ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Ελληνικές γραμματοσειρές...

On Sat, Nov 01, 2003 at 10:18:23AM +0200, Giannis Stoilis wrote:
> Καλημέρα σας,
> το θέμα με τις ελληνικές truetype GPLed γραμματοσειρές πέρασε στην αφάνεια...
> Ενδιαφέρει τελικά κανέναν το θέμα; Μπορείτε να εγγυηθείτε ένα κονδύλιο για
> την εργασία αυτή; Γνώρισα γραφίστες που είναι διαθετιμένοι να ασχοληθούν. Τι
> να τους πω;

  Όταν λες ότι γνώρισες γραφίστες, να υποθέσω ότι εννοείς γραφίστες
που έχουν ως κύρια ασχολία την κατασκευή γραμματοσειρών, με ειδικότητα
/ εμπειρία σε γραμματοσειρές για απλό κείμενο σε μικρά μεγέθη; Γιατί
διαφορετικά η όλη συζήτηση θα είναι κάπως άσκοπη...

  Συγγνώμη που είμαι κάπως ισοπεδωτικός κιόλας, αλλά η κατασκευή μιας
γραμματοσειράς, λαμβάνοντας υπόψιν τις ανάγκες που έχουμε, δεν είναι
καθόλου εύκολη υπόθεση. Κι εξάλλου, μέχρι ένα σημείο έχουμε φτάσει
ήδη· έχουμε το freefont project. Που ναι μεν είναι καλό χρυσό και τι
θα κάναμε αν δεν το είχαμε κι αυτό (προσωπικά ευχαρίστως θα
χρησιμοποιούσα τις συγκεκριμένες γραμματοσειρές σε έναν επεξεργαστή
κειμένου για κάτι που θα τυπωθεί), αλλά δοκιμάστε να δουλέψετε γραφικό
περιβάλλον σε FreeSans 12άρι και τα λέμε. :^)

  Πάντως, από τις ιδανικότερες λύσεις αυτή τη στιγμή θα ήταν η
πρόσθεση ελληνικών στη Bitstream Vera. Απ' ό,τι βλέπω κι ο zvr έστειλε
ένα μήνυμα πριν κανα δυο βδομάδες στη σχετική λίστα του GNOME, αλλά
δημοσίως τουλάχιστον δεν πήρε απάντηση. (Αλέξιε, αν διαβάζεις, κάνε
μια ενημέρωση αν υπάρχει τίποτα). Αλλά εκεί τα χέρια μας είναι κάπως
δεμένα για την ώρα: η Bitstream κάνει η ίδια κάποια δουλειά για
ελληνικά στη Vera, η οποία όμως δε θα είναι για όλες τις
γραμματοσειρές (10 συνολικά υπενθυμίζω), και επιθυμούν να την
ολοκληρώσουν πρώτα, να βγάλουν κι ένα κειμενάκι με οδηγίες, και μετά
όσοι έχουν διάθεση να βοηθήσουν να μπουν στο χορό...

--
Vasilis Vasaitis
vvas [ at ] hal [ dot ] csd [ dot ] auth [ dot ] gr