ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Open Source: (αντι-)Θέσεις και ερωτήσεις

  • Subject: Re: Open Source: (αντι-)Θέσεις και ερωτήσεις
  • From: "Dimitris Diamantis (aka ftso)" <kotsifi [ at ] gmail [ dot ] com>
  • Date: Sun, 1 Nov 2009 00:22:47 +0200

> ##################################################################
> (αντι-)Θέσεις
>
> # Η ανάπτυξη απαιτεί σοβαρή επιστημονική ενασχόληση ανθρώπων που
> γνωρίζουν τον τομέα τους.
>
> Αυτό εννοείται αν θέλουμε ένα σωστό αποτέλεσμα.

> Το γεγονός της ενασχόλησης 1000 ατόμων αντί 100 με το ίδιο αντικείμενο
> από μόνο του δεν εξασφαλίζει οτι η πρώτη περίπτωση θα έχει ως αποτέλεσμα
> ποιοτικότερο προϊόν από την δεύτερη.

Έτσι είναι, αλλά όσο πιο πολλά άτομα πιστεύω τόσο πιο καλή δουλειά θα γίνει
αν και στις δυο περιπτώσεις τα άτομα είναι πάνω κάτω ίδιου επιπέδου.

> Εκτός αυτού ακόμη και εάν
> υποθέσουμε οτι το προϊόν των 1000 ατόμων είναι ποιοτικότερο, αυτό πάλι
> δεν εξασφαλίζει οτι η συνολική προτεινόμενη λύση (τεχνική υποστήριξη ,
> εκμάθηση κ.α.) θα το καταστήσουν ως συνολικά καλλίτερη λύση. Αυτό που θα
> βοηθήσει τους 1000 ή τους 100 να παραγάγουν μια συνολικώς καλλίτερη λύση
> είναι η σωστή οργάνωση και καθοδήγηση αυτών καθώς και η εγγύηση οτι όσοι
> ασχολούνται είναι ικανοί να ασχοληθούν για αυτό. Μέχρι στιγμής λοιπόν
> αυτή την οργάνωση την παρείχαν μόνο οργανωμένες εταιρείες.

Αυτό δεν είναι απόλυτο.

> Η microsoft
> είναι μια από αυτές.

Για να έχει φτάσει εδώ που έχει φτάσει σίγουρα είναι.
Δεν θα την έβαζα όμως ψηλά στην λίστα αν κρίνω απο το τελικό αποτέλεσμα
πολλών προϊόντων της.

> Το αν το αποτέλεσμα είναι ένα Open Source ή Close
> Source Software είναι ένα άλλο θέμα.  Απλά μέχρι σήμερα σε
> επαγγελματικές εφαρμογές που απευθύνονται σε ευρύ κοινό (μηχανικοί,
> φωτογράφοι, σχεδιαστές, κτλ) υπάρχει χαώδης διαφορά υπέρ των δεύτερων.

Αυτό ισχύει (τουλάχιστον για το αναφερθέν επαγγελματικό κοινό), αλλά σιγά
σιγά γίνονται βήματα και προς το Open Source.
Βέβαια εδώ θα πρέπει να παραδεχτώ πως πολλά τα μεγαλύτερα Open Source
projects ξεκίνησαν κλειστά.
Ο ρυθμός ανάπτυξης που σημείωσαν όμως μετά το άνοιγμά τους είναι
αξιοσημείωτος.
Επίσης αν συγκρίνεις την ανάπτυξη του linux VS windows σε σχέση με τα χρόνια
που γίνετε αυτή θα δεις ότι το linux τρέχει με πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς
τελευταία και σε πολλά σημεία ήδη προηγείται...

> Το γεγονός ότι εταιρείες προωθούν Open Source συστήματα σημαίνει ότι
> απλά προσδοκούν να έχουν κέρδος (πολύ μεγαλύτερο ίσως) από επόμενα
> στάδια στην χρήση αυτών και όχι ότι ξαφνικά σκέφτηκαν να ελαττώσουν τα
> κέρδη τους. Τέτοια συστήματα λοιπόν μπορούν και πάλι να έχουν επιτυχία
> γιατί στηρίζονται σε αυτό που είπα πιο πάνω περί οργάνωσης και
> καθοδήγησης.
>
> Έτσι είναι. Νομίζω όμως πως και μια κοινότητα προγραμματιστών ΕΛ/ΛΑΚ μπορεί
να έχει την ίδια οργάνωση και σε πολλές περιπτώσεις πολύ καλύτερη απο μια
εταιρία.
Δες projects όπως το debian, το kde κ.α.

> [...]
>

> # Προσωπικά πιστεύω πως η συνεισφορά της (Microsoft) στον τομέα της
> τεχνολογίας είναι ανεκτίμητη.
>
> Δύσκολα μπορώ να πιστέψω πως αν δεν είχε αναπτυχθεί η Microsoft θα
> είμασταν στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα σε ότι αφορά τους Personal
> Computers. Αυτά που αναφέρεις είναι μια πραγματικότητα (εκτός του: "στο
> να συντηρεί χρήστες άσχετους και να υποθάλπει την σχεδόν παθητική
> αποδοχή των όσων αυτή κάθε φορά πουλάει" το οποίο θεωρώ οτι είναι
> υπερβολικότατο) ή για άλλους το τίμημα της ανάπτυξης.
>
> Δεν θα διαφωνήσω. Απλά σκέψου όμως το να μην είχε αναπτυχθεί το linux, o
navigator και μετέπειτα firefox, o apache και άλλες εφαρμογές που θα
βρισκόμασταν στο θέμα ανάπτυξη γενικότερα και κυρίως του διαδικτύου.

> Ερωτήσεις
>
> # Θέλω να μου αναπτύξεις εν τάχει το πως η ιδέα μου -πρωτότυπη ιδέα για
> χρήση σε αυτοκίνητα ως βοηθός οπισθοπορείας- θα μου  προσφέρει εμένα
> κάποιο κέρδος αν αύριο βγώ και δημοσιεύσω την ιδέα μου ελεύθερη σε
> όλους.
>
> Την απάντηση θα την βρεις διαβάζοντας και κατανοώντας την φιλοσοφία
ανάπτυξης ενός ΕΛ/ΛΑΚ προϊόντος.
Δεν σου λέω ότι σίγουρα θα πετύχει καθώς αυτό εξαρτάτε και από εσένα.
Αν κάνεις σωστούς χειρισμούς μπορεί να βγεις πολλαπλά κερδισμένος.

> [...]
> μένα τέτοιου είδους "ψευτοδιλλήματα" δεν υφίστανται καν. Δεν υφίστανται
> γιατί πλέον θεωρώ πως πρώτα πρέπει να νοιαστώ για το δικό μου συμφέρον
> όπως αυτό συσχετίζεται με την καθημερινότητα (π.χ. περισσότερος χρόνος
> ξεκούρασης) και μετά να νοιαστώ για τετοιου είδους θέματα. Προσφατα στην
> εταιρεία τέθηκε ένα προβληματισμός για το αν θα μπορούσαμε να
> χρησιμοποιήσουμε Free Software (το αν ειναι και Open Source δεν μας
> πολυαπασχολεί αφού δεν έχουμε σκοπό να τα αναπτύξουμε) αλλά καταλήξαμε
> οτι οι προτεινόμενες λύσεις απέχουν πολύ από τις ανάγκες μας.

Βάζεις κάτω τα προτερήματα και τα μειονεκτήματα και αποφασίζεις τι σου κάνει
καλύτερα και πιο σου αποδίδει περισσότερα.
Αν τα δυο είναι ισάξια τότε το πλεονέκτημα που βλέπω εγώ στο opensource
είναι ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων πάντα θα υπάρχει απο πίσω μια
κοινότητα να αναπτύσσει και να βελτιώνει το προϊόν σε αντίθεση με το κλειστό
που αν η εταιρία φαλιρίσει και ο κώδικας δεν διατεθεί θα πάνε χαμένα χρόνια
εξάσκησης πάνω σε αυτό.

Αυτά στα γρήγορα...

--
www.ftsoogle.dom.gr