ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: ellinika kai gnu/linux

On Thursday 25 May 2006 16:54, Simos Xenitellis wrote:

> Σε Xorg (CVS HEAD) υπάρχει η αναφορά ότι el == gr:
> http://webcvs.freedesktop.org/xlibs/xkbdesc/rules/compat/layoutRename
>.lst?view=markup

Όχι. Το xlibs/* cvs source tree δεν είναι μέρος του xorg project.
Μου δείχνεις τα λάθος αρχεία, αυτά που δεν είναι κομμάτι των xorg.
Για να πάρεις ένα snapshot του κώδικα του X.org κάνεις:

$ cvs -d :pserver:anoncvs [ at ] anoncvs [ dot ] freedesktop [ dot ] org:/cvs/xorg co app data
doc driver font lib proto util xserver

$ find . -name "gr"
./data/xkbdata/symbols/pc/gr

$ find . -name "el"
./data/xkbdata/symbols/el

Μιλάμε για X.org CVS HEAD τώρα. Είναι απλά broken. Υπάρχει ακόμα el στο
symbols/ και το symbols/pc/gr κάνει αναφορά σε κάποιο αόριστο el (όχι
σε αυτό που είναι ένα directory απέξω), λανθασμένα, οπότε δε δουλεύει
τίποτα. Το compatibility el == gr υπάρχει στα rules, αλλά δε δουλεύει
το gr για να δουλέψει και το el.

Μακάρι να είχαμε τα αρχεία που είπες και που υπάρχουν στο
CVS/xlibs/xkbdesc/* αυτά είναι τα super duper καινούρια αρχεία, τα
οποία όμως δεν υπάρχουν μέσα στα X.org Source official vanilla
releases.

> Αναφέρεις ότι υπάρχουν διανομές με xkeyboard-config
> που το παραπάνω δεν δουλεύει;
> Ποιες είναι αυτές;

Όχι. Δεν ανέφερα πουθενά ότι διανομές *με* xkeyboard-config δεν
δουλεύουν.
Αντιθέτως, οι διανομές *χωρίς* xkeyboard-config είναι αυτές που έχουν το
πρόβλημα.

Αν βιαστείς να μου πείς ότι οι πιο mainstream διανομές έχουν βάλει πλέον
το xkeyboard-config, να σου υπενθυμίσω ότι αν κάποιος ξεχάσει σε αυτές
τις διανομές να κάνει apt-get/yum install xkeyboard-config, πάλι θα
μείνει με την παλιά προβληματική xkbdata database και θα έχει πρόβλημα,
εκτός αν η διανομή έχει patcharει τα X.org μόνη της.

Δηλαδή όπως και να έχει, καλό είναι τα τρέχοντα bare X.org να
διορθωθούν.

> Τα Xorg 6.7 μέχρι 6.9 ήταν στην μεταβατική περίοδο της δημιουργίας
> της νέας αρθρωτής έκδοσης του Xorg, με αποτέλεσμα διορθώσεις να μην
> μπαίνουν εύκολα.
> Δες http://wiki.x.org/wiki/ReleaseWorkingGroup

Δεν αποτελεί επιχείρημα αυτό. Για bugfix μιλάμε εμείς ενός πράγματος που
δούλευε άψογα εδώ και χρόνια. Αν το στέλναμε τότε και δεν το
δεχόντουσαν τότε, θα ήταν για να τρώνε ξύλο.

> Πράγματι. Αυτό είναι καλό διότι ήταν πολύ δύσκολο να χρησιμοποιήσει
> κανείς το μονολιθικό Xorg.
> Με την αρθρωτή έκδοση, οι κάθε ενότητες είναι ξεχωριστές.

Πράγματι, το xkeyboard-config ακόμα δεν είναι μέσα στο X.org source
group με τις de facto "ενότητες", όπως θα έπρεπε να είναι αν ισχύουν
όλα αυτά τα ουτοπικά. Αναρωτιέμαι γιατί.

> Ο λόγος είναι η ομοιομορφία με τις άλλες χώρες/διατάξεις
> πληκτρολογίου. Η βασική σύμβαση
> είναι το όνομα της διάταξης πληκτρολογίου να συμβαδίζει με τον κωδικό
> χώρας (ISO 3166).

Κι εμείς λέμε όχι, ειδικά για την Ελλάδα πρέπει να ονοματίζεται με το
ISO-639. Κάτι που στο bugzilla φαίνεται πως υποστήριζες κι εσύ στην
αρχή (στα πρώτα μηνύματά σου). Μετά άλλαξες κι εσύ γνώμη, κάτι που ποτέ
δεν κατάλαβα γιατί.

Αλλά επειδή βάλανε το compatibility, κάνουμε μόκο και δεν το συνεχίζουμε
και μπορούμε να έχουμε και τα 2 2-letter codes. Αυτό το θέμα έληξε και
κακώς το συζητάμε εδώ. Απλά τα αναφέρω για να μείνουν στην ιστορία.

> Έχεις URL σε αυτό;

http://webcvs.freedesktop.org/xorg/data/xkbdata/symbols/pc/gr?rev=1.1&view=log

Log:

Sync with XKeyboardConfig project files

9 months, 1 week ago
Fri Aug 12 11:08:49 2005 UTC

κι εδώ (φαίνεται πως διαγράφτηκε το el και έγινε rename σε gr):

http://webcvs.freedesktop.org/xorg/xc/programs/xkbcomp/symbols/pc/el?hideattic=0&rev=1.3&view=log
http://webcvs.freedesktop.org/xorg/xc/programs/xkbcomp/symbols/pc/gr?hideattic=0&rev=1.1&view=log

> Πράγματι, αυτή είναι η πιο ικανοποιητική λύση. Μόλις πρόσφατα
> ανακοινώθηκε το Xorg 7.1,
> http://lists.freedesktop.org/archives/xorg/2006-May/015476.html

Το Xorg 7.1 είναι κι αυτό προβληματικό.
Το xkeyboard-config δεν είναι κομμάτι του Xorg 7.1.
To xkeyboard-config μπαίνει extra και προαιρετικά.

> Η δική μου εντύπωση είναι ότι στο xkbdata δεν έχουν γίνει
> προσθήκες/αλλαγές από τη στιγμή της μεταφοράς των δεδομένων στο
> xkeyboard-config. Έχεις κάποιο URL στο http://cvs.freedesktop.org/
> που να δείχνει τις αλλαγές;

Στο έκανα paste πιο πάνω και σου έδειξα τί γίνεται στον κώδικα του
επίσημου X.org (κι όχι σε άλλα projects που φιλοξενούνται στον ίδιο cvs
server).

> Για το Slackware, είναι
> http://distrowatch.com/table.php?distribution=slackware
> Αν τρέχεις 10.2, έχεις Xorg 6.8.2.

Το Slackware 11.0 θα έχει πρόβλημα. Μέχρι στιγμής στο -current υπάρχει
το X.org 6.9.0 και μάλλον θα παραμείνει.

> ;-)
>
> 1. Σε ποιον/ποιους αναφέρεσε;

Αναφέρομ*αι*, ναι. Κοίτα, όποιος έχει τη μύγα ....

> 2. Αναφέρεις hellug. Είναι αυτό επίσημο παράπονο του hellug;

Δε νομίζω ότι είναι αυτό το θέμα που μας απασχολεί εδώ.

> 3. Ποια ήταν η πληροφορία αυτή που δεν είχε ο hellug;

Η πληροφορία που δεν είχε η κεντρική mailing list συντονισμού του
ελληνικού localization και η κεντρική ομάδα εργασίας για αυτά τα θέματα
και οι άνθρωποι που την απαρτίζουν (και λιγότερο ο Hellug ως όνομα,
έπρεπε να το γράψω καλύτερα στο προηγούμενο mail) και στους οποίους
συμπεριλαμβάνεσαι κι εσύ αν δεν κάνω λάθος είναι:

"ρε παιδιά, κάτι προσπαθούν να κάνουν αυτοί με τα X.org και το xkb και
μάλλον επηρεάζονται τα ελληνικά μας. Ρίξτε μια ματιά <a
href="ταδε">εδώ</a> και ελάτε να το συζητήσουμε."

Τόσο δύσκολο θα ήταν ?

> Δυστυχώς έχουμε περάσει το μήνυμα στους τελικούς χρήστες ότι πρέπει
> να επέμβουν
> σε ειδικά αρχεία (ως διαχειριστές) για να γράψουν ελληνικά.

Ο επίσημος τρόπος για να βάλεις ελληνικό layout στα X.org είναι,
δυστυχώς, αυτός και το ξέρεις.

Είσαι καλοδεχούμενος να περνάς ένα άλλο μήνυμα, να δίνεις πιο
user-friendly οδηγίες, να παροτρύνεις τους πάντες να βάλουν Ubuntu κλπ
κλπ. Κανένα πρόβλημα. Δεν διαφωνούμε σε αυτό.

Εμένα προσωπικά με ενδιαφέρει πάντα η global λύση, αυτή που να εξηγεί
πώς να το ενεργοποιήσεις σε όλα τα λειτουργικά συστήματα που τρέχουν
X.org. Αν το Ubuntu και το SUSE έχουν βάλει εικονίδια για να το κάνεις,
ε, δεν έχω να προσθέσω κάτι, όπως και για τα Windows δε χρειάζεται να
προσθέσει κανείς κάτι γιατί ενεργοποιείται με προφανή τρόπο.

Τώρα, για να σχολιάσω και τα του blog σου και να παίξουμε μπουνιές
παρόλο που είπα ότι δεν είναι εδώ το κατάλληλο μέρος, σε νοιάζει
περισσότερο αν χρησιμοποιώ σκληρή γλώσσα για τους packagers του Ubuntu
ή το γεγονός ότι ήταν όντως μεθυσμένοι και χάσανε αρχεία από το X.org
και δεν έπαιζαν οι τόνοι στο 5.10 ? Για να καταλάβω δηλαδή.

Κάνε τον κόπο να σχολιάζεις αυτά που είναι ουσιώδη, όχι αυτά που εκ
παραδρομής γράφω στο χαλαρό στην LGU, δεν θα παίζουμε τις κουμπάρες, το
πρόβλημα είναι τα ελληνικά, όχι αν θίγω τους (επιμένω μεθυσμένους)
developers του Ubuntu.

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>

- What's your ONE purpose in life ?