ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: [possible spam] [possible spam] Αραγε γι αυτο θα παραπονεθει καμμια "κοινοτητα";

  • Subject: Re: [possible spam] [possible spam] Αραγε γι αυτο θα παραπονεθει καμμια "κοινοτητα";
  • From: Christos Ricudis <ricudis [ at ] itc [ dot ] auth [ dot ] gr>
  • Date: Mon, 12 Jul 2010 14:52:29 +0300
On 07/12/10 14:16, Yiorgos Adamopoulos wrote:

Τα πράγματα Χρήστο είναι απλά και φαίνονται από το παρακάτω snippet
που έστειλες και εσύ:

2010/7/12 Christos Ricudis<ricudis [ at ] itc [ dot ] auth [ dot ] gr>:
  >  Σήμερα εμφανίστηκε πολύ μεγαλύτερη από την αναμενόμενη προσέλευση
στην εφαρμογή της απογραφής
  >  (200.000 ταυτόχρονοι χρήστες) και έχουν παρουσιαστεί προβλήματα
απόκρισης και καθυστερήσεις.

Πρέπει κάποιος να μας πει ποια ήταν η αναμενόμενη προσέλευση και πως
την υπολόγισε.

Απο προσωπικη εμπειρια διαχειρισης συστηματων που τρωνε συστηματικα 100 χιλιαδες hits τη μερα στα peaks :

Απλα κανεις δεν την υπολογισε.

Ας υποθεσουμε το νουμερο που ακουγεται συχνα για τους δημοσιους υπαλληλους, περι το 1 εκατομμυριο. Ας υποθεσουμε ισομορφη κατανομη των καταληκτικων ψηφιων ΑΦΜ απο 0 ως 9. Εχεις αυτοματως ενα baseline 100 χιλιαδων χρηστων τη μερα.

Εννοειται βεβαια οτι αν κανεις sizing για το baseline, πας ξεβρακωτος στα αγγουρια - δεν υπολογισες το οτι κανεις δε θα δωσει σημασια στον καταληκτικο ΑΦΜ, δεν υπολογισες τους περιεργους που θα μπουν για να δουν απλα τι παιζει, δεν υπολογισες τα κωλοπαιδακια που θ'αρχισουν απλα να ριχνουν φορτιο για να δουν τι μπορει να παθει, κτλ κτλ κτλ.

Παμε τωρα στα hits. Πολλαπλασιαζεις με τον αριθμο των elements που περιεχει η σελιδα σου μεχρι την επιτυχη καταληξη του workflow - αποκλειεται να ειναι λιγοτερα απο 10. Πολλαπλασιαζεις με ενα περιθωριο ασφαλειας για τους τυπους που καθονται και βαρανε το reload μεχρι να τους εμφανιστει κατι, κτλ κτλ κτλ.

Και τωρα αρχιζει το μεγαλο γελιο, γιατι οταν εχεις υποτιμησει το sizing, συμβαινει το εξης : Οσο ο ρυθμος αιτησεων αυξανεται, αυξανεται ο χρονος αποκρισης του συστηματος λογω φορτου. Οσο αυξανεται ο χρονος αποκρισης, τα requests περιμενουν στην ουρα, αρπα τωρα το avalanche effect στη μαπα και τρεχα να το προλαβεις. (δε θα σε βοηθησει πολυ η θεωρια ουρων, οταν εχεις φτασει στο σημειο να αρχισεις να περιμενεις, η ουρα θα σου φαει ολους τους πορους. Οσους κι αν εχεις).

Οριστε οι 200 χιλιαδες ταυτοχρονοι χρηστες - και ειναι μολις 14:37 η ωρα. Εγω συνηθως πολλαπλασιαζω το baseline με ενα παραγοντα ασφαλειας 3 με 5, και φαινεται οτι στην προκειμενη περιπτωση ακομα κι αυτο ειναι αρκετα συντηρητικο.

Και μιλαμε μονο για το στατικο φορτιο, εχω αφησει τελειως εξω δυναμικο περιεχομενο, database, το implementation που χρειαζεται για να αντεπεξελθεις σε τετοιο φορτο, ιδιοτροπιες λειτουργικων συστηματων, middleware και backends, και ενα καρο αλλες "λεπτομερειες".

There, I did the easy half of the job for you. Better luck next time.