ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: ARXEIO ERT STO DIADIKTYO

On 12/10/07, Theodoros G. Karounos <t [ dot ] karounos [ at ] gmail [ dot ] com> wrote:
> ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ.
>
> --
>
> Το έργο «Ανάδειξη του ιστορικού οπτικοακουστικού αρχείου της ΕΡΤ στην
> Κοινωνία της Πληροφορίας για τον Πολιτισμό» έχει ως στόχο να διασώσει,
> διατηρήσει και αναδείξει το πλουσιότερο οπτικοακουστικό αρχείο της
> χώρας μας, - http://www.ert-archives.gr/
> Λειτουργικά συστήματα (OS), Φυλλομετρητές (web browsers)
>
> Ο δικτυακός μας τόπος έχει σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί για τα
> λειτουργικά συστήματα Microsoft Windows και Αpple Mac OSX. Δεν
> υποστηρίζονται λειτουργικά συστήματα Linux/Unix. -
> [...]

*πολύ* ενδιαφέρον αλλά και πολύ λυπηρό. Με δεδομένο στόχο "να
διασώσει, διατηρήσει και αναδείξει το πλουσιότερο οπτικοακουστικό
αρχείο της χώρας μας, ένα μοναδικό πολιτιστικό θησαυρό" η επιλογή
τεχνολογίας broadcasting είναι πολύ σημαντική.

Δεδομένου του ότι βρισκόμαστε λίγο-πολύ προ τετελεσμένων γεγονότων
μπορούμε να κάνουμε τα ακόλουθα:

1) να ακούσουμε *από τους υπεύθυνους του έργου* το σκεπτικό που τους
ώθησε να επιλέξουν Windows Media Services (WMS)

2) να καταλάβουμε ποιες ανάγκες ήθελαν να καλύψουν με τα WMS.

3) να δούμε τι εναλλακτικές τεχνολογίες συμβατές με Linux υπάρχουν και
αν θα μπορούσαν να καλύψουν τις ίδιες ανάγκες (πιστεύω ότι υπάρχουν
αλλά θα ξέρουμε σίγουρα μόνο μετά το βήμα 2).

4) να ενημερώσουμε σχετικά τους υπεύθυνους. Είναι φυσικά πολύ
σημαντικό να τονίσουμε τα μειονεκτήματα μιας proprietary λύσης
υποστηριζόμενης από μια και μόνο εταιρεία -έστω και κολοσσιαίας αλλά
ίσως και ειδηκά όταν είναι κολοσσιαία- για ένα έργο που θέλει να κάνει
διαθέσιμο πολιτιστικό περιεχόμενο στο ευρύ κοινό για πολλές δεκαετίες
ή και αιώνες. Ειδικά όταν η εταιρεία έχει δώσει ξεκάθαρα δείγματα
αδιαφορίας για τους νόμους και το κοινό καλό  τόσο στην Αμερική όσο
και στην Ευρώπη. Πρέπει να προσέξετε πως αυτά τα σημεία δεν είναι με
την πρώτη ματιά εμφανή. Ο περισσότερος κόσμος σκέφτεται: "όλοι έχουν
windows πρέπει να δουλέψω με την Microsoft". Μετά πάω στοίχημα ότι η
Microsoft στρώνει κόκκινα χαλιά και προσφέρει τόσο απλόχερη βοήθεια
που κάνει τους συνεργάτες της σε αυτό τον τομέα να αισθάνονται σοφοί
βασιλιάδες.

5) να δούμε τις αντιδράσεις.

 Μην περιμένετε θαύματα αλλά ακόμα και τίποτα να μην γίνει εδώ και τώρα:

α) όσο απαισιόδοξοι κι αν είστε μπορείτε να καταλάβετε ότι σίγουρα
υπάρχουν έστω δύο ή τρεις άνθρωποι στην ΕΡΤ που θα χαρούν να τους
μάθουν για τις εναλλακτικές που υπάρχουν εδώ και λίγα χρόνια. Αν δεν
το κάνουμε εμείς θα χαθεί πολύτιμος χρόνος.
β) είναι πολύ σημαντικό να δημιουργήσουμε ένα προηγούμενο αν θέλουμε
να βελτιωθεί κάτι στο μέλλον.

Προτίθεμαι να συντάξω τις σχετικές επιστολές προς την ΕΡΤ αλλά θα χρειαστώ
1) τις παρατηρήσεις σας (για να προκύψει κάτι ποιοτικό και για να
είμαι σίγουρος ότι εκπροσωπώ αρκετό κόσμο κι όχι μόνο τον εαυτό μου)
2) βοήθεια σε θέματα τεχνολογιών streaming video από κάποιον ειδικό (η
καλά, αξιόπιστα references).
3) και τέλος τις "υπογραφές" σας στο τελικό κείμενο - ονοματεπώνυμο,
διεύθυνση και email είναι αρκετά επί της παρούσης (εννοείται πως πρώτα
θα το δείτε και εφόσον το εγκρίνεται θα δώσετε την συγκατάθεση σας)
4) την υπομονή σας (θεωρώ ότι μια άμεση αντίδραση δεν έχει κάποιο
πλεονέκτημα - αν τα πράγματα αλλάξουν θα πρέπει να επανεκτιμήσουμε τις
διαθέσιμες επιλογές)

Για καλή μας τύχη εξελίσσεται μια συγγενής ιστορία στην Αγγλία με το
BBC. Εκεί το BBC ξεκίνησε την προβολή περιεχομένου μέσω internet πριν
κάμποσο καιρό χωρίς να υποστηρίζονται θεατές με Linux (επίσης με
τεχνολογία microsoft για το streaming αλλά και το DRM). Υπήρξαν
αντιδράσεις. Το BBC αρχικά προσπάθησε να υποβαθμίσει το γεγονός
αναφέροντας πάνω-κάτω "χρήστες Linux? ποιοι χρήστες Linux".
Αποδείχτηκε πολύ κακή κίνηση. Μετά ζήτησε πρακτικά συγνώμη για την
πορεία που διάλεξε και υποσχέθηκε ότι θα αναζητήσει λύση. Νομίζω ότι
πρόσφατα κάτι παρουσίασε. Θα το ψάξω και θα μάθω λεπτομέρειες (κάθε
βοήθεια ευπρόσδεκτη)