SXOLIA TOY KYRIOY KOFTEROY ARXISA NA PANIKOVALOMAI. ALOIMONO AN APO TO PRWTO VHMA PERASOYME STO EPIPEDO ALLAGHS TOY TROPOY DIDASKALIAS STHN TAKSH! APOTHXAME

Το ζητούμενο εδώ ΕΙΝΑΙ η αλλαγή στον τρόπο -όχι διδασκαλίας- αλλά μάθησης!


!!! PISTEYW LOIPON OTI
1) H CM1 PREPEI NA ARXISEI NA DINETAI STHN PRWTH TAKSH GYMNASIOY, OPOY H EPITYXIA TOY EINAI EKSASFALISMENH KAI OXI STO DHMITIKO.

Στη Μέση Εκπαίδευση η κύρια έμφαση του υπολογιστή είναι ως αντικείμενο και όχι (τόσο) ως μέσο μάθησης. Από αυτή την άποψη είναι σαφώς ευκολότερη η χρήση του. Αν όμως θα το θεωρήσουμε εργαλείο μάθησης, τότε είναι σημαντικό να αναπτυχθεί υλικό. Υπενθυμίζω πως αυτή είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που εργαζόμαστε στη δημοτική εκπαίδευση με σύστημα Linux/OpenSource Software και σε αναλογία 1:2 (3 δημοτικά σχολεία) και 1:1 (ένα δημοτικό σχολείο) έτσι οι απόψεις μας έρχονται ως αποτέλεσμα εφαρμοσμένης έρευνας.


2) STHN PRWTH FASH H CM1 8A XRHSIMOPOIH8EI APLA SAN ANAGNWSTHS TWN VIVLIWN POY FTIAXNEI TO PI SE PDF.

Αν κάνουμε κάτι τέτοιο, τότε είναι σαν να αγοράζει το ελληνικό κράτος αεροπλανοφόρο για να κυνηγάει λαθρομετανάστες! Εκτός φυσικά και αν θα μιλήσουμε για διαδραστικά αρχεία pdf στα οποία ο μαθητής θα μπορεί να επέμβει στο περιεχόμενο κλπ. Παρακαλώ δείτε την αναφορά 'www.apoplous.org/downloads/report8.pdf' για το πώς θα μπορούσε να είναι αυτό το υλικό.


3) OI KA8HGHTES 8A PAROYN FYSIKA APO ENA LAPTOP ALLA AN 8ELOYN NA TO XRHSIMOPOIHSOYN KALWS. AN DEN 8ELOYN KAI PALI KALWS!!!

Η εφαρμογή είναι καλό να ξεκινήσει από έναν ΠΥΡΗΝΑ εκπαιδευτικών οι οποιοι και θα αποτελέσουν το παράδειγμα για τους υπόλοιπους. Ο φόρτος εργασίας σε μια τάξη με αναλογία 1:1 είναι πολλαπλάσιος. Αν οι εκπαιδευτικοί δεν θέλουν να αξιοποιήσουν την τεχνολογία, τότε ΔΕΝ θα γίνει αξιοποίηση της τεχνολογίας. Ο εκπαιδευτικός είναι το Α και το Ω σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα!


4) STHN PRWTH FASH EMFASH NA DO8H STH DHMIOYRGIA TOY TOPIKOY KAI E8NIKOY DIKTYOY, OPOY 8A MPOREI NA LEITOYRGHSEI TO MESSH NETWORK THS CM1.


Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας! Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν και σίγουρα από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε. Το Mesh Network όμως θα πρέπει να οδηγήσει τους μαθητές μας σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο και όχι απλά στο miniclip (www.miniclip.com) ή άλλες διασκεδαστικές μεν αλλά μηδενικής παιδαγωγικής αξίας σελίδες! Και πάλι, αν και γίνομαι φορτικός, θα σας παραπέμψω στις προτάσεις που αναφέρουμε στο www.apoplous.org/downloads/report8.pdf

AYTA PISTEYW EINAI ARKETA GIA NA ASXOLH8OYME TA TRIA PRWTA XRONIA KAI AS KSEXASOYME PROS TO PARON TA YPOLOIPA.

Το ζητούμενο είναι η παιδαγωγική αξιοποίηση των μηχανημάτων για βελτίωση της εκπαίδευσης. Η εφαρμογή (και επέκταση) του προγράμαμτος εισαγωγής του 2Β1 ή οποιασδήποτε άλλης τεχνολογίας θα γίνει σε μαζική κλίμακα μόνο ΜΕΤΑ που θα αποδειχθεί η παιδαγωγική τους αξία. Γι'αυτό, παράλληλα με την πιλοτική εφαρμογή του υπολογιστή θα πρέπει -έστω σε μικρή κλίμακα- να αναπτυθχεί και υλικό. Δεν μπορούμε να ζητήσουμε από το κράτος - Κυπριακό και Ελληνικό- να προχωρήσει σε μια αγορά που θα του κοστίσει εκατομμύρια αν πρώτα δεν έχουμε έμπρακτα -έστω σε πιλοτικό στάδιο- αποτελέσματα σε παιδαγωγικό επίπεδο. Τα αποτελέσματα αυτά μπορεί να είναι ποσοτικά (π.χ. βελτίωση βαθμολογίας, μείωση του αναλφαβητισμού) αλλά και ποιοτικά (π.χ. βελτίωση του μαθησιακού κλίματος κ.α.).

Πιστεύω πως σχόλια όπως αυτά του κύριου Ραγιαδάκου είναι ΘΕΤΙΚΟΤΑΤΑ μια και εκφράζουν τις ανησυχίες αρκετών από εμάς αλλά και δίνουν τροφή για μια ωφέλιμη συζήτηση που βοηθά το όλο έργο.

Φιλικά

Αλέξανδρος Κοφτερός

πλοήγηση μηνυμάτων