ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: η nokia μας έδωσε το open-source νέο της χρονιάς

  • Subject: Re: η nokia μας έδωσε το open-source νέο της χρονιάς
  • From: "Nick Demou" <ndemou [ at ] gmail [ dot ] com>
  • Date: Fri, 27 Jun 2008 13:38:56 +0300
2008/6/27 Emmanouil Batsis (Manos) <manos [ at ] abiss [ dot ] gr>:
> [...]
> Όσον αφορά τη SUN, προσωπική μου άποψη είναι το "κάλιο αργά παρά ποτέ".

είναι γεγονός ότι η SUN συναγωνίζεται με σθένος εδώ και χρόνια για το
βραβείο "πιο σχιζοφρενικής προσέγγισης στο Open Source" αλλά ειδικά
αυτές τις μέρες μάθαμε ότι φέρθηκε εντελώς ύπουλα (αν όχι εντελώς
βρόμικα) στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν αποφεύγοντας να κουνήσει το
δαχτυλάκι της για να σταματήσει την απόπειρα της SCO να κάνει το Linux
non-free αλλά και την συνεχή πορεία δυσφήμησης του Linux και του
ΕΛ/ΛΑΚ απο την ίδια εταιρεία [1]

Φυσικά έχουν παραδεχτεί όσο πιο ξεκάθαρα γίνεται ότι "We screwed up on
open source"[2] οπότε το μέλλον θα δείξει (αλλά πρέπει να είμαστε πολύ
σκεπτικοί για κάμποσο καιρό)

> Πίσω στην κίνηση της Nokia τώρα, αν και παίρνει το thumbs up: νομίζω ότι
> έχει περάσει πια η εποχή όπου όταν κάποια εταιρία άνοιγε κάτι η
> κοινότητα το έβλεπε σαν να της κάνει κάποιος τη χάρη. Απλά έχουμε
> περάσει σε μια νέα εποχή με καινούργια επιχειρηματικά μοντέλα τα οποία
> και πολλές εταιρίες έχουν την δυνατότητα να εκμεταλλευτούν. Είναι απλά
> (και ίσως) ένα καλό business move.

και αυτή η μετριοπαθής αντιμετώπιση του Μάνου φίλοι μου, είναι ο λόγος
που η είδηση αυτή είναι η είδηση της χρονιάς. Χωρίς να το έχουμε
καλά-καλά καταλάβει έφτασε η εποχή που, μια ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ δημοφιλής
πλατφόρμα με δισεκατομμύρια χρήστες[3], γίνεται open-source και αυτό
είναι απλά μια λογική και κατά πολλούς καλή επιχειρηματική κίνηση.

Και έτσι ξαφνικά το year of the desktop linux δεν έφτασε αλλά έφτασε
το year of the palmtop open-source OS

[1] http://www.groklaw.net/article.php?story=20080625020853732

[2] "All they can remember is what happened in 2001-02 when, to be
quite frank with you, we screwed up. We alienated a large group of
open-source developers by the attitudes we had of the community back
then," said Phipps.
    -- http://news.zdnet.co.uk/software/0,1000000121,39438377,00.htm

[3] 291.6 million [symbian] mobile phones shipped in Q1 2008
    -- http://www.symbian.com/about/fastfacts/fastfacts.html

πλοήγηση μηνυμάτων