ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Τα νιάτα κάνουν τους πολέπους και οι γέροι τις συνθήκες

  • Subject: Re: Τα νιάτα κάνουν τους πολέπους και οι γέροι τις συνθήκες
  • From: Alexandros Kofteros <alexandros [ at ] apoplous [ dot ] org>
  • Date: Tue, 12 Sep 2006 20:49:11 +0200
Απολογούμαι για το μέγεθος του email που ακολουθεί :)

Η μνήμη των 512 ΜΒ όντως δεν είναι αρκετή, όμως θα ήταν άσκοπο να επενδυθούν χρήματα -στο σημείο αυτό- για επέκταση της μνήμης . Εξωτερικά θα μπορου΄σε να γίνει διαχείριση δίσκων USB ή απλών Memory Sticks. Μια καλή λύση θα ήταν να χρησιμοποιήσουμε την εσωτερική μνήμη για αποθήκευση αρχείων εντός του υπολογιστή όταν το μηχάνημα λειτουργεί εκτός δικτύου. Μέσα στο σχολείο θα ήταν ίσως ιδανική κατάσταση να λειτουργεί ο υπολογιστής ως μέρος του τοπικού δικτύου, και θα ήταν καλό να γνωρίζαμε τις ακριβείς δυνατότητες που προσφέρονται (κάτι που θα ήθελα να συζητήσω με τον κ. Μπλέτσα αν βρει το χρόνο κατά τη διάρκεια του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΕΕΕΠ.

Αναφορικά με το τι μένει από το χώρο των 512MB όταν γίνουν οι εγκαταστάσεις των βασικών λογισμικών, η απάντηση είναι 'πολύ λίγα'. Αυτό το έχουμε δοκιμάσει σε μηχανήματα με Linux & Windows XPe , αν και το συγκεκριμένο λογισμικό αναμένουμε (και ελπίζουμε) να είναι σαφώς 'ελαφρύτερο'.

Σε κάθε σχολείο, είτε έχει 300 είτε 500 μαθητές, υπάρχει μια σταθερή αναλογία μαθητών ανά πάσα στιγμή που μπορούν να είναι συνδεδεμένοι με το διαδίκτυο, και αυτό επιβάλλεται από το ωρολόγιο πρόγραμμα. Άρα, σε καμία περίπτωση το 100% των μαθητών δεν θα είναι συνδεδεμένο με το διαδίκτυο. Για να πάρετε όμως μια καλή ιδέα ενός απλούστερου μοντέλου, είναι καλό να κάνετε μια διαίρεση του εύρους ζώνης που υπάρχει διαθέσιμο (π.χ. 2Mbps) με ένα ποσοστό 60-70% του αριθμού των μαθητών που υπάρχουν στο σχολείο (αν θα αναφερόμαστε στην περίπτωση που όλοι αυτοί εργάζονται στο διαδίκτυο). Η εκτίμηση αυτή δεν είναι αυθαίρετη αλλά προκύπτει από την μελέτη του ωρολόγιου προγράμματος της δημοτικής εκπαίδευσης σε ένα περιβάλλον όπου ο κάθε μαθητής θα είχε άμεση πρόσβαση σε έναν υπολογιστή. Από εκεί και πέρα, η λειτουργικότητα εξαρτάται απόλυτα από το τι ακριβώς θα κάνουν στο διαδίκτυο. Αν η πρόσβαση θα αφορά κείμενο & εικόνες τότε ο φόρτος στο δίκτυο θα είναι συγκεκριμένος, αν θα αφορά πολυμεσικό υλικό, ακόμη και σε μορφή flash, τότε ο φόρτος θα αυξηθεί κατακόρυφα.

Ένας τρόπος να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα είναι να γίνει επιλογή όγκου υλικού (π.χ. ψηφιακό video) το οποίο να παρέχεται στους μαθητές μέσω του τοπικού (ασύρματου ή ενσύρματου) δικτύου του σχολείου. Η χρήση του διαδικτύου μπορεί να 'περιοριστεί' σε εύρεση πληροφοριών ή άλλες δραστηριότητες που δεν θα απαιτούν μεγάλες ταχύτητες, εκτός φυσικά και αν υπάρξει η απαραίτητη υποδομή. Οι εκτιμήσεις αυτές, και πάλι, δεν είναι αυθαίρετες αλλά μας έχουν δοθεί από την Sun Microsystems η οποία υποστηρίζει ένα από τα ερευνητικά μας προγράμματα.

Φιλικά
Αλέξανδρος

O/H RAGIADAKOS Christos έγραψε:

Αγαπητοί συναγωνιστές

Χάρηκα από την αντίδραση και ανταπόκριση στο σχόλιό μου. Ένιωσα τη δύναμη της νιότης και η ελπίδα μπήκε στην καρδιά μου. Αλλά επιτρέψτε μου να μη συνεχίσω προς το παρόν αυτή τη συζήτηση.

Θα ήθελα όμως, αν κάποιος γνωρίζει, να μου δώσει τις παρακάτω πληροφορίες:

1) Όπως ίσως ξέρετε έχει αρχίσει η διαδικασία κατάθεσης προτάσεων στο 4^ο ΚΠΣ. Ξέρει κανείς αν έχουν γίνει σχετικές με το 2Β1 ενέργειες στο πλαίσιο κάποιας υπηρεσίας (π.χ. Κοινωνία της Πληροφορίας, ΥΠΕΠΘ, κλπ) ώστε να μπορέσω να συντονίσω τις ενέργειές μου στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο;

2) Δυστυχώς οι τεχνικές μου γνώσεις δεν είναι πολλές αλλά νομίζω ότι η σταθερή μνήμη flash των 512 ΜΒ δεν είναι μεγάλη. Μπορεί κανείς να μου πει (ή να μου υποδείξει που θα το βρω) πόσος ωφέλιμος χώρος θα μείνει μετά την τοποθέτηση των βασικών προγραμμάτων (λειτουργικό, κειμενογράφο, κλπ);

3) Τι εγκαταστάσεις χρειάζονται σε ένα σχολείο, για να μπορούν τα 500 παιδιά να μπαίνουν συγχρόνως στο διαδίκτυο; Υπάρχει κάποια μελέτη που θα μπορούσα να διαβάσω;

Πάντα φιλικά

Χρήστος