ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Δελτίο Τύπου: Παραβίαση κοινοτικού δικαίου υποπτεύεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στη συμφωνία κυβέρνησης-Microsoft

[...]

Nikos Alexandris έγραψε:

george fragos wrote:
> Το καλοπροαίρετο αίσθημα ατομικής ευθύνης σε ό,τι αφορά κοινωνικά ή
> συλλογικά προβλήματα δεν πρέπει να οδηγεί στην αποσόβηση ή παραγνώριση
> των πολλαπλάσιων ευθυνών των κρατικών μηχανισμών!  Η παραγνώριση αυτή
> εκφέρεται, τελευταίως, και από στόματα νυν και τέως υπουργών της
> κυβέρνησης, με στόχο την αποενοχοποίηση του Κράτους και την
> ενοχοποίηση/εγκληματοποίηση μιας ολόκληρης Κοινωνίας!!  Η σύγχυση της
> τελευταίας και η εξατομίκευση παίρνουν τέτοιες διαστάσεις που όχι
> μόνον οι "ρόλοι" αλλά και οι συνειδήσεις αντιστρέφονται!

Γιώργο, αν μου επιτρέπεις τον ενικό,

σε καμία περίπτωση δεν παραγνωρίζω τις ευθύνες των κρατικών μηχανισμών.

Το αντίθετο. Αυτό που θέλω να σημειώσω είναι ότι και οι κρατικοί
μηχανισμοί δεν είναι κάτι το "αφηρημένο" χωρο-χρονικά. Αποτελούνται από
ανθρώπους, όπως εσύ, όπως εγώ. Άνθρωποι που κοινωνικοποιήθηκαν μέσα στην
και από την ελληνική κοινωνία, που συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται μέσα
σε αυτή. Έχουν ευθύνες, πρώτα ατομικές και έπειτα, συλλογικές.

Αυτό που έπρεπε να αποφύγω είναι το λεκτικό σχήμα "κοινωνική βάση" διότι
αφήνει να εννοηθεί _μόνον_ ένα κομμάτι της κοινωνίας. Πιο σωστά, έπρεπε
να αναφερθώ σε ολόκληρη την κοινωνία χωρίς εξαιρέσεις.

Ο συλλογισμός σου όμως μάλλον επιβεβαιώνει τον δικό μου. Καταλήγεις στο
ότι "...όχι μόνον οι "ρόλοι" αλλά και οι συνειδήσεις αντιστρέφονται!".
Επιστρέφεις στη σημασία της ατομικής συνείδησης απέναντι στην συχνά
ανεύθυνη και ανώνυμη συλλογική οντότητα (=κοινωνία).

Φιλικά, Νίκος