ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Bill Gates & Kindall defend the open source methodology

2008/4/20 Nick Demou <ndemou [ at ] gmail [ dot ] com>:
> το παρακάτω απόσπασμα είναι από το βιβλίο "Programmers at Work"
>  (αρχαία ιστορία αλλά μαντεύω ότι λίγοι την έχουν προσέξει). Επίσης
>  παρόλο που πολλές[2] σελίδες στο internet συμφωνούν με την
>  αυθεντικότητα των παρακάτω, πρέπει να ομολογήσω ότι προσωπικά δεν έχω
>  διαβάσει το βιβλίο (και δεν περιμένω να το επανεκδόσει τους επόμενους
>  μήνες ο οίκος του[1])

Πάντως, για να είμαστε ακριβείς, τα παρακάτω δεν συνεπάγονται το $subject. :-)

Μπορεί ο κώδικας να είναι διαθέσιμος για ανάγνωση και πειραματισμό
αλλά να μην δίνουν άλλες ελευθερίες που είναι βασικές κατά τον "open
source" ορισμό (πχ. το δικαίωμα εμπορικής εκμετάλλευσης).

Κι επίσης, μπορεί ακόμη και η εταιρία να δίνει τον κώδικα της ως
ελεύθερο λογισμικό αλλά η ίδια να μην το αναπτήσσει "ανοιχτά", δηλαδή
μαζί με την κοινότητα. Ενώ αυτό, πρακτικά, συνάδει με τον ορισμό του
ελεύθερου λογισμικού, δεν είναι 100% αυτό που λέμε "open source
methodology", το οποίο συνεπάγεται πιο ανοιχτές διεργασίες,
collaboration, κλπ.

Νομίζω πάντως ότι όλοι συμφωνούν ότι η επιστήμη θα ήταν πολύ πιο πίσω
αν δεν εξασκούνταν τακτικές "share your knowledge" στα πανεπιστήμια,
οπότε είναι βέβαιο ότι οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι
καλύτερα να "stand on the shoulder of others" και συμφωνούν ότι
μαθαίνεις καλύτερα από άλλους πιο έμπειρους, τουλάχιστον στον
ακαδημαϊκό τομέα. Παρόλα αυτά, το open source definition είναι αρκετά
πιο αυστηρό (απαιτεί/δίνει πιο πολλές ελευθερίες) από το απλό αυτό
μοντέλο, και δεν πιστεύω ότι όλοι μπορούν να κάνουν τον συνειρμό
"ακαδημαϊκός τρόπος/"μοιράζειν" = καλό, => ελεύθερο λογισμικό = καλό".
:-)

-δ