ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: 97% το μερίδιο της Microsoft?

Μια απάντηση κάπως πρόχειρα, καθώς η ώρα είναι περασμένη.

Για αρχή νομίζω όλοι συμφωνούμε οτι είναι αδύνατο να υπολογιστεί με ακρίβεια
το market share για κάθε λειτουργικό.

Δεύτερον έχει μεγάλη διαφορά αν μιλάμε για server market share, ή desktop
market share. Στην περίπτωση των server πρόκειται για συστήματα που πολλές
φορές εκτελούν απίστευτα πολύπλοκες διεργασίες και λογισμικό, 24x7x365 ενώ
στη δεύτερη περιλαμβάνουμε συν τοις άλλοις και μεγάλο αριθμό υπολογιστών με
χρήση ως παιχνιδομηχανές. Προσωπικά δεν μπορώ να τα βάλω στην ίδια κατηγορία
αυτά.

Ένα επιπλέον στοιχείο είναι οι τάσεις που παρουσιάζουν τα διαφορετικά
λειτουργικά, έχει σημασία για το μέλλον αν είναι αυξητικές ή όχι. Και στις
περιπτώσεις των Apple και Linux τα ποσοστά παρουσιάζουν μεγάλες αυξήσεις. Το
τελευταίο νομίζω είναι προφανές για όποιον παρακολουθεί τις εξελίξεις.

Στο πεδίο των servers λοιπόν, πιο εύκολα μπορούν να βρεθούν στατιστικά γιατι
τα μηχανήματα τα πουλάνε απευθείας οι vendors

Πχ
* http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS21399008*

Microsoft Windows server revenue was $5.1 billion in 2Q08, showing 1.7%
year-over-year growth and comprising 36.5% of all server revenue in the
quarter. Windows servers account for the single largest segment of spending,
by operating system, in the worldwide server market.

και

...Microsoft was up 2%, bringing its total market share to 67.1% of servers
shipped during Q2 2007. Of the 2.06 million servers shipped in Q2, about 1.4
million were supplied with Windows. Linux, on the other hand, accounted for
22.8% of server shipments. That was a decrease of from the 23.1% share the
OS held at this time in 2006.

Επίσης η πολύ γνώριμη έρευνα απο το netcraft, η οποία είναι ίσως ό,τι πιο
αντικειμενικό υπάρχει και ερευνά τη χρήση apache και IIS servers. Κάτι
παραπάνω απο ενδεικτικό.

*http://news.netcraft.com/archives/web_server_survey.html*

Για το desktop market, πολλές πηγές (θα τις βρείτε στο τέλος) αναφέρουν το
νούμερο των Linux συστημάτων σε λίγο περισσότερο του 2% για το 2008 [2] , με
τάση για αύξηση, στην οποία παίζουν ρόλο τα eee pc της assus [3] που έχουν
ήδη πουλήσει κάποια εκαττομύρια με Linux συστήματα, καθώς επίσης και το
OLPC.

Το μερίδιο της Apple εντοπίζεται μεταξύ 7, 8 και 10% παγκοσμίως [1, 4, 5] ,
πάντως σίγουρα πάνω απο 6%.

Τέλος, μια απο τις πηγές στις οποίες αναφέρει οτι η Microsoft έχει  97%,
είναι το

*
http://www.vista123.net/content/microsoft-windows-has-97-percent-mac-has-got-3
*
Ballmer:  "Apple has 3 percent of the world's PC market"

στο οποίο το νούμερο αναπαράγεται απο τον Ballmer, ο οποίος είναι ο CEO της
Microsoft και αν-μη-τι-άλλο έχει κάθε λόγο προς διαστρέβλωση της
πραγματικότητας (αντίστοιχα δεν μπορούμε να ρωτήσουμε τον Jobs για τα
νούμερα της Apple και να περιμένουμε να απαντήσει αντικειμενικά!!! Στο ίδιο
άρθρο δεν αναφέρει ποσοστό για Linux (τα εκατομύρια eee pc's ή τα
εκατομμύρια installs σε fedora και ubuntu μάλλον αποκρύπτονται, ή θεωρούνται
ανευ σημασίας.

Το μαγικό νούμερο 97% επίσης συνάντησα σε blogs και sites που αναφέρονται
στο 2003 ή 2002. Επίσης πολλά απο αυτά τα sites ανήκαν σε microsoft domain,
οπότε και πάλι είμαι σκεπτικός για την αντικειμενικότητα τους. Σίγουρα όμως
η εποχή μας απέχει πολύ απο το 2002 ή το 2003!

Πολύ ενδιαφέρον επίσης, μιας και λαμβάνει στοιχεία απο browsers και unique
visitors.
*http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=8*
windows 90%, mac 8.21%, Linux 0.71%

We use a unique methodology for collecting this data.  We collect data from
the browsers of site visitors to our exclusive on-demand network of live
stats customers.  The data is compiled from approximately 160 million
visitors per month.

*[1]
http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2008/01/01/mac-os-x-market-share-sets-new-record-at-the-end-of-2007
*
δίνει apple 8%

*[2] http://news.cnet.com/8301-13505_3-9910263-16.html*
Linux: 2.02 percent in March of 2008.

*[3]
http://blog.laptopmag.com/asus-ceo-reveals-eee-pc-sales-numbers-plans-for-touch-eee-pcs-and-more-eee-family-products
*

[4] Apple's PC/laptop market share is now 20% in the US and 10% worldwide.
*
http://www.crunchgear.com/2008/04/03/apples-market-share-and-the-curse-of-success/
*

*[5]