ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Δημόσια Παρέμβαση - Καταγγελία για τη "ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ : ΔΣΗΕ - 02/2010"

  • Subject: Re: Δημόσια Παρέμβαση - Καταγγελία για τη "ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ : ΔΣΗΕ - 02/2010"
  • From: Καταραμένο Αροξόλ <katarameno [ at ] gmail [ dot ] com>
  • Date: Sun, 4 Jul 2010 21:43:38 +0300
*Συγκεκριμένα λοιπόν,
στη σελίδα 14:  η Δ.Ε.Η. δηλώνει την προτίμησή της προς τους
διακομιστές βάσεων δεδομένων Microsoft SQL server   και Oracle*
// Δεν είναι τα πιο αξιόπιστα ΣΔΒΔ αυτά? Τα αντίστοιχα ελεύθερου λογισμικού
ποιά είναι και πόσο πολύ τα ανταγωνίζονται?
Εγώ θα έβαζα και Interbase μέσα στα Προτεινόμενα. Αλλά στον πίνακα της
σελίδας 41, "Πίνακας Συμμόρφωσης Ι
Απαιτήσεις Λογισμικού Συστήματος και Εφαρμογών" ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΛΛΑ
"ΑΠΑΙΤΗΣΗ"
Είναι ολίγον φωτογραφική η παράγραφος. Είναι προφανές οτι η όλη υλοποίηση θα
γίνει (γιατί άραγε? υπάρχει κάποιος λόγος?) σε πλατφόρμα της Microsoft δηλ
σε Windows. Aς το δεχτούμε αρχικά (ας κάνουμε προσωρινά τα στραβά μάτια για
να δούμε που το πάνε ,όχι οτι είναι σωστό και αποδεκτό)

*στη σελίδα 41: η Δ.Ε.Η. προσθέτει στις τεχνικές προδιαγραφές Λογισμικό
Windows 7 Pro στα PCs*
//  Εδώ έχουν οι καταγγέλοντες 100% δίκιο. Η όποια εφαρμογή υλοποιηθεί θα
πρέπει να "παίζει" σε όλες τις εκδόσεις των Windows, μέχρι και Windows 3.1
Για να μην πω και σε Linux. Με λίγα λόγια ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και φωτογραφική
παράγραφος. Γιατί μόνο τα

*στη σελίδα 42:  η Δ.Ε.Η. προσθέτει στις τεχνικές προδιαγραφές
Λογισμικό εφαρμογής αναπτυγμένο σε τεχνολογία  .Net 3.5, Λογισμικό
εφαρμογής με UI αντίστοιχο  των Windows 7, MS Office 2007.*
// Αυτό και αν είναι απαράδεκτο. Το UI που λέει τι εννοεί? Τα
στρογγυλοποιημένα και ημιδιαφανή παραθυράκια του .NET Framework 3.5? Πλάκα
κάνουμε? Δηλαδή γιατί .NET Framework 3.5 και όχι .NET Framework 4.0??? Δεν
θα είναι πλέον συμβατή η εφαρμογή με το .NET Version 4.0???
Λεπτομέρεια που έχει γέλιο: Αναφέρει το .NET Framework σαν "τεχνολογία"
γιατί προφανώς ούτε και αυτοί που έγραψαν τις προδιαγραφές δεν ξέρουν τι
είναι. Απλά τους είπαν να βάλουν στους όρους το .NET Framework V.3.5 και τό
βαλαν. Ποιοί άραγε τους το ζήτησαν?
Αυτό είναι τώρα όρος σε διαγωνισμό? Εδώ είναι φωτογραφική η παράγραφος και
"φωτογραφίζει" όχι μόνο το .NET Framework της Microsoft αλλά και τα
αντίστοιχα προβληματικά εργαλεία ανάπτυξης τύπου Microsoft Visual Studio.
Μα, καλά τους πειράζει να είναι τα παλιά καλά Windows 32 εκτελέσιμα, που
είναι και πολύ πιο αξιόπιστα & δοκιμασμένα? Κάτι "βρωμάει" εδώ.

*στη σελίδα 43: η Δ.Ε.Η. προσθέτει στις τεχνικές προδιαγραφές
προ-εγκατεστημένο λειτουργικό σύστημα Microsoft Windows Server 2008 R2
Enterprise, Προ-εγκατεστημένο λογισμικό αυτοματισμού γραφείου MS
OFFICE 2007 Professional English*
// Τα Windows Server 2008 R2 Enterprise είναι με διαφορά το καλύτερο
λειτουργικό σύστημα της Microsoft άρα σωστά (αφού έχει επιλεγεί η πλατφόρμα
Microsoft, το οποίο είπαμε θέλει ψάξιμο γιατί έγινε) αναφέρεται ως
προϋπόθεση την ύπαρξη του εν λόγω λειτουργικού συστήματος στους Server
προφανώς.
Τώρα, για το λογισμικό "αυτοματισμού" γραφείου Microsoft Office
2007 Professional English, είναι πάρα πολύ ύποπτο που το ζητάει γιατί μόνο
τα προβληματικά εργαλεία υλοποίησης της Microsoft απαιτούν να υπάρχει
προεγκατεστημένη η σουίτα εφαρμογών του Office (αντί να υπάρχουν μόνο  τα
τελευταία Microsoft DAC (Data Access Components) εγκατεστημένα που είναι και
το μόνο που όντως χρειάζεται. Άρα και εδώ περιέργως φωτογραφίζει πάλι
προϊόντα αποκλειστικά της Microsoft. Κοινώς, πάλι απαράδεκτη η παράγραφος.

*στη σελίδα 44:  η Δ.Ε.Η. προσθέτει στις τεχνικές προδιαγραφές
προ-εγκατεστημένο λειτουργικό σύστημα MS WINDOWS 7 Professional
Greek/English, προ-εγκατεστημένο λογισμικό αυτοματισμού γραφείου τύπου
MS OFFICE 2007 Professional Greek/English*
// Απάντησα παραπάνω, είναι επίσης απαράδεκτο να απαιτούν οι προδιαγραφές να
υπάρχουν Windows 7 Professional EN/GR και Microsoft Office 2007 Professional
EN/GR στα Client PC's γιατί προφανώς για τα Clients PC μιλάει (αλλά ούτε
αυτό δεν είναι ικανοί να διευκρινήσουν).

Με λίγα λόγια φωτογραφίζει αποκλειστική χρήση προϊόντων αποκλειστικά της
Microsoft (την Oracle απλά την έβαλαν έτσι για να ρίξουν μάλλον στάχτη στα
μάτια). Άντε και τα (βαριά και ασήκωτα) Crystal Reports στο #11 "Λογισμικό
εφαρμογής με ενσωματωμένο διαδικτυακό εργαλείο αναφορών (WEB reporting
tool)" στη σελίδα 42 του Pdf του
Διαγωνισμού<http://www.dei.gr/Images/%CE%94%CE%99%CE%91%CE%9A%CE%97%CE%A1%CE%A5%CE%9E%CE%97-%CE%94%CE%99%CE%91%CE%93%CE%A9%CE%9D%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%9F%CE%A5%20%CE%94%CE%A3%CE%97%CE%95-02-2010_31-5-2010.pdf>
.

Και προσθέτω: Στις ίδιες σελίδες 41 & 42
Στο #7. διαβάζουμε: "Ο χρόνος απόκρισης του λογισμικού εφαρμογής να είναι
μέχρι 1 δευτερόλεπτο για αναζήτηση μιας εγγραφής [δηλαδή άμα ζητήσω να μου
επιστρέψει 100 records θα κάνει 1,5 λεπτό??? ], μέχρι 1 λεπτό για απλά
ερωτήματα [απλά σαν το Select * from TableA ??? και θέλει 1 λεπτό? Χαχαχα] ή
απλές αναφορές και μέχρι 10 λεπτά για σύνθετα ερωτήματα ή σύνθετες αναφορές.
[πόσο σύνθετη αναφορά είναι αυτή που θέλει πάνω από 1 λεπτό ? ]" Οι χρόνοι
είναι απίστευτα μεγάλοι. Μόνο η ίδια η Microsoft θα μπορούσε να κολλήσει
έναν Server για 10 λεπτά για να βγάλει ένα "σύνθετο ερώτημα ή αναφορά".
Transact SQL (T-SQL) του SQL Server.

Πολύ γέλιο έριξα με το #6 "To λογισμικό εφαρμογής να προσφέρει ενσωματωμένα
εργαλεία λογισμικού ανάπτυξης συμπληρωματικών εφαρμογών από τους χρήστες"
!!!! Excuse me??? Οι χρήστες είναι χρήστες και μάλλον δεν είναι
προγραμματιστές. Πρώτη φορά ακούω τέτοια κοτσάνα. Δηλαδή μέσα (??!!) στο
παραδοτέο να υπάρχει και ένα εργαλείο ανάπτυξης λογισμικού από ποιούς? Μήπως
θα εγκαταστήσουν και από μια κόπια του Visual Studio στα Client PC's και θα
πούνε : Να και το εργαλείο "ανάπτυξης συμπληρωματικών εφαρμογών"? Και οι
υπάλληλοι που διόρισαν τα 2 μεγάλα κόμματα στην ΔΕΗ και στην μεγάλη
πλειοψηφία τους είναι άχρηστοι και δεν ξέρουν ούτε το Excel να ανοίξουν, "θα
υλοποιήσουν και συμπληρωματικές εφαρμογές". Και εννοώ απλά να το ανοίξουν,
δε ζήτησα πολλά. Και αυτοί οι διορισμένοι από το βύσμα τους - υπουργό ή
βουλευτή ή επιχειρηματία, θα κάτσουν να φτιάξουν και μόνοι τους
εφαρμογή. Πολύ καλό ανέκδοτο. Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε?

Πολύ γέλιο έχουν τα DVD – RW 18x Dual Layer στις προδιαγραφές για τα Client
PC's!!! Πρέπει να μπορούν τα καημένα τα παιδιά να γράφουν (και μάλιστα σε
μεγάλη ταχύτητα - x18) σε DVD τις ταινίες που κατεβάζουν στο 8ωρό τους,
κρίμα δεν είναι? Dual Layer. Πάλι καλά που δε ζήτησαν και Blue Ray DVD.

Επίσης ενδεικτικά και τρελλό γέλιο έχουν και τα *Long Integer και Short Time
σαν τύποι δεδομένων στη σελίδα 50*.
Στις σελίδες 50-59 φαίνεται πόσο σοβαρή είναι η όλη προκήρυξη, αφού βλέπουμε
χειρόγραφες σημειώσεις και διορθώσεις με το χέρι πάνω σε μια εκτύπωση που
μπορεί να είναι και φωτοτυπία της εκτύπωσης, σκισμένα χαρτιά, και γενικώς
πρωτόγνωρα πράγματα, για να μην πω πρωτόγονα.
Ρε μπας και πάνε να φτιάξουν καμιά @@ριά με Access? Γιατί από ότι κατάλαβα
έχουν ήδη κάτι σε Access και θέλουν να το αναβαθμίσουν σε SQL Server ή
Oracle, αλλά πάντα με εργαλεία Microsoft.