ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Πρόταση για νέα διάταξη πληκτρολογίου

  • Subject: Re: Πρόταση για νέα διάταξη πληκτρολογίου
  • From: Alexios Zavras <zvr+foss [ at ] zvr [ dot ] gr>
  • Date: Tue, 2 Sep 2008 10:18:23 +0300
Diomidis Spinellis wrote [edited]:
>  Έχω την εντύπωση πως παραδοσιακά στο πολυτονικό
> χρησιμοποιούμε ξεχωριστά νεκρά πλήκτρα για συνδυασμούς τόνων (π.χ.
> ψιλή-οξεία, ψιλή-βαρεία, δασεία-περισπωμένη, κ.λπ.)
[...]
> Μια (σχετικά παλιά) γραφομηχανή που έχω κοντά μου, χρησιμοποιεί μια
> αντίστοιχη διάταξη.

αυτό, φυσικά, ξεκίνησε από το (φυσικό) περιορισμό των γραφομηχανών:
αν είχαν χωριστά νεκρά πλήκτρα, τότε πατώντας το πνεύμα δεν θα ήξερε
αν είναι το μόνο διακριτικό σημάδι (άρα να μπει στο κέντρο, πάνω
από τη θέση του γράμματος) ή θα ακολουθούσε και τόνος (άρα έπρεπε
να μπει λίγο πιο αριστερά)...

γιαυτό και τα τυπογραφικά στοιχεία ήταν χωριστά
τα άλφα, άλφα-τόνος, άλφα-ψιλή, άλφα-ψιλή-οξεία, κλπ...
[quiz: πόσα άλφα έχουμε;  χωρίς τα κεφαλαία...]

με ορολογία Unicode ήταν pre-composed όλα τα combined characters
(στην τυπογραφία -- στη γραφομηχανή ήταν pre-composed όλα
τα composing diacritics, και συνδυάζονταν με ένα base character).

με τους υπολογιστές μπορούμε και καλύτερα, από το να μεταφέρουμε
τους περιορισμούς φυσικών μέσων...

> άνθρωποι που το έχουν
> χρησιμοποιήσει σε άλλα περιβάλλοντα, καλό είναι να τους προσφέρουμε τη
> διάταξη που έχουν συνηθίσει.

συμφωνώ αλλά... έτσι δε μένεις πάντα στα παλιά; :-)
η γραφομηχανή δίπλα σου έχει 0 και 1;
(η δικιά μου δεν είχε: μάθαινες
να χρησιμοποιείς τα κεφαλαία O και I).

--
-- zvr --
    | H eytyxia den exei enoxes |       zvr [ at ] zvr [ dot ] gr

πλοήγηση μηνυμάτων