ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Νέα διαβούλευση για λογισμικό

  • Subject: Re: Νέα διαβούλευση για λογισμικό
  • From: Pantelis Koukousoulas <pktoss [ at ] gmail [ dot ] com>
  • Date: Wed, 19 Dec 2012 12:38:43 +0200
2012/12/19 Stefanos Kouzof <kouzof [ at ] gmail [ dot ] com>:
> Κινδυνεύοντας να φανώ γραφικός, ενημερώνω τη λίστα ότι αναρτήθηκε νέα
> προκήρυξη για λογισμικό για το δημόσιο, αυτή τη φορά για δικαστήρια, και
> αξίας 8 εκατομμυρίων ευρώ (διπλάσια από την προηγούμενη).
>
> http://www.opengov.gr/ministryofjustice/?p=2675&cpage=1#comment-4136
>
> Το σύστημα είναι workflow δικαστηρίων με κεντρικό reporting, που θα καλύπτει
> 55.000 χρήστες (ταυτόχρονοι ούτε οι 10.000). Η προκήρυξη και πάλι είναι
> φτιαγμένη για να ζητήσει μια μονολιθική υπηρεσία (κάτι σαν το TAXIS - όσοι
> έχουν μια φορά έστω πάει εφορία, καταλαβαίνουν για τι μιλάμε), από έναν και
> [...]

Μεταφέρω τη συζήτηση στην open-source που νομίζω είναι πιο αρμόδια
για το ζήτημα και είναι λιγότερο πιθανό να ακουστούν διαμαρτυρίες.

Νομίζω αυτό το έργο είχε συζητηθεί και παλιότερα. Πάντως αυτή τη φορά
χρησιμοποιείται το opengov.gr για τη διαβούλευση που είναι ένα βήμα
προς τη σωστή κατεύθυνση, μακάρι να συνεχίσει αυτή η τάση και να
οδηγηθούμε σε πιο "ανοιχτά" έργα από εδώ κι εμπρός και όχι μόνο
ανακοινώσεις τελευταίας στιγμής :)

Δεν έχω ακόμα διαβάσει αυτή την προκήρυξη για να έχω γνώμη αλλά πιστεύω
ότι και σε αυτό το έργο θα παίξουν σημαντικό ρόλο οι γλωσσικές τεχνολογίες
για τα Ελληνικά και ότι αν είχαμε καλύτερης ποιότητας υποστήριξη της γλώσσας
αυτό θα ενίσχυε την ανταγωνιστικότητα των ΕΛ/ΛΑΚ λύσεων (και) σε τέτοιου
είδους έργα.

Θα ήθελα να δω ρεαλιστικές προτάσεις για το πώς μπορεί εθελοντικά
/ ή μέσω διπλωματικών / ή μέσω ερευνητικών προγραμμάτων ή
με οποιοδήποτε άλλο τρόπο να υπάρξει πρόοδος σε αυτούς τους
τομείς.

Απομονώνω τη γλωσσική υποστήριξη γιατί πιστεύω είναι ο κύριος τομέας
στον οποίο δεν μπορούμε να περιμένουμε ιδιαίτερη "τσάμπα δουλειά"
από το εξωτερικό.

Στα άλλα επίπεδα (Document Management, Workflow, Databases
κλπ κλπ κλπ) υπάρχουν ήδη έτοιμες καλές λύσεις για τα περισσότερα
προβλήματα και τα περιθώρια ουσιαστικής συμμετοχής είναι κάπως
περιορισμένα.

(Δηλ  είναι καλύτερο το "buy" αντί για "build" πόσο μάλλον όταν το
"buy" είναι δωρεάν και μπορείς να του κάνεις και bugfixes / custoμιές
κατά βούληση).

---

Άλλο ένα θέμα είναι οι δυνατότητες που υπάρχουν για κοινοπραξίες
ελληνικών εταιρειών (και ξένων όπου δεν υπάρχει τεχνογνωσία εδώ)
που παράγουν ΕΛ/ΛΑΚ λύσεις ώστε να μπορούν να "χτυπήσουν"
τέτοιου είδους έργα. Το μητρώο επιχειρήσεων που υπάρχει στο
ellak.gr ίσως βοηθά κάπως, αλλά πιθανότατα υπάρχουν περισσότερα
περιθώρια παρέμβασης.

---

Γενικά χρειάζεται ο έλεγχος αλλά παράλληλα και η ενεργή συμμετοχή
πιστεύω για να μη θεωρούμαστε ως κοινότητα "γραφικοί" ή κάτι τέτοιο.

Χαιρετισμούς,
Παντελής

πλοήγηση μηνυμάτων