ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Ελληνικές γραμματοσειρές...

  • Subject: Re: Ελληνικές γραμματοσειρές...
  • From: Konstantinos Margaritis <markos [ at ] debian [ dot ] gr>
  • Date: Sat, 1 Nov 2003 15:29:20 +0200
On Saturday 01 November 2003 13:21, Vasilis Vasaitis wrote:
>   Συγγνώμη που είμαι κάπως ισοπεδωτικός κιόλας, αλλά η κατασκευή
> μιας γραμματοσειράς, λαμβάνοντας υπόψιν τις ανάγκες που έχουμε, δεν
> είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Κι εξάλλου, μέχρι ένα σημείο έχουμε
> φτάσει ήδη· έχουμε το freefont project. Που ναι μεν είναι καλό
> χρυσό και τι θα κάναμε αν δεν το είχαμε κι αυτό (προσωπικά
> ευχαρίστως θα χρησιμοποιούσα τις συγκεκριμένες γραμματοσειρές σε
> έναν επεξεργαστή κειμένου για κάτι που θα τυπωθεί), αλλά δοκιμάστε
> να δουλέψετε γραφικό περιβάλλον σε FreeSans 12άρι και τα λέμε. :^)

Aυτή τη στιγμή χρησιμοποιώ εξ ολοκλήρου τις Free* γραμματοσειρές και
μάλιστα σε 9, και 11 points στο KDE. Η εμφάνιση τους βρίσκω ότι είναι
πολύ καλή, αν και δεν είμαι ειδικός στις γραμματοσειρές. Και μάλιστα
ο μόνος λόγος που κρατώ ακόμη τις msttcorefonts είναι γιατί δεν
υπάρχει -ακόμη- μια καλή ελληνική γραμματοσειρά τύπου Lucida Console
(όπως π.χ. Andale Mono) για το shell. Αλλά για οποιοδήποτε άλλο λόγο
οι Free* και για απλή χρήση (δηλ. desktop και coding) είναι από πολύ
καλές εώς τέλειες. Και ο Παναγιώτης μου λέει ότι η έκδοση που
βρίσκεται στο Debian αυτή τη στιγμή είναι "παλιά"!

> [...]
> έστειλε ένα μήνυμα πριν κανα δυο βδομάδες στη σχετική λίστα του
> GNOME, αλλά δημοσίως τουλάχιστον δεν πήρε απάντηση. (Αλέξιε, αν
> διαβάζεις, κάνε μια ενημέρωση αν υπάρχει τίποτα). Αλλά εκεί τα
> χέρια μας είναι κάπως δεμένα για την ώρα: η Bitstream κάνει η ίδια
> κάποια δουλειά για ελληνικά στη Vera, η οποία όμως δε θα είναι για
> όλες τις
> γραμματοσειρές (10 συνολικά υπενθυμίζω), και επιθυμούν να την
> ολοκληρώσουν πρώτα, να βγάλουν κι ένα κειμενάκι με οδηγίες, και
> μετά όσοι έχουν διάθεση να βοηθήσουν να μπουν στο χορό...

Μέχρι τότε, FreeFonts δηλαδή. Αντί να περιμένουμε την Bitstream -που
είναι εταιρεία και μπορεί να αλλάξει γνώμη- δεν βοηθάμε να
τελειοποιηθούν οι FreeFonts?

--
Konstantinos Margaritis
Consultant - IT Services