ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: κατακερματισμός (was: other stuf...)

(Sorry για το non-cross-posting αλλά απαντάω στη μόνη λίστα που είναι
φτιαγμένη για τέτοιες συζητήσεις.)

On Thu, 13 Sep 2012 12:40:42 +0300
Nikos Kokkalis <nicolas [ at ] hellug [ dot ] gr> wrote:
> [...]
> όλες τις μεγάλες διανομές από μια κοινότητα 10-20 ατόμων με δικιά τους
> mailing list, forum, irc channel, για κάθε ακαδημαϊκή κοινότητα πάλι
> mailing list, forum, irc channel, και ως αποτέλεσμα, αυτά τα ~500
> άτομα κατακερματισμένα σε 10-15 ομάδες ενώ έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα.
> Και ενώ δεν έχω καμία αντίθεση στο να υπάρχει distro-specific mailing
> list, etc και ακαδημαϊκές κοινότητες, προσωπικά θα ήθελα να μην
> διασπόμαστε σε 10 μεριές. Επίσης στο τέλος καταλήγουμε να συζητάμε ένα
> θέμα κοινό σε 5 mailing lists όπως τώρα καλή ώρα.

Είναι δύο διαφορετικά θέματα. Το ένα είναι ότι μερικοί προτιμούν για
διάφορους λόγους, να κάνουν cross-posting -στην συγκεκριμένη περίπτωση
για ένα job posting, που δεν ήταν κακή η ιδέα αλλά δεν ισχύει το ίδιο
με άλλες περιπτώσεις. Το cross-posting δεν είναι κακό, αλλά όταν
γίνεται πρέπει να γίνεται για συγκεκριμένο σκοπό όχι για να μάθουν όλοι
το τελευταίο blog entry μου! Το ότι συζητάμε ένα κοινό θέμα σε 5 λίστες
δεν είναι πρόβλημα των λιστών, είναι *δικό μας*. Αντί να συμφωνήσουμε
να τα συζητούμε πχ στην open-source που είναι φτιαγμένη γι' αυτό το
σκοπό, φορτώνουμε όλες τις άλλες λίστες με σαβούρα λες και αν φανεί
περισσότερο άσχετο traffic η λίστα θα ανέβει σε κάποιο rank ή κάτι
τέτοιο.

Το δεύτερο θέμα είναι η διαφοροποίηση και η ανάγκη για συζήτηση σε
ξεχωριστές λίστες. Ναι, συμφωνώ ότι ίσως ορισμένες λίστες δεν έχουν
αντικείμενο -ή και αν έχουν αντικείμενο, δεν έχουν *άτομα* να
ασχολούνται με το αντικείμενο και έτσι φαίνονται ανενεργές (πχ
debian-l10n-greek όπως είναι τώρα, παλιότερα ήταν καλύτερα). Ωστόσο,
αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να τα ισοπεδώσουμε όλα και να κρατήσουμε
ΜΙΑ λίστα κλπ. Διαφωνώ σε αυτό. Πιστεύω ότι στους χρήστες άλλης
διανομής δεν ενδιαφέρουν τυχόν τεχνικά θέματα που αφορούν Debian, και
αντίστροφα.

> Εσείς δεν διακρίνετε ότι είναι υπαρκτό αυτό το πρόβλημα; Δεν θα θέλατε
> να έχουμε μια mailing list, ένα forum, ένα irc channel; Τόσο μεγάλες
> διαφορές πιστεύετε ότι έχουν το debian με το ubuntu, η fedora με το
> opensuse, ώστε να είναι οι χρήστες τους διαχωρισμένοι;

Όχι, δεν θα το ήθελα. Ναι έχουν μεγάλες διαφορές και σε τεχνικά και σε
φιλοσοφικά ζητήματα. Φυσικά, αυτό δε σημαίνει ότι ΔΕΝ θα ήθελα μια
κοινή λίστα που να συζητάμε από κοινού θέματα αφορούν όλες τις διανομές
-και γενικά θέματα ελ/λακ. Κάτι σαν το cross-distro [ at ] lists [ dot ] linaro [ dot ] org
όπου όλες σχεδόν συμμετέχουν για να αποφασίσουν από κοινού θέματα -όπως
triplets, dynamic linker paths, uboot, κλπ. Αλλά αυτή η λίστα υπάρχει
(η παρούσα), αντί να παραπονιόμαστε που οι άλλες λίστες "κλέβουν"
μηνύματα από μια τέτοια, ας σκεφτούμε όλοι μας θέματα που να αφορούν
όλους. Η αλήθεια είναι ότι τελευταίο καιρό έχει ατονήσει γενικά η
συζήτηση -τα flames όχι τόσο, αλλά σπάνια αντικαθιστούν μια καλή και
υγιή συζήτηση.

> Υπάρχει η lgu, το forum του hellug, το #linux στο GRircNet, που ίσως
> έχουν κάποια προβλήματα και να οδήγησαν μερικούς μακρυά αλλά καλύτερα
> να τα λύσουμε παρά να φτιάχνουμε συνέχεια νέες κοινότητες, ομάδες,
> όπως θέλετε πείτε το...

Είναι πάλι δύο διαφορετικά θέματα τα οποία βλέπω ότι αναφέρονται όλην
την ώρα, το θέμα της προώθησης του ελ/λακ (στο οποίο ναι, θα έπρεπε να
συμμετέχουν όλοι και όλες οι "κοινότητες") και τεχνικά (και μη) θέματα
που αφορούν συγκεκριμένα projects/διανομές. Δε μπορείς να τα παντρέψεις
αυτά. Δε μπορεί συζητήσεις τεχνικές ή έστω και user support, να
γίνονται σε λίστες/κανάλια που είναι φτιαγμένα για γενική συζήτηση,
ψιλοκουβέντα, κλπ. Το πολύ να περιμένω από ένα #linux να με παραπέμψει
σε κάποιο άλλο κανάλι/φόρουμ, αλλά ειλικρινά, δε θα έμπαινα καν στο
κανάλι για να διορθώσω κάποιο πρόβλημα που πιθανόν να έχω πχ στο arm
board μου με debian. Ή όπως έγινε πρόσφατα, στο #debian-gr είχαμε ένα
mini-BSP, δεν είχε κανένα λόγο να το βγάλουμε σε ένα κοινό κανάλι ούτε
να το ανακοινώσουμε σε 15 λίστες.

> Όπως έχουμε έναν σύλλογο (τον hellug) με λιγοστά μέλη δυστυχώς... ενώ
> έχουμε χιλιάδες μέλη στα forum, mailing lists, followers στα social
> media, ...

Το καθένα έξυπηρετεί το σκοπό του. Δε θα έδινα και δε θα ζητούσα ποτέ
support πχ στο facebook ή στο twitter. Απλά ας αφήσουμε τα πράγματα να
εξελιχθούν μόνα τους και ας μην πάμε συνέχεια να βάλουμε ταμπέλες και
καλούπια σε όλα.

Φιλικά

Κώστας