ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: [Epistimoniki-epitropi-ellak] Fwd: OpenCertification & OpenE-School!!!

  • Subject: Re: [Epistimoniki-epitropi-ellak] Fwd: OpenCertification & OpenE-School!!!
  • From: George Androulakis <gandroul [ at ] upatras [ dot ] gr>
  • Date: Mon, 11 May 2009 15:53:09 +0300
Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία, βλέπε ΚΥΑ Πιστοποίησης Φορέων (A/25081
Aνάπτυξη και Εφαρμογή Συστήματος Πιστοποίησης και Περιοδικού Ελέγχου
Φορέων Χορήγησης Πιστοποιητικών Πληροφορικής ή Γνώσης Χειρισμού Η/Υ.)
από 8/12/2005, οποιαδήποτε προσπάθεια ανάπτυξης αυτοματοποιημένου
συστήματος πιστοποίησης για να τύχει της αναγνώρισης από το κράτος θα
πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις αντίστοιχες διαδικασίες διαχείρισης
εξεταζόμενων, εξεταστών, τεστ, ερωτήσεων, προσωπικών δεδομένων κ.α.

Άρα υπάρχουν δύο σημαντικοί άξονες:

Άξονας 1: Αυτοματοποιημένο Σύστημα Εξέτασης
Πρέπει να υλοποιηθεί ένα αυτόνομο αυτοματοποιημένο σύστημα που μπορεί να
τρέχει κάτω από οποιοδήποτε κέλυφος (Linux ή/και Windows ή/και Web ή όλα
μαζί). Σε αυτό το κομμάτι, της αυτοματοποιημένης εξέτασης, συμφωνώ ότι
μπορούν να βρεθούν πολλά λογισμικά (ή στη χειρότερη περίπτωση μπορούν να
υλοποιηθούν σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα). Σε αυτό το σημείο, υπάρχουν
και θέματα αξιοπιστίας πέρα από το τεχνικό μέρος. Δεν αρκεί το λογισμικό
να είναι αξιόπιστο αλλά και το περιεχόμενο του να είναι εξίσου
αξιόπιστο. Οι ερωτήσεις που απαρτίζουν τα τεστ, πρέπει να ικανοποιούν
συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς και τεχνικούς κύκλους ποιότητας. Τα τεστ
πρέπει να είναι διαχρονικά ισοδύναμα ενώ οι ερωτήσεις πρέπει να αλλάζουν
σε τακτά χρονικά διαστήματα. Όσοι έχουν εμπειρία από εξέταση μπορούν να
καταλάβουν πόσο δύσκολο είναι να φτιάχνονται ισοδύναμα θέματα χωρίς
συγχρόνως να είναι γνωστά. Υπάρχει μια λεπτή γραμμή όπου μπορεί να
οδηγήσει το σύστημα εξέτασης σε εκφυλισμό.

Άξονας 2: Διαχειριστικό Σύστημα
Ένα σημείο που έχει ιδιαίτερη σημασία και δεν πρέπει να υποτιμηθεί είναι
η συνεργασία του λογισμικού με τις ήδη προδιαγεγραμμένες από την ΚΥΑ
αρχές διαχείρισης (Κεντρικό Διαχειριστικό Σύστημα Πιστοποίησης - ΚΕΔΙΣΠ
όπως ονομάζεται στην ΚΥΑ). Το ανοικτό λογισμικό που θα δημιουργηθεί
πρέπει να συνεργάζεται με όλες τις οντότητες του διαχειριστικού
συστήματος.

Γιώργος. Ανδρουλάκης