ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: ARXEIO ERT STO DIADIKTYO

On Monday 10 December 2007, Theodore J. Soldatos wrote:
> Αυτοί όμως αναφέρουν *ρητά* ότι δεν υποστηρίζεται Linux/Unix *και
> μόνο αυτό*. Ξέρουν πολύ καλά ότι υπάρχουν χρήστες με Linux και παρ'
> όλα αυτά τους αποκλείουν χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός τεχνικός λόγος
> (π.χ. κάποιο plugin  που τρέχει μόνο σε Windows).
>
> Γι αυτό τους καταλογίζω πρόθεση και μάλιστα κακή και πολύ ύποπτη
> πρόθεση.

Επειδή βλέπω πως τις επόμενες ημέρες όλο με την ΕΡΤ θα ασχολούμαστε, ένα
ακόμα σχόλιο, κυρίως αυτο-κριτικής και για το κατά πόσο αν εγώ που
τρέχω Linux μπορώ να απαιτώ από την κάθε ΕΡΤ να μου δίνει πρόσβαση στο
περιεχόμενο:

Και να μιλήσουμε και λίγο τεχνικά.

Δεδομένου λοιπόν πως θες να σερβίρει ο webserver (ή κάποιος streaming
server) τα videos μέσω browser-plugin (και όχι .ogg με download, ούτε
με direct rtsp:// ή mms:// connection επάνω στον streaming server),
αυτή τη στιγμή αμφιβάλλω πως υπάρχει open source λύση.

Για τους developers:
Η μία λύση είναι το στρατόπεδο της Microsoft.

Η άλλη λύση είναι το στρατόπεδο της Adobe με το Flash plugin
(α λα YouTube).

Αν δεν το έχετε καταλάβει μερικοί και τα 2 αυτά πράγματα ΑΥΤΗ τη στιγμή
είναι proprietary. Το YouTube δουλεύει με το proprietary .flv, ΧΩΡΙΑ
που το Flash-plugin δεν είναι καθόλου open source.
Απλά τυχαίνει να δουλεύει στο Linux.

To Adobe Flash ΤΩΡΑ μόλις πριν λίγες μέρες έβαλε υποστήριξη για H.264
(mpeg4 standard). Αλλά και πάλι, έστω πως όλος ο πλανήτης ξεφορτώνεται
το proprietary .flv file format, ΠΑΛΙ το Adobe Flash plugin θα
εξακολουθεί να είναι proprietary.

Οπότε, βασικά όχι, συγγνώμη που σας το χαλάω, αλλά εγώ που είμαι Linux
user, δεν μπορώ να απαιτώ από κανένα BBC να μου σερβίρει video μέσω
browser-plugin και να είναι και open-source όλες οι εμπλεκόμενες
τεχνολογίες.
Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να του ζητήσω μια χάρη, να τα υλοποιήσει
όλα αυτά να σερβίρονται με Adobe Flash plugin το οποίο *τυχαίνει* να
δουλεύει και σε Linux.

Από τη σκοπιά του developer, περιττό να σας πώ πως είναι μαύρο χάλι. Η
microsoft υποθέτω πως (πλέον) πρέπει να έχει full support στα
frameworks της για τέτοιες multimedia δυνατότητες. H Adobe λύση είναι
πιο brutal, πιο raw, πιο custom/hack-like (και χωρίς να έχεις support
από κάποιον πως όλες αυτές οι customιές θα παίζουν και μεθαύριο).

Οπότε, όπως λέει και ο Χρήστος, υπάρχει και ένα (σημαντικό) κομματάκι
ευθύνης του Linux* για όλη αυτή τη (μιζερο)κατάσταση.

* στο "του Linux" βάλτε της Linux/Open Source κοινότητας γενικώς,
προφανώς όχι του Linux kernel.

Τώρα, το γιατί δεν τα σερβίρουν με direct .ogg download, νομίζω είναι
προφανές, δε χρειάζεται να το συζητάμε. Όλα αυτά είναι ιδιοκτησία της
ΕΡΤ, η ΕΡΤ δε θέλει να της τα κλέβουμε, οπότε τέλος. Και αν το πάμε στο
στυλ "μα δεν είναι ιδιοκτησία της ΕΡΤ, αλλά ιδιοκτησία του ελληνικού
λαού", δεν ξέρω αν θα έχουμε δίκιο. Το θέμα μετά είναι νομικό. Και
μπορεί όντως η ΕΡΤ να ανήκει στο λαό, αλλά δεν ξέρω αν το παραγόμενο
έργο (του πχ μπούμαν, του κάμεραμαν και όλων των υπόλοιπων εργαζομένων
της ΕΡΤ) ανήκει κι αυτό στον ελληνικό λαό.

Απλά, το κλειδί στην όλη υπόθεση είναι πως τα σερβίρουν στο web. Το
καλύτερο που έχει να κάνει κάποιος είναι να τους δείξει να καταλάβουν
πως οτιδήποτε βγαίνει στο web μπορεί να κλαπεί. Αν θες να βγάζεις πράμα
στο web χωρίς να στο κλέβουν, κάπου έχεις χάσει τη μπάλα όταν έπαιρνες
την απόφαση για το αν θα τα βγάλεις στο web ή όχι.

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>

- What's your ONE purpose in life ?
- To explode, of course! ;-)