ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: debconf.gr is on the air!

O/H Konstantinos Margaritis έγραψε:
> [...] auta peri "koivotntas" kai "sullogikns" prospa8eias dev eivai tipote
> allo para logia tou aera xwris periexomevo kai pws telika pavta
> katalngouv 2-3 atoma va kavouv tn douleia kai va "trwv to aggouri",
> kai polles fores me proswpiko kostos

Συμφωνώ με το σκεπτικό του Κώστα. Χωρίς να θέλω να μειώσω την άποψη
κανενός (Μανώλη, μην το πάρεις προσωπικά), ποτέ δε βρήκα βάσιμες
αιτολογήσεις που είναι του στυλ "Η Ελλάδα είναι ο κόσμος της", "Το ΕΛΛΑΚ
είναι οι χρήστες του" κλπ. Όπως το βλέπω εγώ, κάθε προσπάθεια,
συμπεριλαμβανομένου και του Debian, είναι πολύ περίπλοκη για να
υπεραπλουστεύεται (ή υπεργενικεύεται;!) σε κουβέντες του παραπάνω στυλ.

Υπάρχουν στόχοι κάθε έργου και πορείες προς αυτούς. Το marketing είναι
πολύ σημαντικός παράγοντας. Και φυσικά, η ηγεσία είναι πάρα πολύ
σημαντικός παράγοντας. Κάθε καθώς-πρέπει προσπάθεια έχει ηγέτες. Ακόμη
και ο πυρήνας έχει πολύ αυστηρή ιεραρχία, γιατί αλλιώς απλά δε θα
γινόταν δουλειά.

Κάθε προσπάθεια που δεν υιοθετεί ένα άλφα ιεραρχικό μοντέλο για γρήγορη
λήψη σωστών αποφάσεων, είναι καταδικασμένη να θυσιάζει την απόδοση χωρίς
να κερδίζει καθόλου ελευθερία. Η ιεραρχία δε συνεπάγεται με κανένα τρόπο
μη-δημοκρατία ή μη-συλλογικότητα.

Αυτό θα μπορούσε να πει κανείς ότι αποδεικνύεται από την τεράστια
επιτυχία που έχει το Ubuntu, σαν ένα Debian χωρίς τα συνεχόμενα
deadlocks, την e-γραφειοκρατία κλπ. Ο κόσμος, οι χρήστες θέλουν πάνω από
όλα να γίνεται δουλειά και να υπάρχει συμφωνία και βήματα προς τα
μπροστά. Κάθε διαφωνία μεταξύ μελών μιας πρωτοβουλίας/προσπάθειας, η
οποία γίνεται δημόσια, είναι ένα πλήγμα για την πρωτοβουλία, αφού πρώτα
από όλα, στεναχωρεί τους ίδιους τους εμπλακόμενους.

Με βάση τα παραπάνω, θεωρώ *πάρα* πολύ κακό για το Debian το ότι δεν
έχει βρεθεί κάποια ισορροπία μεταξύ των contributors και, φυσικά, το ότι
αυτή η συζήτηση γίνεται δημόσια και όχι τηλεφωνικά με μία κοινή ανακοίνωση.

Τα δικά μου €0,02.

-δημ

--
Dimitris Glezos
Jabber ID: glezos [ at ] jabber [ dot ] org, GPG: 0xA5A04C3B

"He who gives up functionality for ease of use
loses both and deserves neither." (Anonymous)