ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Fwd: Οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους (Mina Theofilatou)

  • Subject: Re: Fwd: Οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους (Mina Theofilatou)
  • From: manos _ <m_a_n_o_s_ [ at ] hotmail [ dot ] com>
  • Date: Tue, 27 Sep 2011 22:09:00 +0300
Να πω κι εγώ δυο πράγματα.

Ο καθένας μπορεί να έχει ότι κίνητρα θέλει και να προσφέρει με τον τρόπο που νομίζει.
Δεν είμαι εγώ ούτε κανείς που θα υποδείξει στον άλλο τον τρόπο προσφοράς
και δεν δέχομαι να μου υποδεικνύουν επίσης, με παραπάνω από μια χαριτολόγηση,
τι θα ήθελαν πιο πολύ από εμένα. Ακόμα και που μου είπε, καλοπροαίρετα και το γνωρίζω,
ο Αριέλ μια φορά πως τον τάδε μήνα δεν τα κατάφερα να πιάσω τις 100 διορθώσεις,
το θεώρησα απεχθές γιατί έκανε γκριμάτσα. Κανείς δεν βάζει πήχη σε κανένα.

Κακώς γίνεται αυτός ο διαχωρισμός σε "εμείς" και "εσείς", προς όσους ασχολούνται
μόνο με meta-δραστηριότητες. Το τι θα θέλαμε είναι άλλο, το τι μας λείπει το υποψιαζόμαστε,
οι υποδείξεις όμως ας κρατηθούν στο τι θα ήταν το πιο σωστό για να υπάρχει συνεννόηση.

Η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως ο καθένας έχει το ρόλο του και μπορεί να συνεχίσει
να τον έχει, είτε χρηματοδοτείται είτε συνεισφέρει αφιλοκερδώς.

Ποιοι είναι όμως οι ρόλοι;

Όπως είπα και στη συνάντηση, η wikimedia, με αιχμή τη wikipedia, είναι κίνημα.
Κίνημα ελεύθερης διάδοσης της γνώσης σε όλους και συμμετοχής όλων στη γνώση.

Εμένα αυτό μου λέει πως και οι φυλακισμένοι ακόμα έχουν αυτό το δικαίωμα κάτω από το όραμα
και είναι ιδανικός τρόπος να αναμορφωθούν, να επανενταχθούν, να γίνουν δεκτοί και πάλι,
χρήσιμοι και με νόημα στο νέο παρόν τους και το μέλλον τους.
Δεν αποκλείω κανέναν λοιπόν και φυσικά ούτε μια εταιρεία ούτε ένα υπουργείο.

Δεύτερον, μου λέει πως μια εταιρεία, η οποία έχει συμφέροντα, ακόμα και επιβίωσης,
είναι δηλαδή εγκλωβισμένη σε χρηματοδότες και παράλληλα έργα,
δεν μπορεί να εκπροσωπεί ένα κίνημα που δρα κάτω από ένα όραμα.
Μπορεί όμως να οργανώνει, να συμμετέχει, να βοηθά ανοίγοντας δρόμους
και βρίσκοντας λύσεις σε θέματα στα οποία προς το παρόν (και το παρελθόν)
δε μπορούν(-σαν) να συντονιστούν ως μονάδες οι βικιπαιδιστές.

Ο ρόλος λοιπόν και μιας εταιρείας που βοηθά καθορίζεται από το όραμα της wikipedia.
Είναι σε θέση να το διαφυλάσσει πριν από τα δικά της συμφέροντα;
Το υπουργείο είναι σε θέση να δρα ελεύθερα με βάση το όραμα της ΒΠ;

Εκπρόσωπος της ΒΠ, εκ των πραγμάτων, δεν μπορεί να είναι κανείς από τους δύο.
Και οι δύο είναι δορυφόροι, με τη δική τους βαρύτητα, γύρω από το κέντρο έλξης της Βικιπαίδειας.
Αν γνωρίζουν όλοι το ρόλο τους δεν υφίσταται θέμα.
Ο καθένας μπορεί να πράττει εντός των πλαισίων που του αναλογούν.

Πρέπει να χαιρόμαστε που υπάρχουν οι θεσμοί που έχουν τη θέληση να βοηθήσουν,
με όποιο τρόπο ξέρουν, το κίνημα. Ας λέγονται είτε υπουργείο είτε εταιρεία.
Κι ας είναι ακόμα ανεκπαίδευτοι. Κανείς μας δεν ήξερε τι γίνεται στη Βικιπαίδεια
πριν περάσουν έξι τουλάχιστο ενεργοί μήνες συνεισφοράς και αλληλεπίδρασης
και ένας τουλάχιστο χρόνος για τα βαθύτερα της πολιτικής.

Θεωρώ αδιανόητο το να διώχνει κανείς κάποιον που με τον τρόπο του προσφέρει, με μαύρο ή άσπρο.
Είτε είναι συντάκτης με εκκεντρότητες είτε ασχολείται με meta-δραστηριότητες.
Μπορούμε και πρέπει να συζητούμε, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη και να λαμβανόμαστε υπόψη,
και πάντα να σηκώνουμε τα μάτια και το κεφάλι στο όραμα όταν δεν ξέρουμε το σωστό,
ακόμα και όσοι υποχρεούμαστε να βρισκόμαστε, τυπικά ή και ουσιαστικά, μακρύτερα από το όραμα.
Να πλαισιωθούμε και να είμαστε συνετοί, με σεβασμό του καθενός στον άλλο.

Ελπίζω σε μια αποδοτική συνεργασία.

Μάνος