ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ. ---------- Προωθημένο μήνυμα ---------- Από: Νίκος Τζιμόπουλος <ntzimop [ at ] sch [ dot ] gr> Ημερομηνία: 4 Ιουλίου 2017 - 11:57 π.μ. Θέμα: Παραδοτέο Ομάδας Προς: Kostas Gavroglu Κοιν: Νίκη Μουντζούρογλου, t.karounos Γεια σας, Σας στέλνουμε το παραδοτέο της Ομάδας, μαζί με τις προτάσεις μας. Θα σας παρακαλέσουμε να μας ορίσετε μια συνάντηση μαζί σας για να σας τις παρουσιάσουμε και να μας δώσετε κατευθύνσεις για την υλοποίηση όσων προτάσεων κρίνετε ότι πρέπει να προχωρήσουν. Τις προτάσεις τις έχουμε κοστολογήσει, όσες χρειάζονται, και μπορούμε να δώσουμε άμεσα χρονοδιαγράμματα εφαρμογής. Παρακάτω αναφέρουμε τις προτάσεις μας επιγραμματικά και συνημμένα σας στέλνουμε μια περίληψη της μελέτης, 13 σελίδες και ένα αρχείο με τα «Μέτρα που προτείνει η Ευρωπαϊκή Ένωση για το ψηφιακό χάσμα». Την μελέτη μπορείτε να την «κατεβάσετε» από τον παρακάτω σύνδεσμο: https://drive.google.com/open?id=0B5ZXkjWp1v8xZlM5WmhoYTJ6bzg και είναι 503 σελίδες. Το παραδοτέο μπορούμε να το διαδώσουμε μέσω του γραφείου τύπου του ΥΠΠΕΘ και του Site του Υπουργείου, όπως την προηγούμενη χρονιά, που συζητήθηκε πολύ θετικά από τους εκπαιδευτικούς. *Προτάσεις της «Ομάδας Εργασίας Ανοιχτού Λογισμικού Περιεχομένου και Εξοπλισμού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»* *Ιούνιος 2017* · Έρχονται τα έξυπνα πλοία – Στόχος να πλέουν χωρίς πλήρωμα · Ο προγραμματισμός πρέπει να διδάσκεται «ως βασική δεξιότητα, όπως η ανάγνωση, η γραφή και η αριθμητική», Γερμανίδα καγκελάριος Μέρκελ · Σε όλα τα Δημοτικά και Γυμνάσια σχολεία της Βρετανίας, από το 2013 είναι υποχρεωτική η διδασκαλία γλωσσών προγραμματισμού όπως η Scratch και η Python, η αλγοριθμική σκέψη · Από τον 9/2016 σε όλα τα Δημοτικά και Γυμνάσια σχολεία της Γαλλίας διδάσκεται η εκπαιδευτική ρομποτική · Καναδάς: Από το νηπιαγωγείο θα ξεκινά η διδασκαλία προγραμματισμού υπολογιστών · Κάθε τραίνο της Trenitalia συλλέγει 2-3TB δεδομένα καθημερινά, που χρησιμοποιούνται για την εξοικονόμηση €1,3 δισ. ετησίως · Μετά τα drones έρχονται και εμπορικά πλοία χωρίς καπετάνιο! · Ο κρίσιμος ρόλος της πληροφορίας στην εκπαίδευση · «Πρέπει να πάρουμε την τύχη στα χέρια μας. Διαφορετικά, στην νέα ψηφιακή εποχή, δεν θα έχουμε καμία τύχη» · Σουηδία: Οι μαθητές θα μαθαίνουν προγραμματισμό υπολογιστών από την πρώτη Δημοτικού · Η παγκόσμια εκπαίδευση σε σταυροδρόμι: The brave new world of MOOCs, Στέφανος Τραχανάς · 1.300 σχολεία σήμερα στην Ελλάδα ασχολούνται με projects με την εκπαιδευτική ρομποτική · STEAM έρχεται τον Σεπτέμβριο στα Αρσάκεια Δημοτικά · 900.000 κενές θέσεις εργασίας στον τομέα των ΤΠΕ προβλέπεται να δημιουργηθούν έως το 2020 στην ΕΕ · 500.000 κενές θέσεις εργασίας στον τομέα των ΤΠΕ προβλέπεται να δημιουργηθούν έως το 2025 στην Ελλάδα *Αυτές είναι μόνο μερικές ειδήσεις που είδαμε τις τελευταίες μέρες στο Διαδίκτυο. * Η Ομάδα Εργασίας Ανοιχτού Λογισμικού Περιεχομένου και Εξοπλισμού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προσπαθεί να συμβάλλει με τις προτάσεις της στην κρίσιμη στιγμή για την χώρα μας, όπου η ανάπτυξη μέσα από την καινοτομία είναι το ζητούμενο. Η καινοτομία μπορεί να δώσει ώθηση στην νέα επιχειρηματικότητα (start ups εταιρείες) για να σταματήσει η φυγή των νέων επιστημόνων. Και για όλα αυτά ο ρόλος της παιδείας πρέπει να είναι πρωτοπόρος. Γι αυτό λοιπόν, με το 2ο αυτό παραδοτέο, που στέλνουμε συνημμένα, προτείνουμε: 1)Την δημιουργία και υποστήριξη εργαστηρίων «Ανοιχτών Τεχνολογιών και Καινοτομίας» στα σχολεία, παράλληλα με τα εργαστήρια Πληροφορικής (Edulabs) 2) τη προώθηση Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων-Ανοιχτό Ψηφιακό Υλικό και του ελεύθερου λογισμικού 3)την διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με την προσφορά υπηρεσιών επιμόρφωσης για επιμορφωτές και επιμορφούμενους μέσα από μια κεντρική πλατφόρμα την epimorfosi.minedu.gov.gr, με την δημιουργία Εθνικού Συστήματος Διαρκούς Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών με έμφαση στην εξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη επιμόρφωση. 4)Την συλλογή όλου του εκπαιδευτικού υλικού που υπάρχει σε έναν τόπο τον go. minedu.gov.gr 5)Τον συντονισμό, την επαναχρησιμοποίηση και αξιοποίηση όλων των πόρων κι του υλικού που έχουν όλοι οι φορείς του ΥΠΠΕΘ 6)Την αλλαγή στα Προγράμματα Σπουδών για την εισαγωγή της αλγοριθμικής σκέψης, της εκπαιδευτικής ρομποτικής, της αξιολόγησης της πληροφορίας, την ενίσχυση των μαθημάτων Πληροφορικής και του STEM (διεπιστημονικής προσέγγισης των Μαθηματικών, των Επιστημών και της Τεχνολογίας) στα μαθήματα 7) Την εξασφάλιση της βιωσιμότητας αλλά και της περαιτέρω ανάπτυξης κρίσιμων υποδομών της Εκπαίδευσης, όπως το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο 8)Την διοικητική υποστήριξη όλων των παραπάνω 9)Την ενίσχυση των Ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, πχ eTwinning, Scientix Μπορείτε να κατεβάσετε την μελέτη από τον παρακάτω σύνδεσμο: https://drive.google.com/open?id=0B5ZXkjWp1v8xZlM5WmhoYTJ6bzg Να είστε καλά Νίκος Τζιμόπουλος -- - Jiddu Krishnamurti: If we can really understand the problem, the answer will come out of it, because the answer is not separate from the problem. http://karounos.gr/blog/, PGP KEY: 2BED3860
Attachment:
Μέτρα που προτείνει η Ευρωπαική Ένωση για το ψηφιακό χάσμα.pdf
Description: Adobe PDF document
Attachment:
Περίληψη μελέτης της Ομάδας ανοιχτού λογισμικού 2 gabroglou.docx
Description: MS-Word 2007 document
---- Λαμβάνετε αυτό το μήνυμα απο την λίστα: Επιστημονική Επιτροπή ΕΕΛ/ΛΑΚ, https://lists.ellak.gr/epistimoniki-epitropi-ellak/listinfo.html Μπορείτε να απεγγραφείτε από τη λίστα στέλνοντας κενό μήνυμα ηλ. ταχυδρομείου στη διεύθυνση <epistimoniki-epitropi-ellak+unsubscribe [ at ] ellak [ dot ] gr>.