Panagiotis Sidiropoulos wrote:
[...]
Μπορείτε να περιγράψετε τη μορφή του αρχικού υλικού με
τρόπο για να βοηθήσει κάποιον που θα μπορούσε να αναλάβει
ένα τέτοιο έργο;
Βάσει προηγηθείσας απάντησης εκ μέρους του κου Κορμπέτη, το πρόβλημα αφορά περισσότερο τη μηχανή της ορθογραφικής διόρθωσης παρά το λεξιλόγιο στο οποίο βασίζεται. Παρόλα αυτά μπορώ να σας πω ότι πρόκειται για μία Βάση Δεδομένων της ελληνικής γλώσσας (σύγχρονης και κλασσικής) στην οποία περιέχονται οι ρίζες των λέξεων και οι τύποι τους, το κλιτικό σύστημα κάθε λέξης δηλαδή, μαζί με επιπλέον γραμματικού ενδιαφέροντος πληροφορίες και τις απαραίτητες συσχετίσεις μεταξύ των πληροφοριών (μπορείτε να το δοκιμάσετε online χωρίς περιορισμούς)
. !
Δεν γνωρίζουμε τι απαιτείται για την ορθογραφική διόρθωση, ένας κατάλογος λέξεων (ριζών και τύπων) αρκεί;
Από τη πλευρά σας, αν γίνει χρήση κάποιων από τα δύο
(ή και τα δύο), θα χρειαστεί η διάθεση του αρχικού υλικού
με μια ελεύθερη άδεια. Είναι κάτι τέτοιο εντάξει;
Όσον αφορά τη Βάση Δεδομένων, επιτρέψτε μου να σας δώσω μία τελική απάντηση αφού με ενημερώσετε για το τι απαιτείται να σας παράσχει η ΜΑΤΖΕΝΤΑ, π.χ. έναν κατάλογο όλων των τύπων των λέξεων χωρίς συσχετίσεις;
Ναι αρκεί ένας απλός κατάλογος, Απ όσο γνωρίζω στη μορφή που είναι τώρα
ελληνικό αρχείο (δεν χρησιμοποιεί κανόνες) αυτό που χρειάζεται είναι μια
λίστα με σωστές λέξεις. Ο επίσημα ειδικός σε θέματα *spell είναι ο Steve
Stavropoulos ο οποίος έχει και τον τελευταίο λόγο.
(κάνω CC και στο ispell [ at ] math [ dot ] upatras [ dot ] gr)
Όσον αφορά το λεξικό, ναι, αυτό θα είναι μία μαθητική έκδοση με ειδική άδεια ελεύθερης χρήσης στον υπολογιστή 100$. Πιστεύω ότι ένα τέτοιο πρόγραμμα θα κατατασσόταν από τα παιδιά ψηλά στη λίστα χρηστικότητας. Όλα τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία ασχολούνται με ξένες γλώσσες, και στα δημόσια σχολεία αλλά και στα κέντρα ξένων γλωσσών.
Επιτρέψτε μου να θέσω ακόμη ένα ζήτημα, την www.live-pedia.gr. Λόγω της γλώσσας, της αρχικής σχεδίασης του περιεχομένου της και του ελληνικού ενδιαφέροντος θεματολογία είναι πολύ χρήσιμη στους μαθητές (μας το μεταφέρουν οι γονείς αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές), στις σχολικές εργασίες τους κ.λπ. Πέραν από τη χρήση της εγκυκλοπαίδειας που μπορεί να κάνει οποιοσδήποτε, πιθανώς να μπορεί να αξιοποιηθεί αμεσότερα σε σχέση με τον υπολογιστή 100$, σκεφτείτε το, π.χ. να συνοδεύεται ο υπολογιστής με ένα cd-rom; (προβλέπεται σχετική μονάδα;)
Η live-pedia είναι πραγματικά εκπληκτική !!!! και πάλι μπράβο και
συγχαρητήρια. Τα $100 laptops θα έχουν ασύρματη δικτυακή σύνδεση πράγμα
που σημαίνει οτι δεν είναι απαραίτητο το CDROM για να έχει ένας μαθητής
πρόσβαση στη live-pedia. Μπορεί πχ να φιλοξενείται στο server του
σχολείου, στο σχολικό δίκτυο ή σε κάποιο server στο ίντερνετ. Ετσι και
πιο απλή θα είναι η πρόσβαση αλλά και πιο ενημερωμένη η εγκυκλοπαίδεια.
Δ.