ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Ο δήμος Χανίων εγκαθιστά ΕΛ/ΛΑΚ

  • Subject: Re: Ο δήμος Χανίων εγκαθιστά ΕΛ/ΛΑΚ
  • From: Pantelis Koukousoulas <pktoss [ at ] gmail [ dot ] com>
  • Date: Wed, 14 Nov 2012 14:26:04 +0200
2012/11/14 Thanos Kyritsis <djart [ at ] linux [ dot ] gr>:
> Ακόμα πιο ενδιαφέρον πάντως θα ήταν να αναλάβει κάποιος φορέας (το
> προφίλ της ΕΕΛΛΑΚ μου φαίνεται πως ταριάζει σε αυτό που θα πώ) να
> συγκεντρώσει ως στατιστικά πόσοι Δήμοι, πόσοι σταθμοί εργασίας, κλπ
> κάνανε τη μετάβαση και μετά:

Δε διαφωνώ καθόλου και είναι μάλιστα ένας από τους λόγους που έστειλα
σε αυτή τη λίστα.

Η ΕΕΛΛΑΚ άλλωστε είχε οργανώσει τα

http://advisory.ellak.gr/?p=189
http://advisory.ellak.gr/?p=298

Αυτό που λες φαίνεται σαν η λογική συνέχεια μιας τέτοιας μελέτης.
Ας ελπίσουμε να μας ακούσουν οι αρμόδιοι και να γίνει :)

> α) Αφενός να το διαφημίσει στα social media (ώστε να υπάρχει και "το
> παράδειγμα της Ελλάδας" πέρα από το Μόναχο)

Κοίτα για να είμαι ειλικρινής μέχρι στιγμής δεν είμαι και τόσο περήφανος
από τις ελληνικές εγκαταστάσεις. Το Μόναχο δεν "έβαλε απλά ΕΛ/ΛΑΚ",
συμμετείχε στην ανάπτυξη φιλοξενώντας hackathons, χρηματοδοτώντας
features και αναπτύσσοντας δικό του λογισμικό (π.χ Gosa / WollMux)
το οποίο επίσης προσέφερε στην κοινότητα με ανοιχτή άδεια.

Εμείς έχουμε ακόμα δρόμο για να φτάσουμε εκεί, μέχρι στιγμής αυτό
που βλέπω ως πολίτης είναι ότι ούτε μεταξύ των δήμων που χρησιμοποιούν
ή μεταβαίνουν σε ΕΛ/ΛΑΚ δεν υπάρχει ουσιαστική συνεργασία / reuse
ακόμα, πόσο μάλλον να δίνουμε κώδικα κι έξω.

(Αυτό είναι με βάση όσα βλέπω να ανακοινώνονται στις λίστες και
μπορεί να είναι λάθος μια και δεν μπορώ να παρακολουθώ τη σελίδα
κάθε δήμου τι προσφέρει).

> β) Αφετέρου να βρεθεί μια φόρμουλα να διοχετευθούν τυχόν bug reports
> και feature requests (εγώ ορκίζομαι πως θα υπάρξουν *ΠΟΛΛΑ*) προς τους
> upstream developers, διότι αλλιώς είναι να τα κάνεις report ως απλός
> χρήστης και άλλη βαρύτητα έχει να τα στέλνεις ως "Ελληνική προσπάθεια
> εκOpenSource-ισμού"

Κι εγώ το πιστεύω. Η φόρμουλα είναι απλή και βασίζεται στην αλληλεπίδραση
με τα τοπικά LUGs τουλάχιστον όπου υπάρχουν.

Εγώ δεν πιστεύω ότι έχει άλλη βαρύτητα. Όπως το βλέπω προσωπικά ως
developer, τη μεγαλύτερη βαρύτητα την έχουν τα bug report που
συμπεριλαμβάνουν patches ή σοβαρά χρηματικά ποσά (bounties).
Από εκεί και πέρα δεν πα να τα στέλνει και ο λευκός οίκος όλοι στην ίδια
μοίρα είναι :P

Θα ήταν πολύ καλό όμως αν υπήρχε ένα κεντρικό "ticketing system"
όπου να καταχωρούνται bug reports / wishlists με κουμπάκι "affects me"
όπως στο launchpad ώστε και οι έλληνες developers και χρηματοδοτικοί
φορείς να ρυθμίζουν τις δικές τους προτεραιότητες αντικειμενικά.

> γ) Κυρίως όμως, να βρισκόταν άλλη μια φόρμουλα να γίνεται (πχ κάθε
> χρόνο) ένα μαζικό donation ή sponsorship προς όλους αυτούς τους
> φορείς/οργανισμούς (λέγε με Apache ή FSF ή Libreoffice Foundation) ή
> έστω τις ομάδες των developers ως ξεχωριστές μονάδες που αναπτύσσουν
> όλο αυτο το (πλέον) χρήσιμο για το Δημόσιο λογισμικό. Κι αυτό διότι,
> ναι μεν το Open Source Software δεν έχει (αρκετές φορές) license fees,
> αλλά αυτό δε σημαίνει πως το κόστος ανάπτυξης είναι μηδέν :-)

Φυσικά δεν είναι μηδέν αλλά σε πρώτη φάση μάλλον θα πρέπει να
είναι (ή έστω πολύ κοντά στο μηδέν) αν θέλουμε οι μεταβάσεις να
είναι επιτυχείς πιστεύω.

Από εκεί και πέρα καλό θα είναι να υπάρχει ένα αντικειμενικό σύστημα
για sponsoring το οποίο να περιλαμβάνει bounties  και sponsorships
για διεθνείς οργανισμούς όπως είπες.

Ακόμα π.χ., και με τη δέσμευση του 10% του licensing cost που
εξοικονομείται υπάρχει δυνατότητα να γίνουν πάρα πολλά πράγματα
και για τους δήμους και για τα σχολεία και για όποιον άλλο φορέα
ενδιαφέρεται.

Χαιρετισμούς,
Παντελής

πλοήγηση μηνυμάτων