ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Fwd: Διαγωνισμός ανάπτυξης ΕΛ/ΛΑΚ

ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ.


---------- Forwarded message ----------
From:  <elefkar [ at ] it [ dot ] teithe [ dot ] gr>
Date: 2009/2/15
Subject: Διαγωνισμός ανάπτυξης ΕΛ/ΛΑΚ
To: info [ at ] ellak [ dot ] gr


Καλησπερα σας, ονομαζομαι Καραπετσας Ελευθεριος και επισυναπτω την
προταση μου για τον διαγωνισμο Αναπτυξης ελευθερου λογισμικου που
διοργανωνετε.

Ακολουθει η προταση , και υστερα το βιογραφικο (γραμμενο στα Αγγλικα).

==============================================================
 ΤΙΤΛΟΣ: Ρομποτική Πλατφόρμα για εκδίδαξη τεχνήτης νοημοσύνης
===============================================================


Περίληψη:
Αυτο το project πρόκειται για ενα ολοκληρωμένο σύστημα που χρησιμοποιεί ένα
ρομπότ ως ένα έξυπνο εργαλείο για να διδάξει μέσα από τις κινήσεις και τις
πράξεις του αλγοριθμους τεχνητης νοημοσύνης σε φοιτήτες, κρυβοντας το χαμηλου
επιπεδου προγραμματισμο απο τους φοιτητες και αφηνοντας τους να επικεντρωθουν
σε ένα high level αφηρημένο επίπεδο βλεποντας το ρομπότ να δίνει ζωή
στον κώδικα που γράφουνε και μαθαινοντας μεσα απο την ολη διαδικασια.


Ιστορικό
--------
Ο τομέας  της τεχνητης νοημοσυνης ειναι αρκετά νέος και  αχανής και
συχνά οι τεχνικες που χρησιμποιούνται θεωρούνται απο τους φοιτητές ως
πολύπλοκες και δυσνόητες. Για αυτον ακριβώς τον λογο και προτείνεται η
ύπαρξη μιας ρομποτικής πλατφόρμας που σκοπο θα εχει να δείξει στον
φοιτήτη εφαρμογές των αλγορίθμων αυτών στον πραγματικό κόσμο.
       Δεν ειναι η πρωτη φορα που εχει δοκιμαστει αυτο. Σε πολλα
πανεπιστημια του εξωτερικού εχουνε χρησιμοποιηθεί ρομποτ για την
εκδιδαξη της τεχνητης νοημοσυνης, με την διαφορα οτι στο 95%  των
περιπτωσεων αυτα ειναι LEGO και προσθετουνε στον φοιτητη αρκετα εξτρα
φορτο δουλειας αναγκαζοντας τον να ασχολήθει και με low  level έλεγχο
του ρομποτ. Επίσης οσο χρήσιμα και να είναι τα Lego  σιγουρα έχει άλλη
επίδραση στον φοιτητή ένα ρομπότ που μοιάζει λιγοτερο με παιχνίδι και
πιο πολύ με εργαλείο.





Στόχοι
------
Οι στοχοι ειναι αρκετα απλοι και σαφεις.
Το  toy περιβαλλον στο οποιο θα  κινειται το ρομποτ και θα δείχνει
στους φοιτητες  τους αλγοριθμους, είναι  ένας modular λαβυρινθος με
επανασυνδεομενους τοιχους που σχηματιζουν διαδρομους  πετυχαινοντας
έτσι ένα διαφορετικο περιβαλλον σε καθε φορα χρήσης. Ενα ολοκληρωμενο
σύστημα υλικο-λογισμικου(firmware) που θα τρεχει στο ρομποτ (το ρομποτ
μας ειναι το open source SRV-1 απο την http://www.surveyor.com/ ).
Αυτο πρεπει να περιεχει εκτος ολων των αλλων,  ρουτινες  επιτυχημενης
κίνησης μεσα στον λαβυρινθο, ρουτινες επεξεργασιας εικονας και εναν
Prolog  interpreter για να καταλαβαινει και να εκτελει τα προγραμματα
των φοιτητων. To firmware αυτο ήδη το δουλευω ως Πρακτικη μου για το
ΤΕΙ Πληροφορικής Θεσσαλονικης και αν και βασιζεται στο original
firmware του ρομποτ ειναι αρκετα πολυ πιο πολυπλοκο και πιο ειδικευμενο.
Επίσης πρεπει να δημιουργηθει ενα προγραμμα πελάτης που θα τρεχει στον
υπολογιστη του φοιτητη για επικοινωνια με το ρομποτ και παραλαβη
δεδομενων απο αυτο. Σε αυτο θα μπορουνε να γραφουνε τους αλγοριθμους
τους, να στελνουνε παραμετρους και εντολες στο ρομποτ, να παιρνουνε
real time video απο αυτό και να εκπαιδευσουνε νευρωνικα δίκτυα για να
τα στειλουνε μετα στο ρομποτ. Αυτο το προγραμμα-πελατης θα
δημιουργηθει με την χρήση wxWidgets ,την γνωστη open source GUI library.
Με τον συνδυασμο αυτων των παραπανω ο φοιτητης θα εχει μια
ολοκληρωμενη πλατφορμα με την βοηθεια της οποιας θα μπορει να δει τους
αλγοριθμους του να παιρνουνε ζωη και να "βγαινουνε εξω απο τον
υπολογιστή" κατα καποιον τροπο, επιτυγχανoντας ενα διαφορετικό πολύ
πιο χειροπιαστό έιδος μαθησης.

Παραδοτέα
---------
- Το .ldr αρχειο που ειναι ουσιαστικα το firmware του ρομποτ, μαζι με
ολον τον πηγαιο κωδικα C ο οποιος το δημιουργησε. Ως compiler για την
δημιουργια του ldr χρησιμοποιειται ο bfin-gcc compiler
- Τον πηγαιο κωδικα για την wxWidgets εφαρμογη του προγραμμα-πελατης.
- Documentation για το ολο σύστημα και κυριως για το firmware

Χρονοδιάγραμμα
--------------
Αν και το project αυτό ήδη το δουλεύω εχω ενα χρονοδιαγραμμα για το
μεχρι ποτε σχεδιαζω να ολοκληρωσω καθε φαση του. Oλοι οι χρονοι
παιρνουνε υποψην τα worst-case scenarios και υπαρχει πιθανοτητα να
επιτευχθουνε οι στοχοι σε πιο γρηγορο χρονικο διαστημα.

-8/3 Ολοκλήρωση και τελοιοποίηση όλων των low level ρουτινων  και
ρουτίνων κίνησης
-22/3 Ολοκλήρωση του Prolog interpreter
2/4   Oλοκλήρωση του προγραμματος πελάτη και εκτενες testing/debugging
ολόκληρης της πλατφορμας
-16/4:  Ολοκλήρωση εκτενούς documentation για όλο το σύστημα και
συνάμα ολοκλήρωση παραδοτέων.


Γιατί εμένα
-----------
O λογος που θα ελεγα οτι  αποτελω καλη επιλογη ειναι οτι λατρευω αυτο
που κάνω. Προγραμματιζα  αρκετα πριν μπω στην σχολη μου την οποια
τωρα σχεδον τελειωσα. Εχω μια βαθια αγαπη για τον προγραμματισμο και
ιδιαιτερα τις εφαρμογες του σε συστηματα στον πραγματικο κοσμο.
Μ'αρεσει να δινω «σαρκα και οστα» στον κωδικα, εξου και η ενασχοληση
με την ρομποτικη.
Επισης αξιζει να αναφερθει οτι ηδη δουλευω πανω σε αυτο το project ως
πρακτικη για το ΤΕΙ πληροφορικης Θεσσαλονικης και μαλιστα εχω
δημοσιευσει και ενα paper σχετικα με το αντικειμενο σε ενα συνεδριο
περι τεχνητης νοημοσυνης στο Cambridge , Ηνωμενο Βασιλειο.
Τελος προγραμματιζω οπως ειπα και πανω αρκετα χρονια και μπορω να πω
οτι τα πιο πολλα απο οσα έμαθα, τα έμαθα χαρης στον ελεύθερο κώδικα
που διαβαζα στο διαδικτυο, αρα ναι εχω ασχοληθει αρκετά με ελευθερο
λογισμικο. Επίσης  εχω τριφτεί  αρκετα και με το αντικειμενο της
τεχνητης νοημοσυνης και πιστευω πως εχω τα απαραιτητα προσοντα έτσι
ωστε να  φερω το συγκεκριμενο project  εις  περας και  να δωσω πισω
στην κοινοτητα του ελευθερου λογισμικού.
Ονομα: Ελευθέριος       Επώνυμο: Καραπετσας             Διέυθυνση:
Αλεξ. Σβολου 28,
Θεσσαλονικη
ΑΦΜ:  137178476         ΔΟΥ:  ΄Δ Θεσσαλονίκης


Αναφορές
--------
- http://www.surveyor.com/
- http://www.surveyor.com/cgi-bin/robot_journal.cgi/2008/12/16#191
-http://dces.essex.ac.uk/staff/mfasli/eventorganisation/AIinEducation4/Paper3-Karapetsas.pdf






Ακολουθει το βιογραφικο:


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ/CURRICULUM VITAE - ELEFTHERIOS KARAPETSAS

/***********
**EDUCATION**
*************/
>
> Will obtain my bachelor degree from the Technological Educational Institute of Thessaloniki, Department of Informatics in March 2009.

> Semi-fluent in the Japanese language, certified by the 4th and 3rd level of the Japanese Language Proficiency Test. Taken the second level exam too but the results are still expected.

> Fluent in the English language, certified by the Certificate of Proficiency in English (CPE) administered by Cambridge University and by the TOEFL test issued by ETS.

> Fluent in the Greek language, as native tongue.

/************
**RESEARCH**
************/
>
> Interested in Intelligent Systems, Artificial Intelligence, Robotics denoted by my participation in various extracurricular activities such as the PATAT 2007 timetabling competition.

> Trying to stay on top of developments on the field by striving to participate on any conferences I can find such as the AI 2008 conference held in Cambridge UK, by the British computer society (BCS).


> Prior programming experience in numerous programming languages such as Java, C, C++, ProLog and Matlab while working in various projects.


> Previous experience working with Robotics and Artificial Intelligence since I was hired by the Technological Educational Institute of Thessaloniki, Department of Informatics to create a set of exercises for the teaching of Artificial Intelligence concepts using a robot I programmed and modified.



/**************
**PUBLICATIONS**
***************/

> Eleftherios Karapetsas and Demos Stamatis, Teaching AI Concepts Using a Robot as an Assistant, In Fasli, M. ,Proceedings of the 4th Artificial Intelligence in Education Workshop, Cambridge, UK. HEA-ICS.







----------------------------------------------------------------
This message was sent using IMP, the Internet Messaging Program.




-- 
Πριν εκτυπώσετε αυτό το μήνυμα, σκεφθείτε το περιβάλλον! Ένα χαρτί
λιγότερο! - http://karounos.gr/blog/

πλοήγηση μηνυμάτων