ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ

Καλημέρα σας, στέλνω email για να συμμετέχω στη συζήτηση πρώτη φορά οπότε
κάντε skip το intro (για το ποιός είμαι) και διαβάστε περί μηχανισμών.

Ιntro
Τα τελευταία 4 χρόνια ασχολούμαι με το Vtiger CRM στα πλαίσια της
ενασχόλησής μου έκανα extend το Vtiger για να λειτουργήσει ως ERP.
Δημιούργησα μια εταιρία στη Φιλανδία για να παρέχω το λογισμό σαν υπηρεσία
εκεί, μιας και άλλα δύο μέλη της εταιρίας έχουν Φιλανδική καταγωγή. Τον
τελευταίο καιρό είδα μεγάλο ενδιαφέρον από επιχειρήσεις στην Ελλάδα και
προσπάθησα να ανοίξω και εδώ επαφές μέχρι που συνάντησα τον Φορολογικό
Μηχανισμό. Σας εκθέτω λοιπόν τις εμπειρίες μου και τη γνώση πάνω στο
αντικείμενο.

Φορολογικοί Μηχανισμοί

Φορολογικός μηχανισμός είναι ένας τρόπος (χρησιμοποιείται σε χώρες όπως
Αλβανία , Αργεντινή διάφορες αφρικανικές χώρες, Ελλάδα... με σκοπό να
πιστοποιήσει ότι καμμία αλλαγή δεν έχει γίνει στα στοιχεί ενός παραστατικού
(τιμολόγιο/ δελτίο αποστολής /...).

Υπάρχουν δυο μέρη στους φορολογικούς μηχανισμούς, το hardware και το
software (το οποίο πιστοποιείται από το ΕΜΠ σε συνεργασία με την εταιρία
πάροχο του μηχανισμού, και το υπουργείο οικονομικών) με σκοπό να
εξακριβωθεί ότι δεν μπορεί κάποιος να επέμβει ουσιαστικά στο hardware (το
οποίο υλοποιεί τον SHA-1) ώστε να επανεκτυπώσει μια υπογραφή. Ο μηχανισμός
(hardware) έχει δικό του ρολόι και κάποια άλλα στοιχεία (δεν γνωρίζω πλήρως
την υλοποίησή του).

Η ουσία είναι ότι το hardware και όχι ο driver (οι εταιρίες τον διαθέτουν
και για Linux και για Windows ή τουλάχιστον οι περισσότερες) κάνει την
διαδικασία "αδιάβλητη". Όταν μιλάει λοιπόν το Υπουργείο για μηχανισμό
πιστοποιημένο και απαραίτητο εννοεί ότι κάποιος πρέπει να αγοράσει μια
τέτοια συσκευή, γιατί αυτή είναι που έχει πιστοποιήσει το Υπουργείο μέσω
και των εταιριών. Ο driver είναι απλά το μέσο για να μιλήσεις με το
μηχανισμό από το εκάστοτε Πρόγραμμα εμπορικής διαχείρισης που
χρησιμοποιείς.

"Σημειωτέον εδώ ότι το υπουργείο έχει τις εταιρίες παρόχους Φορολογικών
μηχανισμών και σαν consultants... " για να δίνουν feedback στο σχεδιασμό
των νέων υπηρεσιών / μηχανισμών του Υπουργείου.

Με την πρότερη νομοθεσία έπρεπε τα στοιχεία (*.τχτ) να κρατούνται σε κάποιο
folder ώστε  να μπορεί να γίνει έλεγχος αυτών. Με το νέο πρέπει ουσιαστικά
να στέλνεις τα στοιχεία μέσω email.... στο υπουργείο για να κάνει αυτόματη
την επεξεργασία (εδώ ένα μπράβο στο υπουργείο για την αυτοματοποίηση του
ελέγχου). Προφανώς το concept Web Services δεν είναι γνωστό....στο
υπουργείο.

Ουσιαστικά λοιπόν (επειδή συνάντησα και μια εταιρία πώλησης μηχανισμών για
να κάνω Integrate με το vtiger) πρέπει για να μπορέσει μια εταιρία που
χρησιμοποιεί Ανοιχτό Λογισμικό να αγοράσει ένα μηχανισμό (όπως θα έκανε
έτσι και αλλιώς) μιας και είναι προαπαιτούμενο από τη νομοθεσία, και να
βρεί και drivers για να συνδέσει το λογισμικό της επιλογής της με το
μηχανισμό (Hardware).

Γενικότερα λύσεις υπάρχουν, που δεν θα απαιτούσαν την αγορά φορολογικού
μηχανισμού (απαιτείται μια 3η έμπιστη οντότητα να πιστοποιήσει το
παραστατικό , δηλαδή να παράσχει τον SHA-1) σύμφωνα με το τωρινό μοντέλο,
μήπως το υπουργείο θα μπορούσε να το κάνει αυτό? όπως είπα Web Services
 είναι κάτι άγνωστο προφανώς, ή PKI κτλ....

Ελπίζω να έριξα λίγο φως, σκοπός μου ήταν να διαφωτίσω όσο μπορώ, και
συγνώμη για το "υποκριτικό/ύφος" απλά όταν βλέπεις τη υπάρχει στο εξωτερικό
και που είσαι εσύ... αλλοιώνεσαι.

Κωσταντίνος Παρασκευόπουλος
Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής