ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Πρόσκληση στην ημερίδα Labs.OpenGov

ΟΚ, μόλις με ενημέρωσε η κ. Τσιαλαμάνη και μου είπε ότι τελικά ήρθε σε
επικοινωνία μαζί σας και με τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής του διαγωνισμού
του labs.opengov.gr.

Φιλικά,

Άρης Κοζύρης
 

> -----Original Message-----
> From: eellak-advisory-bounces [ at ] grnet [ dot ] gr 
> [mailto:eellak-advisory-bounces [ at ] grnet [ dot ] gr] On Behalf Of 
> Vangelis Katsikaros
> Sent: Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2010 2:08 μμ
> To: Theodoros G. Karounos
> Cc: eellak-advisory [ at ] ellak [ dot ] gr; epistimoniki epitropi eellak
> Subject: Re: [EELLAK-advisory] Πρόσκληση στην ημερίδα Labs.OpenGov
> 
> Συγνώμη για το 2ο μαιλ, αλλά παρατήρησα πως υπήρξε κάποιο 
> πρόβλημα encoding
> (https://mailman2.grnet.gr/pipermail/eellak-advisory/2010-Febr
uary/000175.html)
> 
> ------------
> 
> Καλημέρα σας
> 
> Είχαμε λάβει μέρος στον διαγωνισμό του labs.opengov.gr με την 
> πρόταση "Σύστημα διαχείρισης, επεξεργασίας και προβολής 
> διαγραμμάτων ροής" 
> (http://labs.opengov.gr/2010/01/31/1847) η οποία ήταν η 2η σε 
> κατάταξη από τις περισσότερο δημοφιλείς προτάσεις.
> 
> Το Σάββατο 20 Φεβ μας ήρθε το μαιλ που επισυνάπτουμε [1]. 
> Απαντήσαμε στην κ Τσιαλαμάνη, σχεδόν αμέσως ρωτώντας για 
> τυχόν διαθέσιμες παραπάνω διευκρινίσεις, δίχως να λάβουμε 
> απάντηση έως τώρα.
> 
> Ανανεώσαμε το περιεχόμενο της πρότασης και την Δευτέρα 22 Φεβρ, στις
> 11:45 προσπαθήσαμε να ανανεώσουμε το κείμενο που είχαμε 
> αναρτήσει στο labs.opengov.gr. Δυστυχώς δεν μπορούσαμε να 
> επεξεργαστούμε την υπάρχουσα πρόταση ή να δημιουργήσουμε μια 
> καινούργια. Στείλαμε μαιλ στην κ Τσιαλαμάνη για να την 
> ενημερώσουμε αλλά δεν υπήρξε κάποια απάντηση μέχρι τις 13:00.
> 
> Προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε τηλεφωνικά με την κ 
> Τσιαλαμάνη αλλά δεν την γνώριζαν και είχαν στοιχεία 
> επικοινωνίας ούτε στην ΕΛΛΑΚ (210-7474-279), ούτε στο γραφείο 
> του κ Πανορέτου (μιλήσαμε με την κ Πολίτη).
> 
> Απαντήσαμε στο μαιλ της κ Τσιαλαμάνη, επισυνάπτοντας την πρόταση.
> 
> Θα θέλαμε να ρωτήσουμε εδώ, στην λίστα eellak-advisory, αν 
> γνωρίζετε κάτι για την διαδικασία και αν έχετε κάποια 
> παραπάνω πληροφόρηση.
> 
> Περιλαμβάνουμε το ανανεωμένο κείμενο της πρότασης [2]. Δεν 
> επισυνάπτουμε το pdf μην γνωρίζοντας το όριο των attachement 
> της λίστας. Αν θέλετε μπορούμε να το στείλουμε προσωπικά 
> στους ενδιαφερόμενους.
> 
> Ευχαριστούμε,
> Καραγιάννης Θανάσης
> Κατσικάρος Βαγγέλης
> Σταύρου Παναγιώτης
> 
> 
> 
> [1] το μαιλ από την κ. Τσιαλαμάνη
> 
>  > -------- Original Message --------
>  > Subject: Αξιολόγηση Προτάσεων
>  > Date: Sat, 20 Feb 2010 00:41:00 +0200  > From: Charitini 
> Tsialamani <tsialamx [ at ] gmail [ dot ] com>  > To: vkatsikaros [ at ] gmail [ dot ] com, 
> boole [ at ] otenet [ dot ] gr, teliak [ at ] sch [ dot ] gr, 
> tsifg [ at ] otenet [ dot ] gr,     glekakos [ at ] aueb [ dot ] gr
>  > CC: labs [ at ] opengov [ dot ] gr
>  >
>  > Αγαπητή κυρία / κύριε
>  >
>  > Πρόσφατα καταθέσατε την πρόταση σας στο δικτυακό τόπο  > 
> http://labs.opengov.gr με την πρόθεση να συμβάλετε στον 
> ανασχεδιασμό  > των κυβερνητικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Η 
> πρόταση σας βρήκε μεγάλη  > ανταπόκριση ανάμεσα στους 
> επισκέπτες του δικτυακού τόπου (ήταν μια από  > τις 12 
> περισσότερο δημοφιλείς προτάσεις). Ωστόσο η Επιτροπή  > 
> Αξιολόγησης έκρινε ότι η παρουσίαση της χρειάζεται 
> περισσότερη  > ευκρίνεια για να γίνει αντιληπτή η δυνατότητα 
> εφαρμογής της. Αν  > νομίζετε ότι μπορείτε να βελτιώσετε την 
> περιγραφή - παρουσίαση της  > πρότασης σας, σας παρακαλούμε 
> να αναρτήσετε στον ίδιο δικτυακό τόπο  > μια βελτιωμένη 
> εκδοχή της. Αν αυτό το κάνετε μέχρι τη Δευτέρα  > 22.02.2010 
> στις 2μμ, η πρόταση σας θα αξιολογηθεί πάλι από την  > 
> Επιτροπή και θα κριθεί για να παρουσιαστεί στη συνάντηση της 
> Τετάρτης  > 24.02 (Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών).
>  >
>  >        Η Επιτροπή Αξιολόγησης
>  >
>  >        Γιάννης Γιαναράκης, in.gr
>  >        Πέτρος Καβάσαλης, Παν. Αιαγαίου και ΕΑΙΤΥ
>  >        Νεκτάριος Κοζύρης, ΕΜΠ
>  >        Χρήστος Μπούρας, Παν. Πατρών και ΕΑΙΤΥ
>  >        Γρηγόρης Χωματάς, betaconcept
>  > --
> 
> 
> [2]
> 
> Σύστημα διαχείρισης, επεξεργασίας και προβολής  διαγραμμάτων ροής
> 
> Εισαγωγή
> 
> Ένα από τα προβλήματα της γραφειοκρατίας στις δημόσιες 
> υπηρεσίες είναι η ασάφεια των βημάτων τα οποία πρέπει να 
> γίνουν προκειμένου να ολοκληρωθεί μια υπηρεσιακή διαδικασία. 
> Η πρόταση μας αφορά την μηχανοργάνωση της ροής εργασιών 
> (workflow) των υπηρεσιακών διαδικασιών με ένα σύστημα 
> διαχείρισης, επεξεργασίας και προβολής των διαγραμμάτων ροής εργασιών.
> 
> Μια υπηρεσιακή διαδικασία είναι ένα σύνολο από εργασίες, οι 
> οποίες συσχετίζονται, και η οποία υλοποιεί, μέσα στα πλαίσια 
> ενός οργανισμού, με βάση κανόνες και ρόλους, έναν 
> συγκεκριμένο στόχο. Πχ η έγκριση της άδειας Χ διεκπεραιώνεται 
> μετά την γνωμάτευση από τον Α, τις υπογραφές των προϊσταμένων 
> των τμημάτων Β, Γ και την πρωτοκόλληση της, στο τμήμα Δ.
> 
> Η ροή εργασιών (workflow) σχετίζεται με την αναγνώριση και 
> την αυτοματοποίηση των εργασιών που απαρτίζουν μια υπηρεσιακή 
> διαδικασία, κατά την οποία έγγραφα, πληροφορίες ή εργασίες 
> ανταλλάσσονται ανάμεσα σε συγκεκριμένα άτομα ή τμήματα της 
> υπηρεσίας σύμφωνα με ορισμένους κανόνες.
> 
> Πρόβλημα
> 
> Στις συναλλαγές μας με το δημόσιο, μπορούν να προκύψουν 
> διάφορα προβλήματα που σχετίζονται με γραφειοκρατικές 
> διαδικασίες. Τα κυριότερα είναι τα εξής:
> - ένας υπάλληλος δεν είναι δυνατόν να γνωρίζει με λεπτομέρεια 
> όλες τις διαδικασίες που ισχύουν σε όλα τα τμήματα ενός 
> μεγάλου οργανισμού, ώστε να ενημερώσει ανάλογα τον πολίτη.
> - ο υπάλληλος ενδέχεται να ξεχάσει να αναφέρει ένα μικρό, 
> αλλά ενδεχομένως σημαντικό ή χρονοβόρο στην επίλυση, τμήμα 
> μιας διαδικασίας.
> - ο χρόνος που χρειάζεται ο πολίτης για να ενημερωθεί για το 
> επόμενο βήμα κατά την διεκπεραίωση μιας διαδικασίας δεν είναι 
> παραγωγικός ούτε για τον ίδιο ούτε για την υπηρεσία. Σπαταλά 
> πόρους τόσο από την υπηρεσία (που προσπαθεί να εξηγήσει την 
> διαδικασία ή να βρει ποιο είναι το επόμενο βήμα) όσο και από 
> τον πολίτη (που βλέπει την διαδικασία που τον ενδιαφέρει να 
> καθυστερεί).
> 
> Μία λύση στο πρόβλημα
> 
> Την λύση της καταγραφής των ροών εργασιών εφαρμόζουν με 
> επιτυχία εδώ και καιρό τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), 
> τα οποία γνωρίζουν την ροή συγκεκριμένων εργασιών για 
> ορισμένες δημόσιες υπηρεσίες. Η λύση που εμείς προτείνουμε 
> ουσιαστικά εξωτερικεύει αυτήν που ήδη τα ΚΕΠ χρησιμοποιούν 
> για την διεκπεραίωση των παραπάνω εργασιών και τη διευκόλυνση 
> του πολίτη με την υλοποίηση ενός συστήματος διαχείρισης, 
> επεξεργασίας και προβολής των διαγραμμάτων ροής εργασιών. Το 
> σύστημα αυτό θα είναι μια web based εφαρμογή στην οποία θα 
> έχουν πρόσβαση δύο είδη χρηστών: α) Οι υπάλληλοι που θα είναι 
> υπεύθυνοι για τη σχεδίαση των διαγραμμάτων ροής και για την 
> ανανέωσή τους και β) οι πολίτες που θα αναζητούν πληροφορίες.
> 
> Οι πρώτοι , οι χρήστες δηλαδή του συστήματος από την πλευρά 
> της υπηρεσίας θα έχουν πρόσβαση στο σχεδιαστικό κομμάτι της 
> εφαρμογής όπου θα πραγματοποιείται η μοντελοποίηση των 
> διαδικασιών με διαγράμματα ροής.
> 
> Ο πολίτης από την άλλη, θα μπορεί με πολύ απλά βήματα να μπει 
> στο σύστημα, να αναζητήσει την διαδικασία για την οποία 
> ενδιαφέρεται και να προβάλλει το αντίστοιχο διάγραμμα ροής. 
> Σε αυτό θα περιέχονται οπτικοποιημένες με μορφή διαγράμματος 
> οι πληροφορίες για τη διαδικασία,
> όπως:
> - τα δικαιολογητικά που χρειάζονται για την διαδικασία
> - από ποιές υπηρεσίες μπορεί κανείς να τα προμηθευτεί
> - με ποιά σειρά πρέπει κανείς να τα προμηθευτεί
> - σε ποια τμήματα της υπηρεσίας πρέπει να τα προσκομίσει
> 
> Έτσι ο πολίτης θα αποκτά μια ολοκληρωμένη εικόνα για το τι 
> πρέπει να κάνει, έχοντας στη διάθεσή του ουσιαστικά ένα 
> διάγραμμα-χάρτη για κάθε διαδικασία.
> 
> Όσον αφορά την υλοποίηση μιας τέτοιας εφαρμογής σημειώνουμε 
> πως υπάρχουν διαθέσιμες λύσεις ανοικτού κώδικα οι οποίες 
> υλοποιούν συστήματα διαχείρισης ροής εργασιών. Ενδεικτικά 
> αναφέρουμε το http://www.processmaker.com/ (άδεια GNU Affero 
> General Public License).
> 
> Εφαρμογή
> 
> Η γενικευμένη χρήση των διαγραμμάτων ροής, μέσω ενός 
> συστήματος σαν αυτό που περιγράφεται παραπάνω, θα βοηθούσε 
> σημαντικά στην άμεση πληροφόρηση και εξυπηρέτηση του πολίτη 
> μέσω της αποσαφήνισης των ενεργειών που είναι απαραίτητες για 
> την ολοκλήρωση μιας διαδικασίας. Επιπλέον, σημαντικό κέρδος 
> θα υπάρξει από τον πιθανό ανασχεδιασμό – βελτιστοποίηση 
> υπηρεσιακών διαδικασιών μιας και αυτές θα υπάρχουν μοντελοποιημένες.
> 
> Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, τα ΚΕΠ έχουν κάνει ένα 
> σημαντικό ξεκίνημα στον τομέα της καταγραφής των διαδικασιών 
> και της πληροφόρησης του πολίτη σχετικά με αυτές, κυρίως 
> συγκεντρώνοντας πληροφορίες που αφορούν τη διεκπεραίωση τους. 
> Το γεγονός αυτό τα καθιστά ιδανική περίπτωση για μια πρώτη 
> εφαρμογή ενός συστήματος διαγραμμάτων ροής. Ο πολίτης που 
> αναζητά πληροφορίες για μια συγκεκριμένη διαδικασία θα μπορεί 
> να έχει πρόσβαση στο σύστημα μέσω του δικτυακού τόπου των ΚΕΠ 
> ή απευθυνόμενος σε ένα ΚΕΠ να λάβει τις ίδιες οδηγίες σε έντυπη μορφή.
> 
> Σταδιακά, η χρήση μιας τέτοιας δικτυακής εφαρμογής μπορεί να 
> υιοθετηθεί και από άλλους φορείς και υπηρεσίες όπως 
> νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, δήμοι. Σκοπός είναι να 
> υπάρξει μια ομογενοποιημένη ως προς τις προδιαγραφές 
> μοντελοποίηση των διαδικασιών. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα:
> - την μείωση του φόρτου εργασίας των υπηρεσιών, αφού οι 
> πολίτες δεν θα χρειάζεται να απασχολούν τους υπαλλήλους για 
> την γνωστοποίηση των διαδικασιών.
> - την εκμηδένιση των πιθανών λαθών από την πλευρά των 
> υπηρεσιών, μιας και θα μειωθεί σημαντικά ο φόρτος εργασίας 
> των υπαλλήλων.
> - την ευκολότερη εκπαίδευση των νέων υπαλλήλων.
> 
> Αφού ολοκληρωθεί η μοντελοποίηση, ο πολίτης που επισκέπτεται 
> το δικτυακό τόπο μιας υπηρεσίας  θα μπορεί να λάβει τις 
> πληροφορίες που αναζητά σε μια μορφή απλή και κατανοητή.
> 
> Επεκτάσεις
> 
> Από τα παραπάνω είναι προφανές πως τα οφέλη από τη 
> γενικευμένη χρήση διαγραμμάτων ροής στο σύνολο των δημόσιων 
> υπηρεσιών θα είναι πολλά και σημαντικά. Ένα σύστημα 
> διαχείρισης ροής εργασιών (Business Process
> Management) μπορεί να αξιοποιηθεί μελλοντικά με τους εξής τρόπους:
> Βελτιστοποίηση της ροής εργασιών. Ενδεχομένως να αποκαλυφθούν 
> μη αναγκαίες εργασίες διαδικασίες ή να μπορέσουν να 
> βελτιστοποιηθούν χρονικά οι ήδη υπάρχουσες, μειώνοντας έτσι 
> την γραφειοκρατία.
> 
> Αν το σύστημα εφαρμοστεί σε αρκετές υπηρεσίες τότε ο πολίτης 
> θα μπορεί να ενημερώνεται και για διαδικασίες που εμπλέκουν 
> διαφορετικούς φορείς και υπηρεσίες.
> 
> Το σύστημα, αφού θα έχουν αναγνωριστεί οι ροές εργασιών, 
> μπορεί να βοηθήσει στην μηχανοργάνωση των εργασιών μέσα σε 
> μια υπηρεσία.
> Η μηχανοργάνωση των εργασιών μιας υπηρεσίας μπορεί να 
> οδηγήσει σε ηλεκτρονική παρακολούθηση της εξέλιξης μιας διαδικασίας.
> 
> Συνοψίζοντας
> 
> Στα πιθανά γραφειοκρατικά προβλήματα και δυσκολίες που 
> συναντά καθημερινά ο πολίτης στις συναλλαγές του με τις 
> δημόσιες υπηρεσίες, μια ευρύτερη και εξωτερικευμένη χρήση των 
> διαγραμμάτων ροής και των εφαρμογών τους θα μπορούσε να 
> αποτελέσει το κλειδί της λύσης.
> 
> Η υλοποίηση ενός συστήματος διαχείρισης, επεξεργασίας και 
> προβολής των διαγραμμάτων ροής θα μπορούσε να συμβάλλει στην 
> καλύτερη πληροφόρηση του πολίτη και την αύξηση της απόδοσης 
> του γραφειοκρατικού μηχανισμού παίζοντας εν τέλει σημαντικό 
> ρόλο στην βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών.
> 
> Ομάδα
> 
> Καραγιάννης Θανάσης
> Κατσικάρος Βαγγέλης
> Σταύρου Παναγιώτης
> 
> __________________________________________________
>  Yahoo!;
>     (spam);    Yahoo! Mail           
> http://mail.yahoo.gr 
> 

απαντήσεις

πλοήγηση μηνυμάτων