ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Πρόταση για νέα διάταξη πληκτρολογίου

2008/9/2 Alexios Zavras <zvr+foss [ at ] zvr [ dot ] gr>:

> πάνε χρόνια από τότε που έπαιζα xkb, αλλά για το αρχείο στο
>        http://simos.info/pub/gr
>
> - στο basic:
>  = στο ΑΕ11, το σχόλιο (και το σχήμα) λέει ότι έχει το plusminus στο L3,
>    ενώ ο κώδικας όχι

Ευχαριστώ, διορθώθηκε.

>  = γιατί σε μονοτονικά να έχουμε dead_tilde, dead_macron, dead_iota,
>    dead_breve, dead_psili, dead_dasia (και δεύτερο dead_acute στο AC10-L3)

τα παραπάνω (dead_tilde [σύντομα dead_perispomeni], ...) είναι προσβάσιμα
μόνο με τη χρήση του AltGr. Οι περισσότεροι χρήστες δε θα το αντιληθφούν,
και όσοι το χρειάζονται πιστεύω ότι θα το βρουν χρήσιμο.

Πράγματι, υπάρχει διπλό dead_acute. Ο λόγος είναι για να διατηρήσουμε
το ζευγάρι που υπάρχει στη διάταξη polytonic. Δηλαδή, οξεία+ψιλή, βαρεία+δασεία.
Είναι νομίζω intuitive να έχουμε τα ζευγάρια αυτά.

>  = το periodcenter βγαίνει με AD01-L3 και AB09-L4

Το τυπικό με τις άλλες διατάξεις είναι να γράψει κανείς την άνω τελεία με
AltGr + . .Ωστόσο, λόγω των « », έβαλα την άνω τελεία στο L4. Νομίζω
ότι τα ελληνικά εισαγωγικά είναι πιο συχνά από την άνω τελεία· αρκεί να βάζουμε
συχνά τέτοια εισαγωγικά.

Για το AD01-L3, ο συνδιασμός αυτός προέρχεται από το variant «extended».
Δεν ξέρω αν θα πρέπει να το συνεχίσουμε. Μιας και έχουμε χώρο για περισσότερους
από 50 νέους χαρακτήρες στη διάταξη αυτή, το άφησα.

>  = δε θυμόμουνα ότι άμα κάνεις include το bare και μετά επανορίσεις,
>    π.χ., τo AD04 με {NoSymbol, NoSymbol, registered} κρατάει
>    στις πρώτες θέσεις τα {Greek_rho, Greek_RHO}... Είσαι σίγουρος;

Υπάρχει NoSymbol και VoidSymbol. Το NoSymbol κρατάει τα προηγούμενα.
Το VoidSymbol «σβήνει» προηγούμενες καταχωρήσεις οπότε δε γράφει
το πλήκτρο κάτι, ωστόσο δεν το έχω επιβεβαιώσει στη πράξη.

> - στο bare:
>  = ποιό είναι το LSGT; (και γιατί το θέλουμε;)

Είναι το πλήκτρο που λέει \ |. Η γραμμή αυτή υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια.
Δεν ξέρω αν το τυπικό ελληνικό πληκτρολόγιο έχει το χαρακτήρα αυτό.
Σε ξένα πληκτρολόγια εμφανίζεται δίπλα στο αριστερό Shift.

> - δεν προλαβαίνω να δω τα extended και polytonic τώρα --
>  το σχόλιο για τον επανορισμό ισχύει, βέβαια...

Έκανα αλλαγές μόνο στο basic. Για τα υπόλοιπα, θέλει πράγματι δουλειά
και έλεγχο.

> - α, και τα διαγράμματα πληκτρολογίου βγαίνουν χαλασμένα
>  (θα τά'λεγα ASCII-art αλλά είναι UTF-8 :-)

Θέλει γραμματοσειρά monospace και περιβάλλον που να μην έχει πρόβλημα
στην απεικόνιση.
Το gedit είναι OK, το τερματικό (gnome-terminal) έχει ένα σφάλμα.
Το ASCII art το έκανε ο Θάνος Λευτέρης, με έμπνευση από δουλειά σε
άλλη διάταξη.

Ευχαριστώ για τα σχόλια.

Το αρχείο της ελληνικής διάταξης στο Xorg είναι τώρα πια στο
http://gitweb.freedesktop.org/?p=xkeyboard-config.git;a=blob;f=symbols/gr

πλοήγηση μηνυμάτων