ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ. ---------- Forwarded message ---------- From: <elefkar [ at ] it [ dot ] teithe [ dot ] gr> Date: 2009/2/15 Subject: Διαγωνισμός ανάπτυξης ΕΛ/ΛΑΚ To: info [ at ] ellak [ dot ] gr Καλησπερα σας, ονομαζομαι Καραπετσας Ελευθεριος και επισυναπτω την προταση μου για τον διαγωνισμο Αναπτυξης ελευθερου λογισμικου που διοργανωνετε. Ακολουθει η προταση , και υστερα το βιογραφικο (γραμμενο στα Αγγλικα). ============================================================== ΤΙΤΛΟΣ: Ρομποτική Πλατφόρμα για εκδίδαξη τεχνήτης νοημοσύνης =============================================================== Περίληψη: Αυτο το project πρόκειται για ενα ολοκληρωμένο σύστημα που χρησιμοποιεί ένα ρομπότ ως ένα έξυπνο εργαλείο για να διδάξει μέσα από τις κινήσεις και τις πράξεις του αλγοριθμους τεχνητης νοημοσύνης σε φοιτήτες, κρυβοντας το χαμηλου επιπεδου προγραμματισμο απο τους φοιτητες και αφηνοντας τους να επικεντρωθουν σε ένα high level αφηρημένο επίπεδο βλεποντας το ρομπότ να δίνει ζωή στον κώδικα που γράφουνε και μαθαινοντας μεσα απο την ολη διαδικασια. Ιστορικό -------- Ο τομέας της τεχνητης νοημοσυνης ειναι αρκετά νέος και αχανής και συχνά οι τεχνικες που χρησιμποιούνται θεωρούνται απο τους φοιτητές ως πολύπλοκες και δυσνόητες. Για αυτον ακριβώς τον λογο και προτείνεται η ύπαρξη μιας ρομποτικής πλατφόρμας που σκοπο θα εχει να δείξει στον φοιτήτη εφαρμογές των αλγορίθμων αυτών στον πραγματικό κόσμο. Δεν ειναι η πρωτη φορα που εχει δοκιμαστει αυτο. Σε πολλα πανεπιστημια του εξωτερικού εχουνε χρησιμοποιηθεί ρομποτ για την εκδιδαξη της τεχνητης νοημοσυνης, με την διαφορα οτι στο 95% των περιπτωσεων αυτα ειναι LEGO και προσθετουνε στον φοιτητη αρκετα εξτρα φορτο δουλειας αναγκαζοντας τον να ασχολήθει και με low level έλεγχο του ρομποτ. Επίσης οσο χρήσιμα και να είναι τα Lego σιγουρα έχει άλλη επίδραση στον φοιτητή ένα ρομπότ που μοιάζει λιγοτερο με παιχνίδι και πιο πολύ με εργαλείο. Στόχοι ------ Οι στοχοι ειναι αρκετα απλοι και σαφεις. Το toy περιβαλλον στο οποιο θα κινειται το ρομποτ και θα δείχνει στους φοιτητες τους αλγοριθμους, είναι ένας modular λαβυρινθος με επανασυνδεομενους τοιχους που σχηματιζουν διαδρομους πετυχαινοντας έτσι ένα διαφορετικο περιβαλλον σε καθε φορα χρήσης. Ενα ολοκληρωμενο σύστημα υλικο-λογισμικου(firmware) που θα τρεχει στο ρομποτ (το ρομποτ μας ειναι το open source SRV-1 απο την http://www.surveyor.com/ ). Αυτο πρεπει να περιεχει εκτος ολων των αλλων, ρουτινες επιτυχημενης κίνησης μεσα στον λαβυρινθο, ρουτινες επεξεργασιας εικονας και εναν Prolog interpreter για να καταλαβαινει και να εκτελει τα προγραμματα των φοιτητων. To firmware αυτο ήδη το δουλευω ως Πρακτικη μου για το ΤΕΙ Πληροφορικής Θεσσαλονικης και αν και βασιζεται στο original firmware του ρομποτ ειναι αρκετα πολυ πιο πολυπλοκο και πιο ειδικευμενο. Επίσης πρεπει να δημιουργηθει ενα προγραμμα πελάτης που θα τρεχει στον υπολογιστη του φοιτητη για επικοινωνια με το ρομποτ και παραλαβη δεδομενων απο αυτο. Σε αυτο θα μπορουνε να γραφουνε τους αλγοριθμους τους, να στελνουνε παραμετρους και εντολες στο ρομποτ, να παιρνουνε real time video απο αυτό και να εκπαιδευσουνε νευρωνικα δίκτυα για να τα στειλουνε μετα στο ρομποτ. Αυτο το προγραμμα-πελατης θα δημιουργηθει με την χρήση wxWidgets ,την γνωστη open source GUI library. Με τον συνδυασμο αυτων των παραπανω ο φοιτητης θα εχει μια ολοκληρωμενη πλατφορμα με την βοηθεια της οποιας θα μπορει να δει τους αλγοριθμους του να παιρνουνε ζωη και να "βγαινουνε εξω απο τον υπολογιστή" κατα καποιον τροπο, επιτυγχανoντας ενα διαφορετικό πολύ πιο χειροπιαστό έιδος μαθησης. Παραδοτέα --------- - Το .ldr αρχειο που ειναι ουσιαστικα το firmware του ρομποτ, μαζι με ολον τον πηγαιο κωδικα C ο οποιος το δημιουργησε. Ως compiler για την δημιουργια του ldr χρησιμοποιειται ο bfin-gcc compiler - Τον πηγαιο κωδικα για την wxWidgets εφαρμογη του προγραμμα-πελατης. - Documentation για το ολο σύστημα και κυριως για το firmware Χρονοδιάγραμμα -------------- Αν και το project αυτό ήδη το δουλεύω εχω ενα χρονοδιαγραμμα για το μεχρι ποτε σχεδιαζω να ολοκληρωσω καθε φαση του. Oλοι οι χρονοι παιρνουνε υποψην τα worst-case scenarios και υπαρχει πιθανοτητα να επιτευχθουνε οι στοχοι σε πιο γρηγορο χρονικο διαστημα. -8/3 Ολοκλήρωση και τελοιοποίηση όλων των low level ρουτινων και ρουτίνων κίνησης -22/3 Ολοκλήρωση του Prolog interpreter 2/4 Oλοκλήρωση του προγραμματος πελάτη και εκτενες testing/debugging ολόκληρης της πλατφορμας -16/4: Ολοκλήρωση εκτενούς documentation για όλο το σύστημα και συνάμα ολοκλήρωση παραδοτέων. Γιατί εμένα ----------- O λογος που θα ελεγα οτι αποτελω καλη επιλογη ειναι οτι λατρευω αυτο που κάνω. Προγραμματιζα αρκετα πριν μπω στην σχολη μου την οποια τωρα σχεδον τελειωσα. Εχω μια βαθια αγαπη για τον προγραμματισμο και ιδιαιτερα τις εφαρμογες του σε συστηματα στον πραγματικο κοσμο. Μ'αρεσει να δινω «σαρκα και οστα» στον κωδικα, εξου και η ενασχοληση με την ρομποτικη. Επισης αξιζει να αναφερθει οτι ηδη δουλευω πανω σε αυτο το project ως πρακτικη για το ΤΕΙ πληροφορικης Θεσσαλονικης και μαλιστα εχω δημοσιευσει και ενα paper σχετικα με το αντικειμενο σε ενα συνεδριο περι τεχνητης νοημοσυνης στο Cambridge , Ηνωμενο Βασιλειο. Τελος προγραμματιζω οπως ειπα και πανω αρκετα χρονια και μπορω να πω οτι τα πιο πολλα απο οσα έμαθα, τα έμαθα χαρης στον ελεύθερο κώδικα που διαβαζα στο διαδικτυο, αρα ναι εχω ασχοληθει αρκετά με ελευθερο λογισμικο. Επίσης εχω τριφτεί αρκετα και με το αντικειμενο της τεχνητης νοημοσυνης και πιστευω πως εχω τα απαραιτητα προσοντα έτσι ωστε να φερω το συγκεκριμενο project εις περας και να δωσω πισω στην κοινοτητα του ελευθερου λογισμικού. Ονομα: Ελευθέριος Επώνυμο: Καραπετσας Διέυθυνση: Αλεξ. Σβολου 28, Θεσσαλονικη ΑΦΜ: 137178476 ΔΟΥ: ΄Δ Θεσσαλονίκης Αναφορές -------- - http://www.surveyor.com/ - http://www.surveyor.com/cgi-bin/robot_journal.cgi/2008/12/16#191 -http://dces.essex.ac.uk/staff/mfasli/eventorganisation/AIinEducation4/Paper3-Karapetsas.pdf Ακολουθει το βιογραφικο: ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ/CURRICULUM VITAE - ELEFTHERIOS KARAPETSAS /*********** **EDUCATION** *************/ > > Will obtain my bachelor degree from the Technological Educational Institute of Thessaloniki, Department of Informatics in March 2009. > Semi-fluent in the Japanese language, certified by the 4th and 3rd level of the Japanese Language Proficiency Test. Taken the second level exam too but the results are still expected. > Fluent in the English language, certified by the Certificate of Proficiency in English (CPE) administered by Cambridge University and by the TOEFL test issued by ETS. > Fluent in the Greek language, as native tongue. /************ **RESEARCH** ************/ > > Interested in Intelligent Systems, Artificial Intelligence, Robotics denoted by my participation in various extracurricular activities such as the PATAT 2007 timetabling competition. > Trying to stay on top of developments on the field by striving to participate on any conferences I can find such as the AI 2008 conference held in Cambridge UK, by the British computer society (BCS). > Prior programming experience in numerous programming languages such as Java, C, C++, ProLog and Matlab while working in various projects. > Previous experience working with Robotics and Artificial Intelligence since I was hired by the Technological Educational Institute of Thessaloniki, Department of Informatics to create a set of exercises for the teaching of Artificial Intelligence concepts using a robot I programmed and modified. /************** **PUBLICATIONS** ***************/ > Eleftherios Karapetsas and Demos Stamatis, Teaching AI Concepts Using a Robot as an Assistant, In Fasli, M. ,Proceedings of the 4th Artificial Intelligence in Education Workshop, Cambridge, UK. HEA-ICS. ---------------------------------------------------------------- This message was sent using IMP, the Internet Messaging Program. -- Πριν εκτυπώσετε αυτό το μήνυμα, σκεφθείτε το περιβάλλον! Ένα χαρτί λιγότερο! - http://karounos.gr/blog/